LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kumho Ecsta
Kumho Ecsta
Hoi, heb op mijn bmw e39 kumho banden gekoche en is echt slecht. Meer mensen die dit hebben?
245/35/19 probleem is dat je een trilling blijft voelen. Wielen zijn nieuw, en banden tot 0 gebalanceerd. Aan de binnenkant voel je veel oneffenheden in de banden. Had ik met bv vredestein geen last van.
245/35/19 probleem is dat je een trilling blijft voelen. Wielen zijn nieuw, en banden tot 0 gebalanceerd. Aan de binnenkant voel je veel oneffenheden in de banden. Had ik met bv vredestein geen last van.
Re: Kumho Ecsta
Ik heb met de KUMHO KU 31 ECSTA gereden, deze lagen onder een seat leon 1.8 20vt. Dit waren 17'' banden en ik moet zeggen dat het prima banden waren. Heb wel van m n bandenleverancier begrepen dat de 19'' van KUMHO niet zo best waren. Overigens zijn er meerdere merken die problemen hebben met de 19'' banden.
Welk type KUMHO band heb je nu ?
Welk type KUMHO band heb je nu ?
Re: Kumho Ecsta
heb ook de ku 31. Is ook nog zo dat de e39 enorm gevoelig is voor trillingen. Maar ben er echt niet tevreden mee. Terwijl de band toch niet zo slecht staat aangeschreven.
Re: Kumho Ecsta
Misschien nog uitlijnen ?
Re: Kumho Ecsta
probleem zit in de banden. Uitlijnen is al gedaan. Verder ook geen slechte rubbers of dempers.
Re: Kumho Ecsta
Mogelijk zou je de bandendruk eens kunnen meten.
Als die op maximaal gezet is dan gaat de boel stuiteren vaak.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8397755
daar staat een artikel van mij met in de reacties diverse Excell-formulieren om de druk zelf uit te rekenen.
Als je bandenmaat op de Stikker voor de adviesdruk staat dan kun je die natuurlijk gebruiken, maar anders kun je die met een van de formulieren omrekenen.
Ben echter met een verbetering bezig daarop .
Dus je kunt de bandgegevens als draagvermogen en maximale druk ( op de zijwang staan die) hier ook noteren en daarbij de maximale aslasten en MTM ( op plaatje onder motorkap of in een van de deurstijlen). Dan zet ik hier een volledig verslag.
Hoe meer gegevens, en dan vooral graag de adviesdrukken voor verschillende banden en bijvoorbeeld tot 160km/u en die voor sneller , en in bar en PSI , des te naukeuriger is het gewicht te bepalen dat de fabrikant destijds gebruikt heeft om de adviesdrukken te bepalen.
Het formulier waarmee ik dat bepaal is nog niet volledig, het bepaalt alleen nog de gewichten die voor normaal gebruik gebruikt zijn, met een zekere speling omdat destijds afgerond is op 0,1 bar of 1 psi.
http://cid-a526e0eee092e6dc.skydrive.li ... ukV2.2.xls
Als je Excell hebt of de Open office Calc, dan kun je het ook eerst zelf eens proberen. Met een van de andere formulieren kun je dan met die gegevens de druk bepalen.
Als die op maximaal gezet is dan gaat de boel stuiteren vaak.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8397755
daar staat een artikel van mij met in de reacties diverse Excell-formulieren om de druk zelf uit te rekenen.
Als je bandenmaat op de Stikker voor de adviesdruk staat dan kun je die natuurlijk gebruiken, maar anders kun je die met een van de formulieren omrekenen.
Ben echter met een verbetering bezig daarop .
Dus je kunt de bandgegevens als draagvermogen en maximale druk ( op de zijwang staan die) hier ook noteren en daarbij de maximale aslasten en MTM ( op plaatje onder motorkap of in een van de deurstijlen). Dan zet ik hier een volledig verslag.
Hoe meer gegevens, en dan vooral graag de adviesdrukken voor verschillende banden en bijvoorbeeld tot 160km/u en die voor sneller , en in bar en PSI , des te naukeuriger is het gewicht te bepalen dat de fabrikant destijds gebruikt heeft om de adviesdrukken te bepalen.
Het formulier waarmee ik dat bepaal is nog niet volledig, het bepaalt alleen nog de gewichten die voor normaal gebruik gebruikt zijn, met een zekere speling omdat destijds afgerond is op 0,1 bar of 1 psi.
http://cid-a526e0eee092e6dc.skydrive.li ... ukV2.2.xls
Als je Excell hebt of de Open office Calc, dan kun je het ook eerst zelf eens proberen. Met een van de andere formulieren kun je dan met die gegevens de druk bepalen.
Laatst gewijzigd door jadatis op 08 jun 2009 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kumho Ecsta
ja mooie worksheet maar ligt hier niet aan. Heb de bandendruk al aangepast. Overigens heb ik met mijn andere set met een ander merk banden nergens last van. Met deze kumho's dus wel.
Heb de druk nu op 2.6 bar staan. Met een autogewicht van 1650 kilo is dat niet echt extreem hoog.
Heb de druk nu op 2.6 bar staan. Met een autogewicht van 1650 kilo is dat niet echt extreem hoog.
Re: Kumho Ecsta
Was maar een idee. Komt nogal eens voor dat ze bij de bandenboer de druk op maximaal zetten bij zulke platte banden als die van jou, en dan was het mooi hiermee opgelost.
Re: Kumho Ecsta
ja, had zeker mooi geweest, maar helaas al geprobeert. Toch bedankt!