LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Draakje
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mar 2005 09:11

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door Draakje »

8)

Smart rijders.............wakker worden!!!!!!!!!!!!!

8)

slick

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door slick »

:D Ik heb nu sinds een jaar een Smart uit 1999. Ik heb de smart gekocht bij een KIA dealer met 6 maanden Bovag garantie, thank God !
Na vijf maanden waren de kleppen verbrand en heb ik gebruik gemaakt van de garantie. De kleppen zijn vervangen maar twee weken later
kwam hetzelfde probleem weer terug. kilometerstand 42000.
Weer terug naar de verkoper en die hebben toen het hele motorblok
laten reviseren bij een revisiebedrijf, kosten 2000,- euro, maar het viel nog onder de bovag garantie. Nu, een half jaar later, is de km stand 48500 en er komt nu weer veel rook uit de uitlaat bij het starten,
een symptoom dat zich voor de eerste reparatie ook voordeet. Ik heb de auto voor 7000,= gekocht en krijg er bij smart na 1 jaar nog maar 3500 voor terug. Ik heb het idee dat ze bij de verkoop van deze inruilers er al rekening mee houden dat ze de moter moeten vervangen
binnen de 2 jaar "for sure" garantie.
Het lijkt mij trouwens verstandiger deze revisie te verzwijgen aan die meneer van Smart die in de uitzending was. Immers dan vervalt mijn eventuele recht op coulantie. Kan iemand mij hierin adviseren..

Draakje
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mar 2005 09:11

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door Draakje »

8)

Wat ik je kan adviseren is een brief te schrijven aan Daimler Chrysler Nederland t.a.v. dhr H. Dubbelman. Je gehele verhaal op te schrijven en dan een reactie van Daimler Chrysler afwachten. Ikzelf ben ook met hun in gevecht. Zolang de eigenaar van de auto alles kan aantonen (zie je onderhoudsboekje) van de gereden kilometers en de onderhoudsbeurten moeten ze met een voorstel komen. As donderdag heb ik zelf een uitnodiging vanuit Smart Rotterdam gekregen om over mijn dossier te prtaten. Ik ben zeer benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte via het forum.
Als je nu niet schrijf en je denkt bij jezelf dat het toch geen zin heeft kan ik met voorhand vertellen dat je verliest. Zolang je alles kan bewijzen is er hoop. Ik bundel mijn krachten en gaat morgen naar Smart toe met mijn dossier.
Wil je hulp email mij en ik kan je misschien via email tips geven.

Draakje, 8)

Draakje
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mar 2005 09:11

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door Draakje »

Beste Smart rijders,

Naar aanleiding van alle gesprekken en communicatie naar Daimler Chrysler Nederland BV is het volgende gebeurd.

Daimler Chrysler heeft via een brief aan mij en met een CC naar het desbetreffende Smart Center mij op de hoogte gesteld over een coulance aanbod. Deze grijp ik aan.

Bij deze is mijn dossier nu gesloten en wacht ik nu alleen nog vol spanning op de terug gave van mijn geleden schade.

Nogmaals: Schroom niet om je verhaal duidelijk en correct weer te geven in jou verhaal. Wees duidelijk met wat JIJ wilt. Net als mijzelf zal ook jij (jullie) het ver kunnen schoppen.

Hartelijke groeten,

Draakje :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

IK word gek van Smart

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door IK word gek van Smart »

Daimler Chrysler heeft via een brief aan mij en met een CC naar het desbetreffende Smart Center mij op de hoogte gesteld over een coulance aanbod.
het is niet veel maar beter iets dan ....

Het probleem is nu dat zij niet snappen hoe ze geld moeten over maken
Wat een K bedrijf is Smart !!!!!!!!

ik word knetter gek van die gasten

Draakje
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mar 2005 09:11

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door Draakje »

Hallo Smart rijders,

Ik ben ook door middel van een brief op de hoogte gesteld over een coulance aanbod.

Alleen nu is de vraag wanner ik mijn centen mag ontvangen.

Ik moest toen mijn motor ook cash betalen anders kreeg ik mijn auto niet mee.

HELP ik word gek hiervan, maar 1 ding heb ik wel een officiele brief vanuit Daimler Chrysler NL dat ze toegeven over de kneusjes die er tussen zitten en dat het opgelost moet worden!

Draakje, 8)

daan go

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door daan go »

Ik den dat het is tijd word voor wat actie.
Bevoordeeld groten spandoeken over die torens met daar op de tekst

De toren van ellenden

vdwel

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door vdwel »

Vandaag te horen gekregen dat het spruitstuk het begeven heeft en dat mijn smart niet meer door de APK komt. Kosten voor reparatie: 900 euro. Het afgelopen jaar heb ik al de motor en de uitlaat moeten vervangen.

Ze zoeken het maar uit!!!! Ik ga hem lekker niet laten repareren en zal nooit meer van mijn leven iets kopen wat van DC komt. Het is gewoon schofterig dat ze ons laten betalen voor fouten die ze zelf maken.

Hals

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door Hals »

Hoe gaat het onderwerp : smart nu verder?

Arco

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door Arco »

Ook ik heb problemen met mijn Smart bouwjaar 2000 51.000 km
Smart doet niet aan coulance en wil mij laten opdraaien voor de kosten.
Ik heb twee Smarts (bouwjaar 2000 en bouwjaar 2004) en ook dubbele ellende.

