LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Mallemalle

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

typisch kwik fit

afkeuren en zeuren over onderdelen die zij verkopen

ik durf er mijn schoonmoeder om te verwedden dat als je 10 auto's laat keuren, er bij 10 auto's iets aan de hand is met banden uitlaat of remmen

nooit wat anders, een versleten gordel of zo,want dat heeft men niet in het magazijn en kan men niets op verdienen

ze kunnen verder ook niks anders dan wat remmen banden en uitlaten vervangen en dan doen ze het nog niet eens fatsoenlijk

als je een auto ziet rijden waarvan de uitlaat er scheef en te laag onder hangt, dan is dat gegarandeerd een kwik fit gevalletje

kwik fit bestaat op basis van klanten die 1 keer komen en nooit weer

je zou denken dat op een gegeven moment de koek wel op is, men onderhand wel weet dat je er niet moet zijn

helaas rijden er nog dagelijks dozijnen naieve mensen naar kwik fit

1 malig gelukkig

Spenkie

Ongelezen bericht door Spenkie »

Hallo,
Ik heb zaterdag mijn auto laten uitlijnen.
Toen het eindelijk klaar was zij die man, het is maar goed dat we geen uurloon rekenen want alles zat zo vast. :? (is tog juist goed zou je zeggen).
Ik betalen en wegrijden, valt me meteen op dat de auto onwijs naar rechts trekt.
Ik direct rechtsomkeert, ikke naar binnen heen en ik zeg de auto trekt als een gek naar rechts waarop hij antwoordt "ooh dat licht vast aan de bandenspanning :shock: ". Dus ik naar huis met een enorm naar echts trekende auto, kom ik thuis aan het kijken, is men hele wiel aan de bovenkant naar binnengeklapt hij zat gewoon tegen de vering aan!!
Ik was pisnijdig, als dit op de snelweg was gebeurt kon je me afvoeren tussen 6 plankjes, kom ik aan het kijkenm hebben ze de hele bouten van de vering onderaan niet aangedraaid, kon ze met de hand een stukje aandraaien :shock: .
Ik maandag direct er weer hen, en er kon nog geen sorry vanaf alleen een beetje gemompel. Weer uit laten lijnen. zelfde probleem weer trok weer naar rechts. ik direct naar een andere bandenboer gereden.
Daar aan de computer gezet en het spul stond kats scheef, direct na het uitlijnen van kwik fit!
Komt die man aan het kijken, hebben ze weer de bouten neit aan gedraaid, waarop hij zegt volgensmij proberen ze je te laten verongelukken want dit kan echt niet!
Ik zou echt iedereen AFRADEN om naar kwik fit te gaan, wat een KNAKEN bedrijf!!

m.v.g,

Rick Spenkelink

Mallemalle

ik zou daar serieus werk van maken, dit gaat echt te ver

prutsers zijn het

Spenkie

Ongelezen bericht door Spenkie »

Ja dat ga ik ook wel doen.
Naar de kerst ff het hoofdkantoor bellen.
Heb van de bandenboer een afschrift hoe krom het was nadat kwikfit uitgelijnd heefd en hoe hij het heeft gedaan.
Ik ben er zelf bij geweest en hij draide gewoon mett de handen de bouten los.

bonny*

Ongelezen bericht door bonny* »

Hoop dat je er wat mee opschiet met het hoofdkantoor.

Ik zei dat laatst ook tegen die man en die zei ach heeft geen nut want die klacht komt toch bij mij terecht en ik moet er over oordelen en niet het hoofdkantoor.

Het is een flut firma !

Ik ga er nooit maar dan ook nooit meer naar toe, zal het dus ook
niemand aanbevelen.

Mallemalle

de ombudsman of consumentenbond moet je zijn, die maken er werk van is mijn ervaring

tros radar mag er zelf ook wel eens een programma aan wijden

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Let Op!

Kwik fit is per vestiging verschillend.
Bij mij zijn er 2 in een stad en die zijn zo verschillend.

Van dubieus tot erg goed en behulpzaam.

Dus veroordeel nooit deze naam maar de vestiging want er zitten diverse zakkenvullers tussen die de boel belazeren.

Mallemalle

als er tussen filialen rotte appels zitten is kwik fit hoofdkantoor daar net zo goed verantwoordelijk voor

punt uit

Kwik-Fit Webcare

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Beste Rick en 'Bonny*',

Wanneer jullie contact met ons opnemen, kunnen wij zorgen voor een passende oplossing.

Je kunt een berichtje sturen naar [email protected].
Ik zie jullie reactie tegemoet.

Groeten,

Marleen
Kwik-Fit Webcare

Mallemalle

mooie aanbieding, maar mosterd na de maaltijd

bonny*

Ongelezen bericht door bonny* »

Inderdaad mosterd naar de maaltijd, ik heb die Marleen wel aangeschreven en benieuwd naar de reactie.

