LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte ervaringen met Xado olie-additief
slechte ervaringen met Xado olie-additief
Ik trof een aantal kleine advertenties aan over het produkt Xado, en aangezien dit middel pretendeert slijtageproblemen te kunnen verhelpen, bezocht ik hun website en telefoneerde aansluitend met hen omdat ik toch nog enkele vragen had over toepassing van Xado bij mijn Yamaha XT-500 uit 1981; de motor heeft door slijtage last van het kantelen van de zuiger.
De Xado website geeft aan dat Xado-Moto gel van 30 Euro voldoende revitalizant bevat voor herstel van elke mate van slijtage, echter de Xado medewerkster raadde mij -gezien de omschrijving van de klacht- een oplossing aan van 80 Euro met hierin 3x de hoeveelheid gel in een extra sterke dosis.
Na toepassing volgens de voorschriften en na een behoorlijk aantal kilometers afgelegd te hebben is de slijtage -gehoormatig beoordeeld- ondanks het gebruik van de drie maal hogere dosis gel niet verminderd.
Een emailtje naar de firma Xado leverde hun advies op nog meer gel te gaan gebruiken omdat de slijtage waarschijnlijk erg groot was. In hun antwoord geeft Xado ook aan dat het produkt werkt op wrijvingsvlakken, maar geen werking heeft op eventuele slijtage van lagers en zuigerveren (wat volgens mij toch ook wrijvingsvlakken zijn?!)
Aangezien ik op hun aanraden al 80 Euro geinvesteerd had zonder enige verbetering van de klachten, was ik niet echt genegen om nog meer Xado te gaan gebruiken, zeker omdat volgens de website een standaarddosis van 30 Euro al afdoende had moeten zijn.
Daarom sprak ik hen aan op hetgeen zij op hun website aangeven m.b.t. tot dosering en vroeg een restitutie van het m.i. teveel betaalde bedrag.
Zowel op mijn verzoek om gedeeltelijke restitutie, of op mijn alternatieve voorstel tot overname van de onderzoek- of reparatiekosten indien de klacht aantoonbaar door slijtage veroorzaakt is, wordt door
Xado afwijzend gereageerd.
Aangezien er vermoedelijk veel hobbyisten zijn die net als ik geconfronteerd worden met slijtage-problemen bij hun klassieker, denk ik dat een waarschuwing hier op zijn plaats is om niet klakkeloos de Xado website te geloven. In plaats van een tube gel van 30 Euro die elke mate van slijtage zou moeten kunnen herstellen, was ik op hun aanraden zelfs 80 Euro kwijt, waarna uiteindelijk toch nog een conventionele motorreparatie (honen plus nieuwe zuiger) doorgevoerd moet worden.
De Xado website geeft aan dat Xado-Moto gel van 30 Euro voldoende revitalizant bevat voor herstel van elke mate van slijtage, echter de Xado medewerkster raadde mij -gezien de omschrijving van de klacht- een oplossing aan van 80 Euro met hierin 3x de hoeveelheid gel in een extra sterke dosis.
Na toepassing volgens de voorschriften en na een behoorlijk aantal kilometers afgelegd te hebben is de slijtage -gehoormatig beoordeeld- ondanks het gebruik van de drie maal hogere dosis gel niet verminderd.
Een emailtje naar de firma Xado leverde hun advies op nog meer gel te gaan gebruiken omdat de slijtage waarschijnlijk erg groot was. In hun antwoord geeft Xado ook aan dat het produkt werkt op wrijvingsvlakken, maar geen werking heeft op eventuele slijtage van lagers en zuigerveren (wat volgens mij toch ook wrijvingsvlakken zijn?!)
Aangezien ik op hun aanraden al 80 Euro geinvesteerd had zonder enige verbetering van de klachten, was ik niet echt genegen om nog meer Xado te gaan gebruiken, zeker omdat volgens de website een standaarddosis van 30 Euro al afdoende had moeten zijn.
Daarom sprak ik hen aan op hetgeen zij op hun website aangeven m.b.t. tot dosering en vroeg een restitutie van het m.i. teveel betaalde bedrag.
Zowel op mijn verzoek om gedeeltelijke restitutie, of op mijn alternatieve voorstel tot overname van de onderzoek- of reparatiekosten indien de klacht aantoonbaar door slijtage veroorzaakt is, wordt door
Xado afwijzend gereageerd.
