LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toyota Yaris

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Elly

Toyota Yaris

Ongelezen bericht door Elly »

Ik heb een Toyota Yaris 1.0 en ook mijn auto verbruikt meer dan wat de folder mij beloofde.
Ik kan met een tank benzine, ong. 500 km rijden.

Peter

Re: Toyota Yaris

Ongelezen bericht door Peter »

Geldt dit hoge verbruik alleen voor de Yaris Verso of ook voor de 'gewone' Yaris?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Voor alle jarigen.

Markies

Ongelezen bericht door Markies »

Het brandstof verbruik vermeld in de folder is sinds de brandstofetiketten bepaald door de overheid, en niet meer door het merk zelf. Zij doen dit door onder vooraf ingestelde omstandigheden in een lab. een parcours te rijden en dan het verbruik te meten. Iedere auto rijd dus de zelfde cyclus onder de zelde omstandigheden. Je kunt dus het brandstof verbruik uit de folder niet vergelijken met je eigen omstandigheden. Wel kun je prima alle auto's met elkaar vergelijken. Dus als je auto meer verbuikt als in de folder zullen alle auto's die je rijdt meer verbruiken als in de folder.

Gast

Ik heb een Toyota Yaris 1.0 en ook mijn auto verbruikt meer dan wat de folder mij beloofde.
Ik kan met een tank benzine, ong. 500 km rijden.
Ligt aan je rijstijl en of je veel in de stad (korte afstanden met lage snelheid) rijdt.

gastjehopenloos

Ongelezen bericht door gastjehopenloos »

dat ligt niet aan de rijstijl maar aan het merk en type

wie koopt er nou een yaris
dan mis je toch iets in je bovenkamer.

dan ben je toch veeeeeeeeeel beter uit met een FORD FIESTA [/quote]

clafleur

Ongelezen bericht door clafleur »

De Toyota Yaris lust inderdaad bij stadsverkeer en snelwegverkeer een stevige slok benzine voor zo'n klein wagentje, je komt dan al snel op gem 1 op 14 uit,

Wat je kunt proberen is wat eerder schakelen, bij ongeveer 2000 tot 2200 toeren, de 16 klepper neemt vrij soepel de hogere versnelling aan, dit komt ook door de vrij korte overbrenging, die het wagentje toch vrij pittig maakt,

De brandstofindicatie op het dashboard van de auto geeft vrij exact weer wat de wagen gebruikt,

Als je deze indicatie goed in de gaten houdt, kom je er achter dat snelheden boven de 100 km/u uit den boze zijn bij deze auto's

Ook stadsverkeer met veel schakelen vreet benzine,

Het is bij de Toyota Yaris ook passen en meten, Dit geldt overigens voor alle auto's,

Toyota heeft de nieuw Toyota Yaris voorzien van een nieuwe motor die beduidend zuiniger moet zijn,

bij deze motoren is de 'slag' van de zuiger aanzienlijk verlengt, zodoende het brandstof/luchtmensel beter wordt gemengd, en langer in de motor blijft,

De Toyota Yaris is een leuk, pittig wagentje, echter Toyota heeft nog wat huiswerk te doen met deze auto.

Albert 1966

Ongelezen bericht door Albert 1966 »

Gastjehopeloos pocht over zijn Fiësta,

Ik rijdt 14 jaar in een Fiësta 1.1I, het rijdt, dat wel, maar in onderhoud is er altijd wat mee,

Aan de wagen is er in de loop der tijd voor duizenden euro's is versleuteld, remmen, uitlaten, remschijven, acculaad problemen door verrotte bedrading, en ga zo maar door

Mijn broer rijdt in een Starlet, de wagen is 2 jaar ouder, heeft meer kilometers gereden, en reparaties heeft de wagen vrijwel nooit gehad,

Met 150.000 km één keer een nieuwe uitlaat eronder gekregen!, remchijven, blokken, remzadels e.d. zijn bij hem nooit vervangen,

Oorzaak van de Fiësta ellende is: ROEST!,

Het metaal, waarvan de onderdelen vervaardigd zijn, is bij de Fiësta van een mindere kwaliteit, dit roest 'groeit' tegen bewegende delen aan zoals remblokken, schijven, e.d.,

Dit roest is voor ijzer vlijmscherp en trekt groeven in de bewegende delen, zodoende die beschadigd raken door de roest,

Broerlief heeft nu een vrij nieuwe Ford Mondeo,

Hij kwam er achter dat het geen Starlet of Corolla is, de reparatie nota's deden hem echt schrikken,

Oorzaak: ROEST!.

Gast

bij deze motoren is de 'slag' van de zuiger aanzienlijk verlengt, zodoende het brandstof/luchtmensel beter wordt gemengd, en langer in de motor blijft,
hogere compressie verhouding
kan in principe ook tot meer olieverbuik leiden :?:

Gast

Dat is correct.

Gast

Wel eens met een 1,4l Opel astra(1991) meegemaakt. Ook een hoge compressie verhouding en dat ding liep 1 op 2500km. Olie wel te verstaan. Garage vond het geen probleem want grenswaarde lag op 1 lit op 1333km :evil:
De Toyota ingenieurs - of productmanagers - hebben gelukkig een stuk betere reputatie als hun Duitse collega's :!:

chrisje1

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Ik rijdt in een Toyota Yaris 1.3 van 2002.

Het olieverbruik van deze auto is zeer goed,

Heb 16.000 km met die auto gereden, geen spat olie verbuikt, zelfs niet na een lange snelle rit van 140 km!.

Motorisch is Toyota zeer goed te noemen.

Gast

Tot nu toe is Toyota nog steeds de meest betrouwbare auto ter wereld.
Ooit wel eens een kapotte Toyota gezien?