peter-m

Ongelezen bericht door peter-m »

voorheen kwam ik altijd met mijn auto bij de dealer
omdat je tegenwoordig elke euro om moet draaien zocht ik een goedkopere garage ik kwam bij kwikfit uit mijn auto had 2 nieuwe voorbanden nodig dus ik naar kwikfit in doetinchem ik kon gelijk geholpen worden nou beter kan niet de Assistent manager bekeek buiten mijn banden en zegt de auto moet ook uitgelijnd worden ik zeg dat is 2 maanden geleden gebeurt i.v.m nieuwe veren hij zegt ja maar niet goed je banden slijten verkeerd af dus auto op de brug en er word een monteur geroepen en die begint de banden erop te draaien ik ga met de monteur in gesprek en vraag hem waarom moet de auto uitgelijnd worden de monteur andwoord mij dat wou u toch ?? ik zeg nee dat was nodig volgens de Assistent manager de banden slijten verkeerd de monteur laat de band zien en zegt nee hoor slijt mooi recht af het uitlijnen heb ik dus laten zitten laat me geen 40 euro aftroffelen
een week later ga ik weer naar kwikfit in doetinchem met de auto van mijn zoon ook voor 2 nieuwe banden ik vraag gelijk een monteur die bij de deur staat kun je even naar de banden kijken hij loopt mee en andwoord me voor slecht achter advies ik zeg en de slijtage moet hij uitgelijnd worden de monteur andwoord zo op het eerste oog niet maar op de brug bijkijken we het even goed dat kunnen we buiten niet zien ik zeg oke
vervolgens gaan we naar binnen en vragen de Assistent manager om nieuwe banden hij zegt de maat ? ik zeg geen iedee een grote zucht en hij loopt mee naar buiten kijkt van een afstand en zegt ja 4 banden en uitlijnen toen wist ik al genoeg hij wou mee weer belazeren
ik een prijs gekregen en ik ben gegaan vervolgens rij ik naar euromaster vraag om advies het advies 2 banden slecht 2 matig uitlijnen zeker niet nodig ik natuurlijk daar het verhaal verteld ik kreeg het andwoord tja strepen trekkers en bonus jagers

conclusie over kwikft waar ik geweest ben monteur verstaat zijn vak
Assistent manager niet te vertrouwen

p.van mierlo

Ron T

Ongelezen bericht door Ron T »

ok
Laatst gewijzigd door Ron T op 08 jan 2009 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen84

Ongelezen bericht door Jeroen84 »

Hallo ik een bericht over kwik fit uit twente.

Ik heb mijn auto recent laten uitlijnen en balanceren, nu kan ik je zeggen NOOIT meer hoor!

Ze zeggen zelf, dat ze hun eigen apparatuur niet eens vertrouwen. En dat ook de monteur die de apparstuur daar ijkt, zelfs zijn eigen gereedschap niet vertrouwdt (explora).

Ik had nieuwe velgen en banden, die moesten nog worden gebalanceerd, de beste monteur haalt zo met een GROF stukje schuurpapier zo de verse lak af, van mijn mooie licht metalen velgen. Om er zo lood in te plakken, allemaal krassen erin etc ... :evil:
Ook de nieuwe naafkapjes hebben ze beschadigd, werdt er met grof geweld eruit geramt!

En het uitlijnen is ook erg slecht gegaan 2x terug geweest. Toen maar naar een opel dealer gegaan, en die vertelden mij: dat het zo verkeerd stond dat mijn banden het MISCHIEN 500 km het zouden uithouden, ook was het moertje van de spoorstang niet goed aangedraait!!! :evil:

Ik heb inmiddels een klacht ingediend via de website.
Hopelijk gaan ze er wat mee doen! Iemand van hier die weet hoe je je recht kan halen bij kwik fit?? Want ik heb het ideee, dat er niks mee gedaan gaat worden, aangezien ik na een aantaal dagen nog niks heb gehoord!

:?:

Mallemalle

wat ik me eigenlijk afvraag is waarom iedereen denkt dat zijn auto uitgelijnd moet worden

uitlijnen doe je als daar aanleiding toe is, en die aanleiding is er alleen als er wat met de wagen is gebeurd en de wagen voelbaar anders rijdt, scheeftrekken, scheve bandenslijtage , dat soort zaken, maar die hebben allemaal een oorzaak, zoals een schade of ongeval

een verkeerde uitlijnstand ontstaat niet vanzelf, en zolang er niets vreemds met de wagen is gebeurd hoef je niet uit te lijnen

het is bij mij iig nog nooit nodig geweest - zon 30 autos gehad - en ik heb het dan ook nooit laten doen

Jeroen84

Ongelezen bericht door Jeroen84 »

Ik laat elk jaar mijn auto uitlijnen, waarom??
Omdat het aanzienelijk scheelt op de slijtage van mijn banden.
Ook het weggedrag wordt er beter van.

Ik ben automonteur geweest, en ik adviseer iedereen dit minstens 1x per jaar het te laten doen!

In mijn geval hierboven, was het omdat de auto naar rechts trekte na een aanvarinkje met een stoeprand!

Mallemalle

uiteraard als je een reden hebt zoals een stoeprandje, is het nodig

maar zolang er niks met de wagen gebeurd is uitlijnen niet nodig

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Nu is de ene wagen er wat gevoeliger voor dan de andere,

Had voor mijn Yaris een Fiësta, deze stond echt slecht op de wielen,

ik kon iedere week deze wel laten uitlijnen, een euveltje van deze wagens zei de monteur, ze staan "briek" op de wielen, dus altijd slijtage aan één kant van de band,

De Toyota rijdt nu 6 jaar en is nog nooit één keer uitgelijnd!, terwijl deze het meeste in de stad rijdt!, in tegenstelling van de Fiësta,

Kwaliteit zegt alles, ook bij de wielophanging en stuurinrichting,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Mallemalle

als ophangrubbers en dergelijke versleten zijn, kun je idd uitlijnen wat je wilt, dat helpt dan niks natuurlijk

:wink:

techno tjech

Ongelezen bericht door techno tjech »

ik laat mijn auto een keer in 6 maanden uitlijnen en moet zeggen dat het beter is omdat ik tot nu toe met de banden 145.000km heb gedaan moet ook zeggen dat ik ze steeds laat van voor naar achter plaatsen tijdens het uitlijnen ze slijten dan gelijk matich dus uitlijnen heb wel zeer veel nut om het te doen

en laat het wel doen bij kwik fit

Gesloten