LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stuurhuis Fiësta kapot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mwolves
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2006 21:12

Stuurhuis Fiësta kapot

Ongelezen bericht door mwolves »

Dag,
Wij hebben een Fiësta uit 2002 (nieuwe type) met 53.000 km waarvan het stuurhuis kapot is. Kost 1.000 euro, geen coulance.
Wij zijn hier zeer ontevreden over. We vermoeden dat dit een constructiefout betreft.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Horen het graag.

M.vr.gr., Marco en Hetty

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Stuurhuis Fiësta kapot

Ongelezen bericht door C200K »

@Marco,

een constructie-fout houdt in dat bijna alle Fiësta's hier last van hadden moeten hebben. Dat is evenwel niet 't geval in mijn omgeving.

Coulance is altijd aardig als men het doet, maar er is geen dwingend recht! Als U de wagen bij de ford-dealer hebt gekocht en daar ook altijd het onderhoud laat doen vind ik het bijzonder dom van de dealer om 't zo aan te pakken!

mwolves
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2006 21:12

Re: Stuurhuis Fiësta kapot

Ongelezen bericht door mwolves »

Het vermoeden van een constructiefout: de hoezen zijn tegenwoordig niet meer van rubber, maar van een soort kunststof. Daardoor lekt water van het schutbord naar binnen en verroest het stuurhuis van binnenuit volledig.

Marco

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Stuurhuis Fiësta kapot

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het enigste dat vervangen is bij mijn 15 jaar oude Fiësta desttijds, was de kruiskoppeling tussen stuur en tandheugel, zeer waarschijnlijk zit hier speling in!,

Het stuurhuis kan in nog in goede staat zijn, wanneer de kruiskoppeling versleten is, zit er ruimte op het sturen, en kan de auto lichtelijk gaan "dweilen",

Reken er op dat zo'n kruiskoppeling een stuk goedkoper is dan de tandheugel.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

erwin12345
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:45

Re: Stuurhuis Fiësta kapot

Ongelezen bericht door erwin12345 »

De Ford Ka heeft hier ook erg veel last van. Ik weet niet of dat hetzelfde stuurhuis is, maar zo ja lijkt mij inderdaad sterk op een constructiefout. Ik vind wel dat de dealer u tegemoet moet komen als uw auto daar altijd in onderhoud is geweest en geen heel hoge kilometerstand heeft.

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Stuurhuis Fiësta kapot

Ongelezen bericht door PP »

Als elke autofabrikant voor zijn constructiefouten op zou moeten komen op de wijze als deze forumbezoekers dat willen dan was er binnen 5 jaar geen enkele autoproducent meer over; op enkele japannners na dan!

Groetjes,
pp

Gesloten