Aangezien er vermoedelijk veel hobbyisten zijn die net als ik geconfronteerd worden met slijtage-problemen bij hun klassieker, denk ik dat een waarschuwing hier op zijn plaats is om niet klakkeloos de Xado website te geloven. In plaats van een tube gel van 30 Euro die elke mate van slijtage zou moeten kunnen herstellen, was ik op hun aanraden zelfs 80 Euro kwijt, waarna uiteindelijk toch nog een conventionele motorreparatie (honen plus nieuwe zuiger) doorgevoerd moet worden.
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Ik heb ook nog een onthulling: Sinterklaas bestaat niet!
Even een waarschuwing dus voor iedereen die er nog in gelooft.
Even een waarschuwing dus voor iedereen die er nog in gelooft.
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Iets dikkere olie helpt tijdelijk, die Gel is onzin, maar na enige tijd zal er toch iets meer moeten gebeuren, ook dikke olie is maar een noodmiddel, maar wel veel goedkoper, en zelfde resultaat.
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Een gel wat versleten delen weer hersteld?
Trek dat blokje van die XT eens open. Bekijk de slijtage, en kom tot de conclusie dat éen gel echt niet helpt.
En als dat blokje dan toch openligt, kun je die mooi reviseren, dan heb je tenminste echt iets aan die slijtage gedaan.
Ik heb hier trouwens nog wat ingestraalde benzine te koop. Kost je maar 5 euro per liter exclusief verzendkosten. Deze, door deskundigen geteste, benzine zorgt er voor dat alle versleten onderdelen weer herstellen. Het is wel nodig om dit gedurende een jaar of 3 dagelijks te gebruiken, want dan heeft het pas effect. En als er in de tussentijd iets kapot gaat, dan houdt het in dat je er te laat mee begonnen bent, zodat ik niet aansprakelijk gesteld kan worden.
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Ik wil even laten weten dat ik erg tevreden ben over XADO in mijn motorblok van de Bedford met Opel 2.0S motor. Het blok is na 500 km met XADO echt stiller, sneller, start beter/sneller.
Het blok draait gewoon veel en veel mooier, stationair en ook op toeren.
Ik wil ook dit melden omdat ik toch wel einige autotechnische kennis heb en niet alleen maar op de "natte vinger"deze waarnemingen doe. Een 30 jaar geleden heb ik een tijd in een Citroen garage gewerkt. ben daarna ander werk gaan doen, maar heb nog wel een deel van de kennis in huis en voor eigen gebruik bij gehouden.
Dus, XADO werkt echt.
Het blok draait gewoon veel en veel mooier, stationair en ook op toeren.
Ik wil ook dit melden omdat ik toch wel einige autotechnische kennis heb en niet alleen maar op de "natte vinger"deze waarnemingen doe. Een 30 jaar geleden heb ik een tijd in een Citroen garage gewerkt. ben daarna ander werk gaan doen, maar heb nog wel een deel van de kennis in huis en voor eigen gebruik bij gehouden.
Dus, XADO werkt echt.
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Mag ik dan weten hoe dit geconstateerd is? Op het "gevoel en gehoor" neem ik aan? Dat zegt namelijk helemaal niets aangezien er dan een placebo effect is.Ik wil even laten weten dat ik erg tevreden ben over XADO in mijn motorblok van de Bedford met Opel 2.0S motor. Het blok is na 500 km met XADO echt stiller, sneller, start beter/sneller.
Het blok draait gewoon veel en veel mooier, stationair en ook op toeren.
Ik heb ook enige autokennis en ik durf net zo hard te beweren dat je met een gel je motor niet redt.Ik wil ook dit melden omdat ik toch wel einige autotechnische kennis heb en niet alleen maar op de "natte vinger"deze waarnemingen doe. Een 30 jaar geleden heb ik een tijd in een Citroen garage gewerkt. ben daarna ander werk gaan doen, maar heb nog wel een deel van de kennis in huis en voor eigen gebruik bij gehouden.
Dus, XADO werkt echt.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Pruim,kan ik die benzine ook in bulk kopen?
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Gel die versleten metalen delen kan 'opvangen'?? Wist niet dat gel harder is dan metaal?
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Tuurlijk, dan wordt het 4,50 per liter. Wel zelf even een tankwagen regelen.Pruim,kan ik die benzine ook in bulk kopen?
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Ik heb meer dan 20 jaar in een garage gewerkt en de toevoeging van dit soort peperdure Addictive's is al in de 60er jaren begonnen. Allemaal hele mooie verhalen met mooie foto's van voor en na gebruik van deze produkten. De ene belofte is nog mooier dan de andere, Maar waar het op neerkomt in de praktijk is, Motor versleten? Motorrevisie!. Al die Addictive's lossen niets op. Dit verhaal kun je in elke goede garage navragen.De mensen die dit dure spul gebruiken om hun motor stiller te maken doen dat stukken goedkoper door iets olie te gebruiken met een hogere viscositeit, Dikkere olie dus. Maar voor versleten motoren doet dat ook niets!
