Snappcar's verantwoordelijkheid bij verhuurders die oplichters blijken te zijn
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jun 2025 07:07
Snappcar's verantwoordelijkheid bij verhuurders die oplichters blijken te zijn
vrijdag 6 juni staakte de NS, dus ik ben 5 juni snel lid geworden van Snappcar om toch naar mijn bestemming te kunnen komen. De website/app van Snappcar lijkt okay, maar 'beschikbare' auto's blijken toch niet altijd beschikbaar, want autobezitters geven beschikbaarheid niet goed door, of stellen hele lange voorbereidingstijd in. Dus... moeilijk een auto te vinden, maar dat leek toch wel te kunnen, dus 5 juni busje gehuurd, betaald met creditcard. Op 6 juni wou ik het busje ophalen, maar dat lukte niet, busje was er niet, adres eigenaar klopte niet, telefoonnummer van eigenaar was afgesloten. Ik heb toen Snappcar gebeld (want als je in een actieve rit 'zit', dan kan je met een mens van Snappcar in contact komen. Snappcar keek naar de verhuurhistorie van de autoverhuurder, zei over het telefoonnummer dat de eigenaar de simcard waarschijnlijk had laten verlopen, en het profiel van de autoeigenaar werd meteen permanent verwijderd. Dus ik kon op zoek naar een andere auto, want 'er zijn er genoeg'. Er waren er niet genoeg, ik vroeg of Snappcar mij daarmee kon helpen, maar dat kon alleen in de vorm van een voucher. Ik wilde dat niet, en ik wou mijn geld (€477,38 + €10 inschrijfkosten) terug. Op 6 juni heb ik €227,38 + €10 teruggekregen, maar dat is €250 te weinig. Ik kan via geen enkele weg contact krijgen met een mens bij Snappcar, alleen met een chatbot. Snappcar noemt in voorwaarden dat ze soms 10 dagen nodig hebben om bij conflicten uit te zoeken hoe het zit. Die 10 dagen zijn ruim voorbij, het is nu 24 juni. Ik heb aan hun chatbot laten weten dat ik juridische stappen ga ondernemen om mijn geld terug te krijgen.
Re: Snappcar's verantwoordelijkheid bij verhuurders die oplichters blijken te zijn
Gelukkig heeft u betaald met een creditcard en ik adviseer u om contact op te nemen met uw creditcardmaatschappij en een terugboeking aan te vragen van het geld dat u nog moet ontvangen. Dan heeft u uw geld waarschijnlijk sneller terug dan als u andere (juridische) stappen gaat ondernemen en dat kost u nog geld ook.
wikop
vindt dit leuk
Re: Snappcar's verantwoordelijkheid bij verhuurders die oplichters blijken te zijn
Tsja, Snappcar is echt puur een platform om verhuurders en huurder bij elkaar te brengen. Daar zijn ze in hun AV heel duidelijk over:
Mijn ervaringen met Snappcar zijn tot nu toe positief, heb al vaak een auto via hen gehuurd. Maar gelukkig heb ik nog nooit issues gehad, dus met hun klachtenafhandeling heb ik geen ervaring.
Je kunt het makkelijkst contact opnemen met je creditcardmaatschappij en de betaling betwisten.
enJe aanvaardt dat SnappCar alleen een Platform biedt waarop je met andere Gebruikers in contact kan komen met het doel om tot een Huurovereenkomst te komen. SnappCar faciliteert enkel het Platform, maar heeft geen kennis van en/of bemoeienis met de informatie (waaronder eveneens de Profielinformatie) die door jou of andere Gebruikers met behulp van het Platform wordt uitgewisseld en de Voertuigen die via het Platform ter beschikking worden gesteld. SnappCar is dan ook geen partij bij de Huurovereenkomst en kan daarvoor ook geen enkele aansprakelijkheid accepteren.
enJe aanvaardt dat SnappCar geen enkele garantie geeft en kan geven op Voertuigen die worden aangeboden via het Platform en de op het Platform, middels Profielen of anderszins beschikbaar gestelde informatie niet heeft gecontroleerd en daarvoor geen enkele aansprakelijkheid aanvaardt. Je aanvaardt voorts dat je SnappCar op geen enkele wijze aansprakelijk kunt stellen, tenzij expliciet anders in deze Algemene Voorwaarden is bepaald.
