LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde reservesleutel mee gekregen van garage!
-
Verkeerde reservesleutel mee gekregen van garage!
Beste lezers,
Ongeveer een jaar terug heb ik een tweedehandse Peugeot 106 gekocht bij http://www.samiautos.nl/ Ik was zeer tevreden over hoe alles geregeld is en de service die ze mij geboden hebben, totdat ik vandaag erachter kwam dat mijn reserve sleutel niet identiek is aan mijn originele sleutel. Nu is het probleem opgelost dat ik de reserve sleutel niet meer nodig ben maar wat als ik hem wel echt nodig ben?
Ik heb direct de garage opgebeld met het probleem, netjes aan gegeven dat ik de auto al een enige tijd had en het mij eigenlijk nooit is opgevallen tot nu. De garage antwoordde met : Sorry mevrouw, wij kunnen hier niets aan doen. Het kan ook zomaar zijn dat u 4 reserve sleutels bij uw auto krijgt en daar er ook geen een van past, dat is niet ons probleem.
Wat is dit voor een antwoord? Ik heb toch recht op een werkende reserve sleutel, dit zat bij de koop in dus dan verwacht ik dat ook. Ivm vakantie kan ik er volgende week pas heen om ze het nog een keer duidelijk te maken dat ik toch wel een werkende reserve sleutel verwacht zonder enige betaling oid.
Mijn vraag aan jullie, sta ik in mijn recht om een werkende reserve sleutel te "eisen"?
Alvast bedankt voor het lezen en reageren!
Britt
Ongeveer een jaar terug heb ik een tweedehandse Peugeot 106 gekocht bij http://www.samiautos.nl/ Ik was zeer tevreden over hoe alles geregeld is en de service die ze mij geboden hebben, totdat ik vandaag erachter kwam dat mijn reserve sleutel niet identiek is aan mijn originele sleutel. Nu is het probleem opgelost dat ik de reserve sleutel niet meer nodig ben maar wat als ik hem wel echt nodig ben?
Ik heb direct de garage opgebeld met het probleem, netjes aan gegeven dat ik de auto al een enige tijd had en het mij eigenlijk nooit is opgevallen tot nu. De garage antwoordde met : Sorry mevrouw, wij kunnen hier niets aan doen. Het kan ook zomaar zijn dat u 4 reserve sleutels bij uw auto krijgt en daar er ook geen een van past, dat is niet ons probleem.
Wat is dit voor een antwoord? Ik heb toch recht op een werkende reserve sleutel, dit zat bij de koop in dus dan verwacht ik dat ook. Ivm vakantie kan ik er volgende week pas heen om ze het nog een keer duidelijk te maken dat ik toch wel een werkende reserve sleutel verwacht zonder enige betaling oid.
Mijn vraag aan jullie, sta ik in mijn recht om een werkende reserve sleutel te "eisen"?
Britt
-
Re: Verkeerde reservesleutel mee gekregen van garage!
Klikt stom denkmik,maar waarom kom je er nu pas achter....toen had je hem let testen en toen gelijk actie een jr later kom op!,
Wij krijgen ook altijd twee sleutels nou heb ik hem zelf en man ook,maar ik kijk toch ff of ze het allebei doen...
Jr later ja garage denkt ook ,ja kom op had daar eerder meegekomen
Wij krijgen ook altijd twee sleutels nou heb ik hem zelf en man ook,maar ik kijk toch ff of ze het allebei doen...
Jr later ja garage denkt ook ,ja kom op had daar eerder meegekomen
Goed dat ik dit lees, ik zou nooit op het idee gekomen zijn, dat de tweede sleutel niet de juiste zou kunnen zijn. Heb er nooit ook maar over gedacht om de reservesleutel meteen te testen.
-
@ Britt, voor je gaat eisen, hoeveel kost een reservesleutel?
En dan nog, je bent nu een jaar verder. Welk recht denk je nu nog te kunnen claimen? Je had er in de tussentijd wel 100 zoek kunnen maken. Dus welk bewijs, behalve een sleutel die niet past, heb je dat je geen tweede sleutel hebt gekregen?
En dan nog, je bent nu een jaar verder. Welk recht denk je nu nog te kunnen claimen? Je had er in de tussentijd wel 100 zoek kunnen maken. Dus welk bewijs, behalve een sleutel die niet past, heb je dat je geen tweede sleutel hebt gekregen?
Ga helemaal met Jolijn mee: zou er ook nooit aan gedacht hebben. De reservesleutel hangt al 13 jaar op dezelfde plek: haha, als die niet zou passen denk ik niet nog een (dure) sleutel te krijgen. Als TS tenminste een sleutel bedoelt die "op de afstandsbediening" werkt? Want die krengen zijn hartstikke duur.
Sorry dat ik het zo zeg, maar TS, dan had je dit ten tijde van aanschaf auto sowieso al direct/zsm moeten controleren. Dat je er nu pas achterkomt, tja, dat kan gebeuren. Maar niet gelijk met 'eisen stellen' komen. Je weet wel, men vangt meer vliegen met stroop/honing dan met azijn...brittdoubleb schreef:Beste lezers,
Britt
Ik heb het zelf wel gedaan vóór ik de garage uitreed, nadat ik de sleutels, dus óók de reservesleutel, overhandig kreeg, toen ik mijn auto ging ophalen. Óf alle sleutels pasten.
-
tenormin schreef:Ga helemaal met Jolijn mee: zou er ook nooit aan gedacht hebben. De reservesleutel hangt al 13 jaar op dezelfde plek: haha, als die niet zou passen denk ik niet nog een (dure) sleutel te krijgen. Als TS tenminste een sleutel bedoelt die "op de afstandsbediening" werkt? Want die krengen zijn hartstikke duur.
Ja in begin kregen wij een elektrische sleutel en gewone reservevsleutel,ik wilde ook elektrische 100 euro toen,is wel 10 jr terug,tegenwoordig twee...dezelfde...zit bij auto,dealer test ze al.
Ik vind persoonlijk,jr later dan kan je niks meer eissen...mijn mening
Ik zou niet durven eisen, na 13 jaar , heb die tweede nooit nodig gehad, ga morgen toch eens proberen of ie nog werkt. Als 't goed is hoef ik mijn flat niet uit om te proberen. Klik, net als die sleutel die ik altijd gebruik. Ben benieuwd.Ik vind persoonlijk,jr later dan kan je niks meer eissen...mijn mening
-
Een sleutel nodig ben???
Hoe ga jij een jaar later bewijzen dat zij je een niet passende sleutel gegeven hebben en jij het niet probeert met een nep sleutel?
Volkomen kansloos en te zot voor woorden!
Hoe ga jij een jaar later bewijzen dat zij je een niet passende sleutel gegeven hebben en jij het niet probeert met een nep sleutel?
Volkomen kansloos en te zot voor woorden!
Beter laat dan ooit: heb 't net geprobeerd: die "oude, nieuwe" sleutel werkt nog steeds, na al die jaren. Conclusie: destijds 2 sleutels met "klik" gekregen. Nou, gekregen. Maar als ik TS was zou ik, ook al is het pas een jaar, toch niet meer om een sleutel durven vragen. Er een bijbestellen of een 'gewone' sleutel (zonder afstands bediending) is dan toch ook goed?Ja in begin kregen wij een elektrische sleutel en gewone reservevsleutel,ik wilde ook elektrische 100 euro toen,is wel 10 jr terug,tegenwoordig twee...dezelfde...zit bij auto,dealer test ze al.
Ik vind persoonlijk,jr later dan kan je niks meer eissen...mijn mening