LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hoog verbruik Prius

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Tal

Te hoog verbruik Prius

Ongelezen bericht door Tal »

Het gemiddelde verbruik van mijn Prius over 7.500km. is 1ltr. op 16,5km.
Volgens mij is dit te hoog!!
Mijn rijstijl is rustig en ik maak veel gebruik van de cruisecontrol.
Wat is uw ervaring?

boebertje

Re: Te hoog verbruik Prius

Ongelezen bericht door boebertje »

voor een family car die zo zwaar weegt is dat helemala neit slecht nu is er wel ybride techniek maar is neit zalig makend. Geef het ff tijd en hou autoweek in de gaten di etesten een prius langduring net als een kia picanto trouwens

Son of god

Ongelezen bericht door Son of god »

1 op 16.5 lijkt mij een prima verbruik voor een benzineauto. Dat hok weegt 1250 kg en heeft maar een 77 pk motortje.

Met mijn diesel heb ik hetzelfde verbruik (wel met een 'sportieve' rijstijl en 160 pk).

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik rijdt rond in een Yaris, hier is 1 op 14 gemiddeld te noemen, niet echt goede waarden voor zo klein wagentje,

Ik pas het "nieuwe rijden" toe, het "oude rijden" geprobeerd, niks helpt, dus de Prius doet het nog niet eens zo slecht,

Let wel: bij snelweggebruik is de electromotor uitgeschakeld, dan draait de gewone benzinemotor, en laad daarbij meteen de accu's op voor de electrische aandrijving!,

Ga er maar van uit dat de Prius zijn punten moet maken in het stadsverkeer, hier wordt de electromotor het meeste gebruikt, evenals met remmen!, met de energie die de electromotor opvangt, tijdens het remmen, wordt de accu weer bij geladen,

Misschien wat eerder remmen, de energie wordt zo teruggevoerd naar de accu's

Veel succes met uw nieuwe wagen.

Gast

Zo'n Prius is een prachtige wagen,

Deze wagen zal zondermeer goed rijden en efficent in benzineverbruik, 1:16 is echt zuinig voor zo'n toch grote wagen,

Waar ik echter huiverig voor ben is, als de accu's in de toekomst kapot gaan!,

Dan is gegarandeerd de hele winst verloren gegaan aan de kosten voor het vervangen van deze kostbare accu's!,

Het is een nobel streven voor het milieu, maar veel zal het niet opsmijten,

Het is nu wachten op de auto met brandstofcel!, hier mogen we, neem ik aan, na de aanloop problemen, meer wonderen van verwachten.

Son of god

Ongelezen bericht door Son of god »

Het is een nobel streven voor het milieu, maar veel zal het niet opsmijten,
Sterker nog. De energie die het kost om deze auto te maken (incl accu's) is meer dan een normale auto met verbrandingsmotor (incl assembleren) tijdens zijn gehele levenduur verbruikt. Zo goed zijn ze dus niet voor het milieu. Wellicht een beetje uitlaatgassen maar dat is dan ook alles.

Gast

:? Da,s toch nie veel voor zo,n bak,
In dit forum is het zo dat,auto-s en cv-ketels- en lampen te veeeeel gebruiken wat ,n gezeur zeg (koop of gebruik ,m dan niet )zeker met die auto's het kan niet groot genoeg zijn,maar als die dan benzine gebruikt dan is alles te veeeell,,..

Gesloten