Heb een beetje dit topic doorgelezen en wil toch ook mijn ervaring met kwikfit even kwijt.
Vorig jaar voor het eerst mijn auto daar gebracht, alles prima verlopen want kwam zonder centje pijn door de APK en enige meerkosten was de grote beurt.
Dit jaar is een heel ander verhaal!
Had een afspraak online gemaakt voor APK, 2 nieuwe banden en grote beurt, en dus op de afgesproken dat de auto gebracht. je bent sowieso voor zo een grap de hele dag je auto kwijt daar en als je hem dan kan komen halen sta je er nog 45min te wachten. maar goed dat is allemaal het ergste niet....
Ik werd op de dag van keuring gebeld (afgelopen vrijdag) dat er meerkosten zouden zijn, remolie en v-snaar, geen probleem dus gelijk laten doen. Bij het ophalen van de auto een rekening voldaan van € 768, 02.
Ik kwam thuis nadat ik de auto had opgehaald en vond de wagen vreemd stationair lopen dus ik de motorkap opengetrokken om eens te kijken. Als eerste zie ik daar een grote prop papier in de buurt van de draaiende delen, toen ik toch die kant uitkeek kwam ik tot de ontdekking dat de oude v-snaar er nog opzat.
Dus volgende dag (zaterdag) ik gebeld en gevraagd hoe dit mogelijk was, de kwikfit medewerker zei dat hij ervan wist en dat de snaar niet op voorraad was en dat ik daarvoor had terug moeten komen. Ik vertelde hem dus dat dit niet aan mij was verteld, ik hem wel gewoon heb afgerekend en achterdochtig als ik ben heb ik maar gelijk even medegedeeld dat het een leuk verhaal is wat hij ophangt maar het bij mij vraagtekens doet rijzen over de andere werkzaamheden en dan met name de grote beurt. Ook gelijk even gezegd dat ik een goed lopende auto daarheen hebt gebracht en dat ie nu stottert en slecht stationair loopt, daar zouden ze dan direct even naar kijken. Dinsdag a.s. zou ik worden gebeld.
Dinsdag kwam en dinsdag ging maar geen kwikfit, tot mijn grote ergernis
Woensdagochtend zelf gebeld naar de klantenservice van kwikfit en daar een klacht ingediend, er was op dat moment geen medewerker van de klantenservice beschikbaar dus de klacht is opgenomen en ik wordt over 5 werkdagen terug gebeld.
Gek genoeg belde een uurtje of 2 later wel ineens het kwikfit filiaal m.b.t. de v-snaar en dat ik morgen langs kon komen. Wel gezegd dat ze direct toch ook maar even naar het vreemde lopen van de motor moesten kijken en dat werd toegezegd.
Deze ochtend de auto dus weggebracht, ben er niet op blijven wachten en zou later de dag de auto komen ophalen. Belt net de baliemedewerker van kwikfit met de mededeling dat de snaar is vervangen en dat de motor nog steeds onregelmatig loopt, dit zou komen door een versleten rotor en verdeelkap. Ik ben nu toch wel erg pissed en vraag hem alsnog vriendelijk hoe het in hemelsnaam mogelijk is want hij heeft ook een grote beurt gehad en dan zou je toch mogen verwachten dat ze dit ter plekke constateren. Geeft aan mij iig aan dat die hele 200 euro voor een grote beurt een wassen neus is en dat ze simpelweg niet verder kijken dat hun neus lang is
Anyway....kosten voor deze grap is weer 100 euro...
Laat de reparatie maar weer uitvoeren maar ga zeker nog met de klantenservice aan de slag want ze geven 100% tevredenheid garantie maar dat ben ik zeker niet