LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scooter: SYM DD50

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
GastDD

scooter: SYM DD50

Ongelezen bericht door GastDD »

sinds een maand heb ik mijn certificaat, en heb een kleine sym DD50 scooter... Toen ik vanmorgen uit mijn straat weg reed, door een bocht, viel ik samen met mijn scooter . ik heb netjes mijn beide remmen gebruikt, nu ga ik er vanuit dat er iets met de banden is, hebben hier nog meer mensen ervaring mee?

Gast

Re: scooter: SYM DD50

Ongelezen bericht door Gast »

Controleer die banden even, of deze op spanning zijn, zijn ze half leeg, hebben we de oorzaak van de val! :)

Gast

gek genoeg is dat de oorzaak niet..... ook geen teer, en goed geremd (weet hoe ik moet rijden :wink: )

kan het er ook aan liggen dat ik nogal groot ben en die scooter klein?

Jim241

Ongelezen bericht door Jim241 »

heb zelf ook een DD50 gehad, daarvoor had ik een Girella runner, maar die was al oud en de plaatselijke dealer had een leuke aanbieding als ik mijn Runner zou inruilen. na nog geen 3 maanden heb ik hem weer van de hand gedaan omdat ik zelf ook bijna was gevallen en hem er wankel vondt, wat ik nooit met mijn runner had..

ben blij dat ik nu lekker auto mag rijden :lol:

Gast

Misschien gladde bandjes?, trekt de scooter ook voortdurend naar een kant?,

Misschien zijn de remmen wel érg overbemeten, zodat het wiel wel erg snel wordt geblokkeerd? anders zou ik het niet weten wat er aan de hand is,

De tegenwoordig in bijna alle scooters gemonteerde schijfrem is voor de bromscooter overbemeten, de remmen zijn eigenlijk bedoeld voor snelheden ver boven de 40 km/u, misschien trok je wat te sterk aan de remhandel van de voorste rem,

Succes met je "speurtocht", hopelijk heb je niet te veel schade aan je scooter, want dat is natuurlijk erg vervelend, en kost een smak geld om alle beplating te laten vervangen of repareren,

Succes, en veel veilige kilometers toegewenst,

Groeten, Jan Veenman.

Gesloten