Jor
ps de Viscositeitswaarde onderbouwd..
Jor
ps de Viscositeitswaarde onderbouwd..
Wat zeggen Viscositeits getallen.
De SAE getallen geven een bepaalde viscositeit(=traagvloeibaarheid) aan. Bijvoorbeeld SAE 40 geeft aan dat bij 99 graden Celcius een bepaald volume olie met een bepaalde dichtheid door een vastgestelde opening X aantal sconden nodig heeft om van kamer A naar kamer B te stromen. Zoals reeds vermeld, hoe groter het getal des te dikker is de olie. Een andere waarde die we kennen is b.v. SAE 20W. Hiervoor geldt hetzelfde als bij b.v. bij SAE 40. Alleen is deze waarde vastgesteld bij -18 graden Celsius.
SAE 20W40 vertelt ons dat deze olie bij -18 een viscositeit heeft van 20Seybolt en bij 99 graden een viscositeit van 40Seybolt.
naar boven
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 nov 2007 23:23
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Tja, wat nu, is er geen westeuropees wetenschappelijk onderzoek beschikbaar ?
Een kennis uit de wetenschapshoek (theoretische natuurkunde) mailde mij n.a.v. een vraag of dit allemaal niet te mooi om waar te zijn was het volgende:
"Ik zie zelf geen reden waarom dit niet zou kunnen, vooral omdat dit soort processen een bepaalde activerings temperatuur nodig hebben en die zal aanwezig zijn bij de wrijvingsvlakken. Deze temperatuur is nodig zodat de atomen genoeg bewegings energie hebben om het gunstigste plekje op het oppervlak te kunnen vinden, en niet meteen al worden gebonden aan het oppervlak (dit is diffuie).
In de groeven waar atomen zijn afgesleten moeten de nieuwe atomen ook inpassen en vastplakken. Het vastplakken wordt gedaan door de elektronen (elektrische kracht). Ik denk dat in de gel enkelvoudige metaalatomen opgelost moeten zitten, omdat metaal atomen makkelijk bindingen kunnen aangaan, en enkelvoudig zodat ze in de groeven passen.
De gel zelf zal niet de bindingen aangaan omdat dit moleculen zijn, en de molecuulbinding met het oppervlak zwakker is dan atoombindingen dus de gel zal nog makkelijker afslijten dan het oorspronkelijk materiaal.
Voor zover ik kan inzien is het niet per definitie onzin wat er beweert wordt, al vind ik het eigenaardig dat er niet wordt gemeld wat er in de gel zit. Naast de werkzame atomen wordt er ook geen melding gemaakt of de gel bijvoorbeeld bestaat uit moleculen waar veel zuurstof groepen aan vast zitten, dit zou namelijk zelfs slecht kunnen zijn voor de onderdelen(roest). Ik zou zoals je al zegt eerst een serieus onderzoek afwachten." Aldus mijn zegsman.
Atomen in plaats van moleculen dus en een kwestie van binding van die atomen aan het materiaal waar ruimte is als ik het goed begrijp. De producent kan opdracht geven voor een onderzoek aan een gerenommerde universiteit. We wachten af.
Een kennis uit de wetenschapshoek (theoretische natuurkunde) mailde mij n.a.v. een vraag of dit allemaal niet te mooi om waar te zijn was het volgende:
"Ik zie zelf geen reden waarom dit niet zou kunnen, vooral omdat dit soort processen een bepaalde activerings temperatuur nodig hebben en die zal aanwezig zijn bij de wrijvingsvlakken. Deze temperatuur is nodig zodat de atomen genoeg bewegings energie hebben om het gunstigste plekje op het oppervlak te kunnen vinden, en niet meteen al worden gebonden aan het oppervlak (dit is diffuie).
In de groeven waar atomen zijn afgesleten moeten de nieuwe atomen ook inpassen en vastplakken. Het vastplakken wordt gedaan door de elektronen (elektrische kracht). Ik denk dat in de gel enkelvoudige metaalatomen opgelost moeten zitten, omdat metaal atomen makkelijk bindingen kunnen aangaan, en enkelvoudig zodat ze in de groeven passen.
De gel zelf zal niet de bindingen aangaan omdat dit moleculen zijn, en de molecuulbinding met het oppervlak zwakker is dan atoombindingen dus de gel zal nog makkelijker afslijten dan het oorspronkelijk materiaal.