Ik lees in de voorwaarden niets over 10 dagen verwerkingstijd en ook die € 250,00 kom ik niet tegen. Welke grondslag geven ze daarvoor?SnappCar is geen partij bij de Huurovereenkomst en/of de Verzekeringsovereenkomst. Het is derhalve aan de Huurder en Verhuurder om zelf tot een oplossing van een eventueel conflict te komen.
Mijn ervaringen met Snappcar zijn tot nu toe positief, heb al vaak een auto via hen gehuurd. Maar gelukkig heb ik nog nooit issues gehad, dus met hun klachtenafhandeling heb ik geen ervaring.
Je kunt het makkelijkst contact opnemen met je creditcardmaatschappij en de betaling betwisten.
wikop
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 jun 2025 15:00
Re: Snappcar's verantwoordelijkheid bij verhuurders die oplichters blijken te zijn
Beste Heleen,
Wat ontzettend vervelend om te lezen dat je eerste ervaring met SnappCar zo is verlopen - we begrijpen heel goed dat dit frustrerend voor je is geweest. We hebben je ook per mail een reactie gestuurd, maar lichten het hier graag toe, ook voor andere lezers.
We hechten er aan te benadrukken dat we verhuurders zorgvuldig screenen voordat ze actief worden op ons platform. In dit specifieke geval is het profiel ook direct permanent verwijderd, zodra bleek dat er iets niet in orde was.
Op 6 juni heb je inderdaad een deel van het bedrag teruggekregen. Het resterende bedrag van € 250 staat als borg op je account. Deze borg kun je eenvoudig zelf terugvragen via de app in drie stappen:
- Ga naar je Profiel
- Klik op Borg
- Kies Vraag borg terug
Zodra je dit hebt gedaan, wordt het bedrag binnen maximaal 3 werkdagen teruggestort.
Heb je nog vragen of lukt het niet via de app? Dan kun je ons altijd mailen via [email protected] of chatten via de app - we helpen je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Etienne
Wat ontzettend vervelend om te lezen dat je eerste ervaring met SnappCar zo is verlopen - we begrijpen heel goed dat dit frustrerend voor je is geweest. We hebben je ook per mail een reactie gestuurd, maar lichten het hier graag toe, ook voor andere lezers.
We hechten er aan te benadrukken dat we verhuurders zorgvuldig screenen voordat ze actief worden op ons platform. In dit specifieke geval is het profiel ook direct permanent verwijderd, zodra bleek dat er iets niet in orde was.
Op 6 juni heb je inderdaad een deel van het bedrag teruggekregen. Het resterende bedrag van € 250 staat als borg op je account. Deze borg kun je eenvoudig zelf terugvragen via de app in drie stappen:
- Ga naar je Profiel
- Klik op Borg
- Kies Vraag borg terug
Zodra je dit hebt gedaan, wordt het bedrag binnen maximaal 3 werkdagen teruggestort.
Heb je nog vragen of lukt het niet via de app? Dan kun je ons altijd mailen via [email protected] of chatten via de app - we helpen je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Etienne
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jun 2025 07:07
Re: Snappcar's verantwoordelijkheid bij verhuurders die oplichters blijken te zijn
Op 30 juni mijn borg terug gekregen van Snappcar. Toen ik tegen die oplichter-verhuurder aanliep en ik geen hulp kreeg van Snappcar, had ik meteen telefonisch aangegeven dat ik niet meer geïnteresseerd was in Snappcar en dat ik al mijn gemaakte kosten terug wilde hebben. Ik had niet verwacht dat er nog €250 ingehouden zou zijn. Erg vervelend dat ik niet door de Snappcar-chatbot heen kon communiceren, en erg fijn dat radar-forum.avrotros bestaat, en dat Snappcar hierop meeleest. Dank iedereen voor het meedenken!
BL2
vindt dit leuk
Re: Snappcar's verantwoordelijkheid bij verhuurders die oplichters blijken te zijn
Eind goed, al goed.
Fijn dat het opgelost is Helenaholanda en vanzelfsprekend ook de terugkoppeling alhier.