LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] renault laguna
-
renault laguna
ik heb een renault laguna van 2001 met 138 op de teller met deze auto hebben we niets anders dan problemen ,de draagarmrubbers zyn al vervangen ,hy word trouw ieder jaar gekeurt met een beurt,de problemen van volvo hebben wy ook met deze auto meegemaakt echt precies hetzelfde verhaal ,het wil dat by onze auto het gas toevoer ontploft is en de schade was 715 euro terwyl hy de week daarvoor apk was gekeurd en beurt had gehad,de autosleutel is ook al een probleem we hebben namelyk een elektronishe pas ook niets dan ellende ,1 sleutel moet 150 euro kosten en onze 2 e pas is inmiddels ook aan vervanging toe,echt balen dus
Re: renault laguna
Als U op www.problemcar.nl had gekeken naar deze renault had U deze nooit gekocht.
Elektronica is het juist het zwakste punt en er zijn meerdere bekende problemen.
U kunt zowel de monteurs als prive sleutellaars lezen.
Dus koop liever een echt betrouwbaar merk, Japanners zijn soms minder mooi of niet Uw model,maar wel goed voor uw uitgave en lange levensduur.
Elektronica is het juist het zwakste punt en er zijn meerdere bekende problemen.
U kunt zowel de monteurs als prive sleutellaars lezen.
Dus koop liever een echt betrouwbaar merk, Japanners zijn soms minder mooi of niet Uw model,maar wel goed voor uw uitgave en lange levensduur.
Dat betwijfel ik. Zie de laatste tijd toch erg vaak Japanners terug terug in de werkplaats met ernstige motorische problemen, en ook wbt electronica gaat het wel eens goed fout. Ik vind het wel een beetje kort door de bocht specifiek enkel Japanners aan te prijzen als de meest betrouwbare auto, die tijd is wel zo'n beetje geweest. Ik wil overigens niet ontkennen dat de Laguna een onbetrouwbare auto is, ook dat is inmiddels wel bekend, helaas.
bij kmstand 97.700 is de versnellingsbak van de Laguna 2.0 16V volledig vastgelopen. Leeftijd 5 jaar. Bouwjaar sept.2003.
We hebben deze auto juni 2005 gekocht met 45000 op de teller en 2 jaar garantie. In de garantie periode alleen een defekte accu en bandensensor (niet onder garantie) gehad, maar ca 3 maanden na het verlopen van de garantie periode brak opeens de rechter voorveer en doorboorde de band. Kosten: 800 Euro. 2 maanden later was het weer raak: Versnellingsbak volledig aan gort wegens weglekken van de olie via de aandrijfas stofhoezen. De auto was een half jaar daarvoor nog voor een grote beurt in de garage (officiel renault dealer) geweest.
Ik ben zelf bij deze beurt aanwezig geweest en geconstateerd dat er werkzaamheden werden afgemeld die niet waren uitgevoerd tengevolge van 'tijdnood'. Ik had de auto 's ochtends om 9 uur gebracht en men kon er pas om 4 uur aan beginnen. Nu zaten we opeens met een schade van E4200 en hebben de auto ingeruild. Nooit meer een Renault
We hebben deze auto juni 2005 gekocht met 45000 op de teller en 2 jaar garantie. In de garantie periode alleen een defekte accu en bandensensor (niet onder garantie) gehad, maar ca 3 maanden na het verlopen van de garantie periode brak opeens de rechter voorveer en doorboorde de band. Kosten: 800 Euro. 2 maanden later was het weer raak: Versnellingsbak volledig aan gort wegens weglekken van de olie via de aandrijfas stofhoezen. De auto was een half jaar daarvoor nog voor een grote beurt in de garage (officiel renault dealer) geweest.