Chrisje1

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Gastje hopeloos pocht over zijn Fiesta,

Woehahaha!!!, :lol: Een Ford Fiësta wordt je niet vrolijk van,

Als je bij zo'n wagen staat, en je luisterd goed, hoor je hem roesten!,

ze zijn zo traag als een slak in een pot stroop, en er is altijd wel wat mee,

Oke, het rijdt, maar daar houdt het hoofdzakelijk mee op,

Het verbruik staat gelijk met de Yaris,

Alleen de Yaris heeft even wat meer pk'tjes onder de motorkap,

Gerekend met de 1000cc en 1300 cc modellen, van beide merken,

de techniek van de Fiësta kan zich bij lange na niet meten bij de Yaris,

de Fiësta is een goedkopere auto, maar dat zie je overal in terug,

Sorry jongen, je moet nog even wat meer over auto's leren, dan kom je er wel!.

henkdehenk

Ongelezen bericht door henkdehenk »

1 op 14??? das behoorlijk voor een bakkie als dat. Ik rij een rover 800 en verbruik ongeveer 1 op 12 met de tweeliterbenzinemotor. Ok ik geef toe dat t niet de meest moderne auto is maar ik had niet gedacht dat t verbruik zo dichtbij zou komen. Nu ik cruisecontrol heb laten monteren en me aan het "nieuwe rijden" heb gezet, kom ik per liter nog een halve kilometer verder.

Gast

ik rij ook een yaris 1.0 vvti vanaf 1999 ik vind het verbruik niet hoog het ligt gewoon aan de rijstijl van de persoon. ik wil geen andere auto want dit is betrouwbare auto. dit is mijn vierde toyota en er is nog niet eentje van de vier die me in de steek heeft gelaten

clafleur

Ongelezen bericht door clafleur »

De Toyota Yaris is niet echt een zuinige wagen, dat weet iedereen,

tot aan 110 km/u is wagen betrekkelijk zuinig, echter in stadsverkeer en op de snelweg de toegestane maximum snelheid aanhouden, schiet het verbruik omhoog, vooral als je wind tegen hebt!, onderschat dit verschil niet!, Zelfs de buitentemperatuur heeft invloed op het verbruik!

Zelf heb ik een Yaris uit 2002, ik pas het nieuwe Rijden toe, helaas rijdt ik ook veel stadsverkeer, en daardoor vliegt het verbruik omhoog, Gem. rijdt ik 1 op 15km, met deze auto,

Technisch zijn ze vrijwel onverwoestbaar, hier kunnen andere merken heel wat van leren,

Het uiterlijk is wat saai, evenals het interieur van de wagen, maar dat is komt veel voor bij wagens uit deze landen,

Als je een betrouwbare wagen wil, blijven de Japanse merken vrijwel alleen over.

Gast

Een enkele keer gebruik ik een Yaris. Probleemloos en zuinig, maar een rumoerig wagentje met matig weggedrag. Maar na alle ellende met onze bedrijfsauto hiace koop ik nooit, maar dan ook noooit meer toyota.

Mimi

Ongelezen bericht door Mimi »

Zo zuinig is een Yaris helemaal niet. Mijn ouders hebben een yaris 1.3 waarmee ik onlangs voor het eerst in heb gereden op de snelweg. Als je 120 !met dat ding rijdt dan verbruikt deze 8 liter per 100 km volgens de computer, en dat voor een 1.3 l motor. Zelf heb ik een golf met een 1.8 turbo motor op benzine en die rijdt ook 8 liter per 100 km als ik tussen de 130 en 140 ! rij.
Dus ik vind dat de Yaris relatief veel verbruikt. Wel verder een prima auto met lage onderhoudskosten trouwens. Dat mag ook gezegd worden. :!:

chrisje1

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Een Yaris is allesbehalve zuinig, door de korte overbrengingsverhouding van de versnellingsbak, draait de motor al bij minder hoge snelheden al relatief veel toeren,

En iedere tweede slag die de zuiger maakt, wordt er benzine verbrand,

Hoe vaker dit gebeurd, hoe meer benzine er wordt verbrand,

Een turbo benzinemotor is zowiezo zuiniger dan een 'gewone' motor, mits je er rustig mee rijdt!

Als je een turbomotor echter 'op zijn staart' trapt, schiet de turbo in de toeren, en perst het benzine/luchtmengsel onder stevige druk de cilinders in, m.a.w. stevige prestaties, en een nóg steviger benzine verbruik,

Rijdt je echter lekker rustig met zo'n motor, wordt het benzine/luchtmengsel met een lichte druk in de motor 'gepompt', omdat de lucht niet wordt aangezogen, zoals dit in een motor zonder turbo gebeurd, heb je bij de turbomotor een veel en veel betere 'cilindervulling'

Het benzine/luchtmengsel kan veel beter verdeelt worden in de cilinder, zodoende er minder benzine bij de lucht hoeft worden gemengt, de autoelectronica van de wagen speelt hier uiteraard prima op in,

Zodoende ik er niet raar van op kijk dat deze turbomotor met een grotere cilinder inhoud en hogere kruissnelheden, een lager verbruik neerzet dan de Yaris,

Dat de uitlaatemissie van deze turbomotor schoner is, dat staat natuurlijk als een paal boven water, echter geen voor zonder nadelen,

Als een Turbocompressor kapot gaat, is in één klap je hele benzine winst verloren gegaan, het zijn dure onderdelen als ze sneuvelen, maar het rijden met zo'n turbo motor, al of niet diesel, is fantastisch,

Wie dit eenmaal gewend is, wil echt nóóit meer anders, dan is de rest ouderwets geworden.

Gesloten