Voor zover ik kan inzien is het niet per definitie onzin wat er beweert wordt, al vind ik het eigenaardig dat er niet wordt gemeld wat er in de gel zit. Naast de werkzame atomen wordt er ook geen melding gemaakt of de gel bijvoorbeeld bestaat uit moleculen waar veel zuurstof groepen aan vast zitten, dit zou namelijk zelfs slecht kunnen zijn voor de onderdelen(roest). Ik zou zoals je al zegt eerst een serieus onderzoek afwachten." Aldus mijn zegsman.
Atomen in plaats van moleculen dus en een kwestie van binding van die atomen aan het materiaal waar ruimte is als ik het goed begrijp. De producent kan opdracht geven voor een onderzoek aan een gerenommerde universiteit. We wachten af.
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Heb toch mijn dieseltje nog 30.000 km kunnen rekken met het toenmalige Slick50 (Zal net zoiets als Xado zijn).
Als ik deze s'ochtends starte was het een rookbom.
Olieverbruik was ook hoog.
Na de voorgeschreven hoeveelheid ingegooid te hebben en 100km gereden kon ik gelijk al merken dat de motor rustiger liep en het roken minder werd.
Stationair toeren nam 200 rpm toe.
Olieverbruik nam met 70% af en heb de revisie toch ruim 1 jaar kunnen uitstellen.
De motor hebben we zelf gereviseerd en de effecten van Slick50 waren duidelijk zichtbaar.
Op de slijtageplekken tussen de lagerschalen zat een gele substantie (moet Teflon zijn) ,die bikkelhard was.
Het zal niet voor hele grote slijtageproblemen helpen maar voor mij werkte het super.
Als ik deze s'ochtends starte was het een rookbom.
Olieverbruik was ook hoog.
Na de voorgeschreven hoeveelheid ingegooid te hebben en 100km gereden kon ik gelijk al merken dat de motor rustiger liep en het roken minder werd.
Stationair toeren nam 200 rpm toe.
Olieverbruik nam met 70% af en heb de revisie toch ruim 1 jaar kunnen uitstellen.
De motor hebben we zelf gereviseerd en de effecten van Slick50 waren duidelijk zichtbaar.
Op de slijtageplekken tussen de lagerschalen zat een gele substantie (moet Teflon zijn) ,die bikkelhard was.
Het zal niet voor hele grote slijtageproblemen helpen maar voor mij werkte het super.
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
een vermeerdering van het olieverbruik was het resultaat
Laatst gewijzigd door kievit op 31 jan 2011 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 jan 2008 20:42
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Wat betreft dit onderwerp ben ik ook zeer geinteresseerd.
Heb het volgende over Slick 50 gevonden.
http://www.ftc.gov/opa/1996/07/slick.shtm
Wacht denk ik toch maar af als er meer en beter bewijs dat XADO goed is voor je auto.
Heb het volgende over Slick 50 gevonden.
http://www.ftc.gov/opa/1996/07/slick.shtm
Wacht denk ik toch maar af als er meer en beter bewijs dat XADO goed is voor je auto.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 jan 2008 20:42
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Wat betreft dit onderwerp ben ik ook zeer geinteresseerd.
Heb het volgende over Slick 50 gevonden.
http://www.ftc.gov/opa/1996/07/slick.shtm
Wacht denk ik toch maar af als er meer en beter bewijs dat XADO goed is voor je auto.
Heb het volgende over Slick 50 gevonden.
http://www.ftc.gov/opa/1996/07/slick.shtm
Wacht denk ik toch maar af als er meer en beter bewijs dat XADO goed is voor je auto.
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Dit is onderling geregeld tussen de FTC en de Quacker state.
Rechtzaken in de USA zijn kromzaken.
Slick 50 is in een andere samenstelling op de Europeesche markt gekomen en zijn door de ERA en de TUV positief getest.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken dat ik er positieve ervaringen mee gehad heb.
Lees even dit.
http://skepdic.com/comments/slickcom.html
Rechtzaken in de USA zijn kromzaken.
Slick 50 is in een andere samenstelling op de Europeesche markt gekomen en zijn door de ERA en de TUV positief getest.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken dat ik er positieve ervaringen mee gehad heb.
Lees even dit.
http://skepdic.com/comments/slickcom.html
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 feb 2008 15:21
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Het antwoord op de vraag op olietoevoegingen goed zijn voor de motor, kan met een volmondig "ja" worden beantwoord! Het enige bedrijf dat o.a. als klant motortuners, Defensie, Iveco en nog veel meer heeft, is te vinden op www.nulon.eu , vroeger uitsluitend aan bedrijven leverend, sinds kort ook aan partikulieren.