Ik ben zelf bij deze beurt aanwezig geweest en geconstateerd dat er werkzaamheden werden afgemeld die niet waren uitgevoerd tengevolge van 'tijdnood'. Ik had de auto 's ochtends om 9 uur gebracht en men kon er pas om 4 uur aan beginnen. Nu zaten we opeens met een schade van E4200 en hebben de auto ingeruild. Nooit meer een Renault
-
wy hebben de renault laguna gekocht in mei 2008 de auto was op dat moment 6 jaar oud,we dachten dat we een veilige auto hadden gekocht maar op de eerste dag dat we de auto ophaalden moest er al de anwb by te pas komen ,we hebben een nieuwe accu tegoed gehad,vaak branden de banden spannings lichtjes dan hoeft er maar een zucht lucht in en dan is het over.ook nu de auto gemaakt is heb ik er nog niet een veilig gevoel in daar heb ik te veel voor stil gestaan ,deze super geweldige auto heeft ons vanaf nov 2008 tot januari 2009 al 1600 euro gekost ,ik heb op problemcar gekeken en ben erg geschrokken wat er allemaal met renault loos is ,dus ook voor ons nooit meer geen renault
Wegens de laatste storing aan de versnellingsbak (kosten E4200) hebben we dus besloten deze auto zo snel mogelijk in te ruilen.
We hebben er nog 3500E voor gekregen en dit is dus 16000 Euro minder dan we er 2,5 jaar geleden voor hebben betaald!
Bij de officiele dealer boden ze er slechts 2500E voor.
Dus een Renault Laguna 2.0 16V turbo is zo goed als afgeschreven bij 100.000 km!
Dat hadden ze er ons niet bij verteld toen we hem kochten met 45.000 km op de teller.
We hebben er nog 3500E voor gekregen en dit is dus 16000 Euro minder dan we er 2,5 jaar geleden voor hebben betaald!
Bij de officiele dealer boden ze er slechts 2500E voor.
Dus een Renault Laguna 2.0 16V turbo is zo goed als afgeschreven bij 100.000 km!
Dat hadden ze er ons niet bij verteld toen we hem kochten met 45.000 km op de teller.
@ Carla,
De bandenspanning iets hoger dan voorgeschreven kan wel, 0.2 hoger en je zult minder vaak bij moeten oppompen!
Verder staat op www.problemcar.nl ook wat U nog niet voor klachten heeft gehad en alle 2 hierboven begrijpen dan ook waarom deze mooie en luxe auto zo snel in waarde kan dalen en er zoveel jonge auto's te koop staan.
De bandenspanning iets hoger dan voorgeschreven kan wel, 0.2 hoger en je zult minder vaak bij moeten oppompen!
Verder staat op www.problemcar.nl ook wat U nog niet voor klachten heeft gehad en alle 2 hierboven begrijpen dan ook waarom deze mooie en luxe auto zo snel in waarde kan dalen en er zoveel jonge auto's te koop staan.
-
nou ,k ben bly met reacties erop ,we hebben een paar jaar terug een honda civic gehad die hebben we ingeruildom de vele kilometers byna 225000daarna een opel vectra gehad op diesel maar ook nognooit wat meegehad wederom weg om de vele kilometers byna 180000.omdat diesel best wel duur werd hebben we de renault gekocht op gas g3 ,het is lekker goedkoop by de pomp maar daar heb je ook alles mee gezegd
Voor wie een beetje thuis is op autogebied weet dat de tweede generatie Laguna kampt met allemaal problemen.
Op televisie heb ik bij blik op de weg een Laguna 2 zien uitbranden.
Ook de sleutelkaart is een probleem lees ik vaak. Ben eens met een collega naar de Renault dealer geweest omdat zijn Laguna sleutelkaart het niet deed.
Lampen, onderdelen vaak heeft mijn collega problemen.
Maar dat is niet zo'n probleem voor hem want hij maakt er zelf geen probleem van.
Zelf bezit ik een Renault Kangoo die overigens prima functioneert. Verrassend, want ik verwacht problemen, en die komen niet. Het kunnen dus toch ook goede auto's zijn. Kijk de ab van de sleutel doet het niet, maar het is ook een auto uit 1998.
Op televisie heb ik bij blik op de weg een Laguna 2 zien uitbranden.
Ook de sleutelkaart is een probleem lees ik vaak. Ben eens met een collega naar de Renault dealer geweest omdat zijn Laguna sleutelkaart het niet deed.
