Hallo...,
Ik heb een ford mondeo van achtien maanden oud , en nu viel mij onlangs op dat er in allevier de banden scheurtjes in beide regen sleuven (geen idee hoe dat heet) in het loopvlak zitten.
De zijkant van de banden vertonen geen scheurtjes en het profiel is ook goed.
Heeft iemand een idee hoe dit kan en of dit wel vaker voorkomt , of heb ik gewoon vier slechte banden onder mijn auto gekregen ??
Vriendelijke groeten
Nico
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] scheurtjes in autobanden
Re: scheurtjes in autobanden
Een auto van 18 maanden oud. Waarschijnlijk een auto afkomstig uit de lease ? Zijn zeker ook veel kilometers mee gereden ? Dan slijten ook banden. Zit er nog wel profiel op de banden, zo niet dan moet je zeker 4 nieuwe banden aanschaffen.
Hoi.. ,
Nee ik heb de auto nieuw gekocht , wilde alleen eerst even de mening van een ander horen voordat ik naar de dealer ga en een broodje aap verhaal te horen krijg.
De auto heeft ongeveer 18.000 km gereden.
Nee ik heb de auto nieuw gekocht , wilde alleen eerst even de mening van een ander horen voordat ik naar de dealer ga en een broodje aap verhaal te horen krijg.
De auto heeft ongeveer 18.000 km gereden.
heb je al naar de dot code gekeken daar kan je productie plant productieweek en jaar achterhalen (ziet er uit als een ovaal en lijkt op b.v. abc3703 ). In Duitsland mag dit maximaal een jaar oud zijn bij verkoop in Nederland is hier geen termijn voor daar moeten ze alleen maar goed opgeslagen worden (koel en donker) Elk jaar verkopen ketens zoals Kwikfit partijen banden uit Duitsland welke daar niet meer verkocht mogen worden voor aantrekkelijke prijzen in Nederland. Niets mis mee als ze maar goed opgeslagen worden. Jij zegt auto is nieuw mischien heeft het ding maanden op een openlucht opslag gestaan bij de importeur en daarvoor waren de banden mischien ook al niet zo "vers" meer. Advies ANWB ten aanzien van caravan banden is niet ouder dan 1 jaar bij aankoop nieuw, en vervangen na 7 jaar versleten of niet ivm veroudering band met kans op scheuren en alle gevolgen van dien.