Het risico? Geen. Het motto is: GEEN POSITIEF RESULTAAT, GELD TERUG!
Het is er autofabrikanten alles aan gelegen om de omzet te draaien die hun aandeelhouders voorschrijven. Het is garagehouders er alles aan gelegen om hun klanten regelmatig te zien. Het is de olieboeren er alles aan gelegen om te verkopen, liefst zo veel mogelijk.
Daartegenover staat een bedrijf dat ook wil verkopen, liefst ook zo veel mogelijk. Alleen, vanuit een andere insteek. Het is er www.nulon.eu alles aan gelegen om tevreden klanten te hebben. Met rustiger motoren, zuiniger motoren, minder olie verbruikende motoren. Met onderdelen die langer meegaan.
En weet u wat een prachtig neveneffect is? U bent aardig voor het milieu!
Het risico? Geen. Het motto is: GEEN POSITIEF RESULTAAT, GELD TERUG!
Het is er autofabrikanten alles aan gelegen om de omzet te draaien die hun aandeelhouders voorschrijven. Het is garagehouders er alles aan gelegen om hun klanten regelmatig te zien. Het is de olieboeren er alles aan gelegen om te verkopen, liefst zo veel mogelijk.
Daartegenover staat een bedrijf dat ook wil verkopen, liefst ook zo veel mogelijk. Alleen, vanuit een andere insteek. Het is er www.nulon.eu alles aan gelegen om tevreden klanten te hebben. Met rustiger motoren, zuiniger motoren, minder olie verbruikende motoren. Met onderdelen die langer meegaan.
En weet u wat een prachtig neveneffect is? U bent aardig voor het milieu!
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Ik geef je een klein beetje gelijk. Olietoevoegingen zijn nodig om de juiste eigenschappen te krijgen waar de olie voor bedoelt is. Maar laat dat nu juist de reden zijn dat de diverse olieboeren al allerlei toevoegingen in hun smeerolien stoppen.Het antwoord op de vraag op olietoevoegingen goed zijn voor de motor, kan met een volmondig "ja" worden beantwoord! Het enige bedrijf dat o.a. als klant motortuners, Defensie, Iveco en nog veel meer heeft, is te vinden op www.nulon.eu , vroeger uitsluitend aan bedrijven leverend, sinds kort ook aan partikulieren.
Waarom zou je dan nog een flesje dure zooi kopen om dat in je toch al dure olie te gooien?
Waar kan ik trouwens op die website vinden dat defensie dat spul gebruikt?
Ik heb een beetje het idee dat je gewoon reclame zit te maken. Verkoop je die wondermiddeltjes soms?
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
Oh wacht, ik lees nog eens op die site, en wat zie ik:
Het zou nu wel netjes zijn om wat geld te doneren aan de Tros, voor deze geweldige reclamecampagne.
FactOption Ltd is gevestigd in Noordwijk
aan Zee sinds 1993 en voornamelijk
actief op de Nederlandse markt.
Haar vlaggeschip is de verkoop van
NULON-produkten die een gewilde aftrek
vinden, ook bij de overheid en andere grote
instellingen.
De additional director is dhr. John van
Haeften, hij is ook uw aanspreekpunt.
Slechts in zeer moeilijke en/of grootschali-
ge projecten, valt hij terug op specialisten
welke o.a. uit Australië zullen worden over-
gevlogen.
Het zou nu wel netjes zijn om wat geld te doneren aan de Tros, voor deze geweldige reclamecampagne.
Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief
lol
Ik was v.d week even in de automaterialenhandel en zag dat Slick 50 nog steeds in de schappen stond.
Dat produkt is toch wel al erg lang op de markt.
Het zal zich dan toch bewezen hebben, anders was het al lang verdwenen.
Van Xado weet ik het niet, ik ga er van uit dat het een soort copy is van oude vertrouwde.
Dan blijf ik wel bij Slick 50 als ik het nodig zou hebben.
Ik was v.d week even in de automaterialenhandel en zag dat Slick 50 nog steeds in de schappen stond.
Dat produkt is toch wel al erg lang op de markt.
Het zal zich dan toch bewezen hebben, anders was het al lang verdwenen.
Van Xado weet ik het niet, ik ga er van uit dat het een soort copy is van oude vertrouwde.
Dan blijf ik wel bij Slick 50 als ik het nodig zou hebben.