LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winterbanden.nl

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
mganeff

Re: Winterbanden.nl

Ongelezen bericht door mganeff »

mganeff schreef:Via een zakelijke relatie is Velgenshop is mij nog een aardig bedrag (€1500) schuldig. Ik ben nu al 5 maanden bezig om dit geld gestort te krijgen maar tevergeefs.

Telkens als ik een medewerker aan de telefoon krijg hoor ik weer valse beloftes. Er is mij al meerdere keren beloofd dat de betaling afgerond zou zijn binnen een bepaalde tijd maar vervolgens hoor ik niks meer van VelgenShop!

Op mijn honderden telefoontjes, smsen, whatsapps, tickets en emails wordt niet gereageerd.

Ik vertrouw dit niet meer...
We zijn inmiddels 7 maanden verder en ik heb nog steeds geen geld gezien. Mijn telefoontjes worden gewoon asociaal opgehangen als ik alleen maar mijn naam zeg.

Ik vrees dat ik naar mijn geld kan fluiten, daarom ben ik vastberaden om de oplichtingspraktijken van Velgenshop.nl aan het licht te brengen.

Voor iedereen die dit leest: Velgenshop.nl (Winterbanden.nl) is niet te vertrouwen!

Ik ben inmiddels samen met een juridisch adviseur bezig met onderzoeken van de mogelijkheid om over te gaan tot een rechtzaak om het bedrag te verhalen.

Paul234

Ongelezen bericht door Paul234 »

op 6 december 2012 een set banden besteld en betaald. Niets gekregen. Na 13 dagen een ticket aangemaakt op de site zonder enige reactie. Bellen helpt niet, ook het telefoonnummer in hun algemene voorwaarden 0408200285 is afgesloten en het nummer hier in de site klopt ook niet. Nooit iets kopen bij deze site is mijn advies.

nietgoedopgelet

Ongelezen bericht door nietgoedopgelet »

Op 6 december bestelling 4 winterbanden compleet met velgen geplaatst. Enkele dagen later bericht ontvangen dat banden gereed staan voor balanceren. Dan wordt het stil. Beloofde levertijd van 2 tot 9 dagen wordt niet nagekomen. Inmiddels 2 maal mail gestuurd waar geen reactie op volgt. Bellen naar 0900 nummer kost 80 eurocent p/m. Ben bang dat dit een lange en kostbare bestelling is. Normaal check ik een site altijd, maar nu even niet goed opgelet en je gaat gelijk voor een paar honderd euro de boot in. Zou als consument 2 keer nadenken voordat je een bestelling bij winterbanden.nl plaatst.

Vervolg: 10 januari 2013.
Op 27 december 2012 heb ik een aangetekende ''in gebreke stelling'' verzonden aan de eigenaar van winterbanden.nl, dhr Kai Peters. Dit bracht zowaar enig schot in de zaak want tot mijn verrassing ontving ik 4 januari 2013 een mail dat de banden klaar stonden voor verzending. Dezelfde dag een mail om de bezorg datum te kiezen. Dinsdag 8 januari zijn de velgen + banden geleverd.

Het is niet zo moeilijk om een consument een set banden te verkopen. Je moet het echter op zo'n wijze doen dat de consument ook een 2e en 3e keer terugkomt. Kom ik nog terug bij winterbanden.nl? Ik dacht het niet. Ik blijf het een vreemde onderneming vinden. Zonder enige bericht de levertijd met zo'n vier weken overschrijden. Niet reageren op mailtjes, de klant slechts de mogelijkheid te bieden te bellen met een 0900 nummer a 80 eurocent p/m. Ja, de prijzen zijn zondermeer concurrerend te noemen, ik betaal echter liever wat meer en bespaar vervolgens op een hoop ergernis.

Mijn advies: bestellen bij winterbanden.nl of velgenshop.nl..... goed nadenken!!
Laatst gewijzigd door nietgoedopgelet op 10 jan 2013 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

vegetaa

Ongelezen bericht door vegetaa »

Inmiddels een maand geleden (29-11-2012) winterbanden inclusief velgen en montage besteld bij winterbanden.nl. Een paar dagen na mijn bestelling een email gehad met de vraag of ik contact met ze wil opnemen omdat het type band die ik wilde, niet meer leverbaar was. Ik moest 20 euro bij betalen terwijl het niet eens de banden zijn die ik in eerste instantie wilde! Maar goed, moest toch winterbanden hebben, dus toch bijbetaald.

Na 2 weken gewacht te hebben op mijn bestelling waren de banden en velgen nog steeds niet geleverd en stond mijn bestelling nog steeds op de status "besteld bij leverancier". Ik was het wachten zat en had mijn bestelling geannuleerd. Ik kreeg vrij vlot daarna reactie dat ze het prima vonden. Nadat ik het bericht verder las begreep ik waarom. Ze gaven aan dat ze 2 x 59 euro en 1 x 50 euro gaan inhouden van mijn bestelbedrag. 1 keer voor het monteren van de banden op de velgen en 1 keer voor het demonteren en 50 euro voor het "in gebruik name van de producten". Dit terwijl de bestelstatus nog steeds, "besteld bij leverancier", is!

Hier heb ik uiteraard op gereageerd via hun ticketsysteem met het verzoek om het volledige bedrag terug te storten op mijn rekening aangezien hier niets over staat in hun algemene voorwaarden en de producten nog steeds op "besteld bij leverancier" staat. Na een aantal dagen weer gewacht te hebben, nog steeds geen reactie. Nogmaals het verzoek gestuurd om het volledige bedrag terug te betalen zoals het hoort.