Vanaf volgende week kan je je reactie geven op www.smart-klachten.nl
Dan proberen we met z'n allen onze Smart te delen voordat Chrysler-daimler Smart failliet laat verklaren !

Arco

ex-eigenaar smart

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door ex-eigenaar smart »

Hey allemaal,
hieronder heb ik het hele verhaal over mn smart(www.brandweersoest.nl)
(voor foto's kijk op www.sjorsieporsie.tk)
alleen klopt het niet helemaal, omdat ik NIET in de smart zat, mn vader wel.
mn auto was niet verzekerd tegen brand.... en mn vader is een week later overleden (misschien door de gassen die vrijgekomen zijn bij de brand)


Bestuurders verrast door autobrand

Maandagmiddag werden de twee inzittenden van een Smart onaangenaam verrast nadat zij door medeweggebruikers erop waren geattendeerd dat er grote rookwolken uit hun auto kwamen. Direct zetten zij de auto langs de kant van de weg en niet veel later stond het gehele voertuig in brand.
De brandweer was snel ter plaatse met de tankautospuit 743 en de 795, voertuig van de Bevelvoerder van Dienst. Direct werden twee stralen middeldruk ingezet om de vlammenzee te gaan bestrijden. Dat dit een moeilijke klus zou worden, was op dat nog niet bekend. Een groot onderdeel in de auto was vervaardigd uit Magnesium. Als dit eenmaal brandt, kan dit alleen geblust worden met zeer, zeer veel water of met een speciaal bluspoeder. Het bijkomende gevaar bij het blussen met water is dat er door chemische reacties het zogeheten knalgas (Waterstofgas, uiterst explosief) ontstaat.
Van afstand werd veel water op het brandende wrak geworpen en vanaf de kazerne kwam een medewerker met een blusser gevuld met het speciale bluspoeder.
Het vele water had uiteindelijk toch de brand bedwongen en na een uur kon ieder weer inpakken en verder gaan met zijn werkzaamheden. Van de auto was niet veel meer dan een restje dampend metaal over.
:(

Rinus van Middendorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2005 18:32

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door Rinus van Middendorp »

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Smart.
Af en toe wil hij niet aanslaan, hij start dus wel maar slaat niet aan.
Dus hij rijd bijvoorbeeld een hele week en dan opeens doet hij het niet meer.

Het is niet de Turbo, Motor is vernieuwd, Computers zijn vernieuwd...

Wie kent dit probleem en heeft een oplossing?
Graag mailen naar rinusmid@hetnet.nl

P.S. hij heeft nu 63.000 kilometer gelopenen is van 1999. Smart Pulse.

Rinus van Middendorp

ElGruppo

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door ElGruppo »

Dear Readers,

With this I would to get an opinion about my case that looks like so common to many SMART owners.

I've bought my 2hand SMART (manufactured in Dec. 2000) by the SMART Center with only 12.000 km's.

After a bit more than a year and only 34.000 total Km's looks like that 2 cylinders out of 3 did loose compression. Meaning that I have to pay around 700 to prevent it further damage.

This is clearly a factory production fault. There is no way that a car with a regular maintenance by a SMART Center and always driven in very careful way will cost me now 700 Euro on motor repairs. I could barely accept that if the motor had 100.000km…BUT NOT AFTER 34.000.

Could anybody please advise me, on what are the best steps to take in order to have Daimler Chrysler to take their responsibility and fix this issue on their cost?

Thanks

ElGruppo

testrit
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2005 11:44

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door testrit »

In de uitzending over smartleed kwam ook een monteur aan het woord. Hij werkte in een garage die blijkbaar smarts repareerde. Kan iemand vertellen hoe die garage heet (adres??).
Dat kan een hoop geld schelen!

smartrijder

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door smartrijder »

Dat adres is te vinden op www.smartforum.nl

Kevin28

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door Kevin28 »

:shock: Beste allemaal,

Ik heb vorig jaar mijn eerste auto gekocht. Het was een smart van 6 jaar oud ik vond dat niet zo oud voor een auto maar voor een smart kennelijk wel. Toen ik hem pas had liep het goed en ging het goed na een klein jaar deed hij raar toen ik 's ochtends naar mijn werk reed. Ik ben meteen naar de garage gegaan en wat ik daar te horen kreeg deed pijn in de beurs ja dat is einde oefening :D zei iemand en keek er lachend bij. Ik was natuurlijk over de rooie de auto had net een beurt gehad. Maarja daar kunnen de vakmensen van smart niets aan doen (kunnen ze mij zeggen ik ben maar een leek). Ik ben opzoek naar een andere motor maar dit kost ook een rib uit mijn lijf en dat geld heb ik nu niet want ik heb dat geld een jaar geleden aan die ellende bak uit gegeven. Kan iemand mij advies geven over wat te doen help me alsjeblieft.

De groetjes uit het limburgse
Kevin

Isbjorn

Re: Smartleed? Schrijf: info@smart.com

Ongelezen bericht door Isbjorn »

Ook mijn smart heeft het begeven. Met het bouwjaar november 2001 en 96000 km op het tellertje blies deze zijn laatste adem uit. Er moet een nieuwe moter in.Hoe staat het met evt schadevergoeding????

Gesloten