LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tweedehands auto kopen en verkopen
Tweedehands auto kopen en verkopen
Dag allemaal, ik had een vraagje over het kopen en verkopen van tweedehands auto's. Welke site is hiervoor het meest geschikt? En met geschikt bedoel ik ook het meest betrouwbaar eigenlijk, want je hoort mij te vaak dat het fout gaat met die aankopen via internet... Dank alvast
Re: Tweedehands auto kopen en verkopen
als het om kopen gaat, is het eigenlijk niet belangrijk welke site je gebruikt of het betrouwbaar is of niet.
het gaat erom welke verkoper de advertentie heeft gezet. bij het verkopen van je auto moet je kijken naar het breedst gedragen platform. ik kijk zelf naar autotrader hier moet je overigens wel betalen voor je advertentie.
het gaat erom welke verkoper de advertentie heeft gezet. bij het verkopen van je auto moet je kijken naar het breedst gedragen platform. ik kijk zelf naar autotrader hier moet je overigens wel betalen voor je advertentie.
Websites zeggen niet zo veel. Al zeggen sommige de gegevens te checken, ze kunnen dat maar heel beperkt. Iemand meenemen met verstand van auto's werkt goed. Verder kun je beter naar een buurtgarage gaan, dan naar een handelaar met tientallen of honderden auto's.
Kijk bovendien niet teveel naar hippe of anderszins gewilde auto's, zoals Ford Ka of VW Golf, om maar wat te noemen, maar juist naar onopvallende Japanners. Zoals Daihatsu Charade, Toyota Starlet, Mazda 323 of Mitsubishi Colt. Die koop je vaak voor 1000-1500 euro en zijn zeer betrouwbaar, zuinig, sterk en nog goedkoop in de wegenbelasting en onderhoud ook.
Kijk bovendien niet teveel naar hippe of anderszins gewilde auto's, zoals Ford Ka of VW Golf, om maar wat te noemen, maar juist naar onopvallende Japanners. Zoals Daihatsu Charade, Toyota Starlet, Mazda 323 of Mitsubishi Colt. Die koop je vaak voor 1000-1500 euro en zijn zeer betrouwbaar, zuinig, sterk en nog goedkoop in de wegenbelasting en onderhoud ook.
@ kokka Nee oke, maar je heb ook zo'n site van ikwilvanmijnautoaf ofzo, daar zit je dan meteen aan zo'n wurgcontract vast o.i.d. (weet ik het fijne niet van verder). Zijn alle sites betaald? Ik zag bij autoscout24, in het plaatje op de pagina, dat het gratis is... klopt dat? hoe zijn zij verder? thnx
@ peteroo Dank voor je reactie, maar ik wilde juist wel liever via zo'n site iets kopen. Over het algemeen kopen buurtgarages ze daar ook nog wel en doen dr dan een bedrag bovenop... Betaal je meer voor het feit dat ie bij hun in de garage staat geloof ik... Ik zal wel s nadenken idd over de Japanners, dank voor de tip!
@ peteroo Dank voor je reactie, maar ik wilde juist wel liever via zo'n site iets kopen. Over het algemeen kopen buurtgarages ze daar ook nog wel en doen dr dan een bedrag bovenop... Betaal je meer voor het feit dat ie bij hun in de garage staat geloof ik... Ik zal wel s nadenken idd over de Japanners, dank voor de tip!
Tja, zelf weten natuurlijk. Maar gewone garages zijn in mijn ervaring net wat eerlijker, ook omdat ze het niet alleen van de verkoop moeten hebben zoals handelaren en ze kijken de wagen meestal goed na. Vakgarages doen ook de apk en het onderhoud voor handelaars hoor. Vraag gewoon rond, praat met mensen over hun ervaringen en beslis rustig.
Ik heb mijn huidige auto gevonden op Autotrack, bij een plattelandsgarage. 1750 euro, minus de inruil, alles volgens afspraak. Daar rijd ik al drie jaar in. Goed, ik heb misschien gemakkelijk praten, wat ik rijd nog geen 10.000 km per jaar en ben pas aan mijn derde auto in vijftien jaar bezig. Ik ben meer een fietser
Ik heb mijn huidige auto gevonden op Autotrack, bij een plattelandsgarage. 1750 euro, minus de inruil, alles volgens afspraak. Daar rijd ik al drie jaar in. Goed, ik heb misschien gemakkelijk praten, wat ik rijd nog geen 10.000 km per jaar en ben pas aan mijn derde auto in vijftien jaar bezig. Ik ben meer een fietser
Het kan overal fout gaan ook een gerenommeerde garage in de buurt kan wel eens een slechte auto verkopen.
Zelf heb ik eens een Astra G Caravan diesel gekocht bij de garage waar ik al 16 jaar kom.
Ik betaalde zo'n 750 euro meer dan ik hem via internet had kunnen kopen.
Maar de ellende die ik met deze wagen heb gehad, wat steeds weer door mijn garage onder garantie werd gerepareerd, was de investering van die 750 euro meer dan waard.
Zelf heb ik eens een Astra G Caravan diesel gekocht bij de garage waar ik al 16 jaar kom.
Ik betaalde zo'n 750 euro meer dan ik hem via internet had kunnen kopen.
Maar de ellende die ik met deze wagen heb gehad, wat steeds weer door mijn garage onder garantie werd gerepareerd, was de investering van die 750 euro meer dan waard.
MIjn ervaring met zowel autotrader als autscout24 is dat er zo verschrikkelijk veel aanbod is, dat je al heel snel van de eerste paar pagina's verdwenen ben. bij sommige verkoop sites kan je tegen betaling een hogere status krijgen. beetje zoals funda Tophuis.
het zegt helemaal niets over hoe goed een auto of verkoper is, je staat alleen hoger in de lijst.
het zegt helemaal niets over hoe goed een auto of verkoper is, je staat alleen hoger in de lijst.
En je hebt natuurlijk ook Marktplaats, maar dan moet je bij zowel bij koop als verkoop, er goed opletten en onderzoeken.
Geen enkele site is betrouwbaar. Als een site al als betrouwbaar bekend zou staan zorgt dat er alleen maar voor dat er meer onbetrouwbare figuren gebruik van gaan maken.