Lampen, onderdelen vaak heeft mijn collega problemen.
Maar dat is niet zo'n probleem voor hem want hij maakt er zelf geen probleem van.
Zelf bezit ik een Renault Kangoo die overigens prima functioneert. Verrassend, want ik verwacht problemen, en die komen niet. Het kunnen dus toch ook goede auto's zijn. Kijk de ab van de sleutel doet het niet, maar het is ook een auto uit 1998.
-
hi
ik deel uw leed ik heb zelf ook een laguna uit het jaar 2001 en heb veel problemen
mijn renault dealer geeft toe dat er veel problemen zijn met de laguna uit dit jaar MAAR VERGOED NIKS ik heb hem zelfs vorig jaar 13 maanden geleden bij hun gekocht.
KONDEN ZE ME dat toen niet vertelen
weet iemand een oplossing voor dit probleem ik heb namelijk gehoord dat als je er een andere auto computer in laat bouwen van een nieuwere type 2002 dat hetdan opgelost is
ik wilde anders de auto verkopen maar ik wil de dan nieuwe eigenaar dit niet aandoen.
wat moet ik nu
ik deel uw leed ik heb zelf ook een laguna uit het jaar 2001 en heb veel problemen
mijn renault dealer geeft toe dat er veel problemen zijn met de laguna uit dit jaar MAAR VERGOED NIKS ik heb hem zelfs vorig jaar 13 maanden geleden bij hun gekocht.
KONDEN ZE ME dat toen niet vertelen
weet iemand een oplossing voor dit probleem ik heb namelijk gehoord dat als je er een andere auto computer in laat bouwen van een nieuwere type 2002 dat hetdan opgelost is
ik wilde anders de auto verkopen maar ik wil de dan nieuwe eigenaar dit niet aandoen.
wat moet ik nu
€16.000,- in 2 jaar afschrijven op een auto is niet leuk meer,
Renault maakt mooie wagens, helaas lees je te veel problemen bij deze wagens,
Ik zou persoonlijk mijn rechtsbijstand er bij zetten en uitzoeken wat mijn rechten zijn, enige coulance van de dealer uit zou zeker op zijn plaats zijn,
De nieuwe eigenaar sleutelt er weer een andere versnellingbak onder en hij heeft weer een leuke wagen voor de verkoop,
Ik zou persoonlijk nooit meer een Renault kopen, en even de fora afgaan en site's zoals www.problemcar.nl en www.autoweek.nl afgaan op recenties over een bepaald type en merk wagen,
Veel sterkte met dit financiële verlies, met dit geld doe je liever andere leuke dingen,
Tip voor het €uroteken; Toets "ALT" ingedrukt houden, en dan toets "5" in de bovenste rij van het toetsenbord indrukken, het "€" komt dan in beeld te staan,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Renault maakt mooie wagens, helaas lees je te veel problemen bij deze wagens,
Ik zou persoonlijk mijn rechtsbijstand er bij zetten en uitzoeken wat mijn rechten zijn, enige coulance van de dealer uit zou zeker op zijn plaats zijn,
De nieuwe eigenaar sleutelt er weer een andere versnellingbak onder en hij heeft weer een leuke wagen voor de verkoop,
Ik zou persoonlijk nooit meer een Renault kopen, en even de fora afgaan en site's zoals www.problemcar.nl en www.autoweek.nl afgaan op recenties over een bepaald type en merk wagen,
Veel sterkte met dit financiële verlies, met dit geld doe je liever andere leuke dingen,
Tip voor het €uroteken; Toets "ALT" ingedrukt houden, en dan toets "5" in de bovenste rij van het toetsenbord indrukken, het "€" komt dan in beeld te staan,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
beste mensen,
het probleem zit hem in een kabel die naar de computer gaat die moet doorverbonden worden.
mijn problemen zijn eindelijk opgelost
Succes
het probleem zit hem in een kabel die naar de computer gaat die moet doorverbonden worden.
mijn problemen zijn eindelijk opgelost
Succes