Tot op de dag van vandaag geen reactie van ze gehad en geen geld op mijn rekening!! Inmiddels dus alweer 2 weken geleden dat ik een laatste reactie van ze heb gehad!! Een normale webshop zou op z'n minst een teken van leven laten zien en een reactie sturen. Ik heb het idee dat dit oplichters zijn en heb daarom vandaag aangifte bij de politie tegen ze gedaan wegens oplichting. Als je ook opgelicht bent door deze webshop, doe dan ook snel aangifte: https://www.mijnpolitie.nl/aangifteio.shtml

WEES DUS GEWAARSCHUWD, NIET BESTELLEN!!

vegetaa

Paul234 schreef:op 6 december 2012 een set banden besteld en betaald. Niets gekregen. Na 13 dagen een ticket aangemaakt op de site zonder enige reactie. Bellen helpt niet, ook het telefoonnummer in hun algemene voorwaarden 0408200285 is afgesloten en het nummer hier in de site klopt ook niet. Nooit iets kopen bij deze site is mijn advies.
nietgoedopgelet schreef:Op 6 december bestelling 4 winterbanden compleet met velgen geplaatst. Enkele dagen later bericht ontvangen dat banden gereed staan voor balanceren. Dan wordt het stil. Beloofde levertijd van 2 tot 9 dagen wordt niet nagekomen. Inmiddels 2 maal mail gestuurd waar geen reactie op volgt. Bellen naar 0900 nummer kost 80 eurocent p/m. Ben bang dat dit een lange en kostbare bestelling is. Normaal check ik een site altijd, maar nu even niet goed opgelet en je gaat gelijk voor een paar honderd euro de boot in. Zou als consument 2 keer nadenken voordat je een bestelling bij winterbanden.nl plaatst.
@Paul234 & nietgoedopgelet: doe aangifte online en vermeld daarbij mijn aangiftenummer (012850000109365), samen staan we sterker! https://www.mijnpolitie.nl/aangifteio.shtml

vegetaa

vegetaa schreef:Inmiddels een maand geleden (29-11-2012) winterbanden inclusief velgen en montage besteld bij winterbanden.nl. Een paar dagen na mijn bestelling een email gehad met de vraag of ik contact met ze wil opnemen omdat het type band die ik wilde, niet meer leverbaar was. Ik moest 20 euro bij betalen terwijl het niet eens de banden zijn die ik in eerste instantie wilde! Maar goed, moest toch winterbanden hebben, dus toch bijbetaald.

Na 2 weken gewacht te hebben op mijn bestelling waren de banden en velgen nog steeds niet geleverd en stond mijn bestelling nog steeds op de status "besteld bij leverancier". Ik was het wachten zat en had mijn bestelling geannuleerd. Ik kreeg vrij vlot daarna reactie dat ze het prima vonden. Nadat ik het bericht verder las begreep ik waarom. Ze gaven aan dat ze 2 x 59 euro en 1 x 50 euro gaan inhouden van mijn bestelbedrag. 1 keer voor het monteren van de banden op de velgen en 1 keer voor het demonteren en 50 euro voor het "in gebruik name van de producten". Dit terwijl de bestelstatus nog steeds, "besteld bij leverancier", is!

Hier heb ik uiteraard op gereageerd via hun ticketsysteem met het verzoek om het volledige bedrag terug te storten op mijn rekening aangezien hier niets over staat in hun algemene voorwaarden en de producten nog steeds op "besteld bij leverancier" staat. Na een aantal dagen weer gewacht te hebben, nog steeds geen reactie. Nogmaals het verzoek gestuurd om het volledige bedrag terug te betalen zoals het hoort.

Tot op de dag van vandaag geen reactie van ze gehad en geen geld op mijn rekening!! Inmiddels dus alweer 2 weken geleden dat ik een laatste reactie van ze heb gehad!! Een normale webshop zou op z'n minst een teken van leven laten zien en een reactie sturen. Ik heb het idee dat dit oplichters zijn en heb daarom vandaag aangifte bij de politie tegen ze gedaan wegens oplichting. Als je ook opgelicht bent door deze webshop, doe dan ook snel aangifte: https://www.mijnpolitie.nl/aangifteio.shtml

WEES DUS GEWAARSCHUWD, NIET BESTELLEN!!
UPDATE:
Inmiddels zijn we 6 weken verder sinds ik mijn bestelling heb geplaatst bij deze horror webshop.

Deze week ook bij de Payment Service Provider (Buckaroo.nl) van Winterbanden.nl aangegeven dat de webshop niet reageert op emails/ticket berichten en dat Winterbanden.nl mijn geld niet terug wil betalen.

Buckaroo.nl gaf vriendelijk aan dat ze contact zouden opnemen met de webshop en heb vermoedelijk daardoor vandaag zowaar eindelijk een bericht ontvangen van Winterbanden.nl. Hierin geven zij aan dat mijn bestelling geannuleerd is en dat ze zullen overgaan tot het terugbetalen van mijn geld... MAARRRR, je raadt het al, na aftrek van maar liefst 168 euro!!

Ze zijn dus erg van het makkelijk geld verdienen bij Winterbanden.nl, voor helemaal niks doen brengen ze even 168 euro in rekening. Even voor alle duidelijkheid: mijn bestelling stond tot vandaag nog steeds op "besteld bij leverancier".

Voor diegenen die trouwens hun 0900 nummer van 80 cent p/min aan het bellen zijn, bespaar jezelf de moeite want daar wordt ook niet opgenomen.

Ik heb uiteraard Winterbanden.nl nogmaals verzocht om het volledige bedrag terug te betalen. Keep you posted!!

TIP!: velgenshop.nl. banden.eu, tyrecompany.eu, velgen.eu en autobandencollectief.nl zijn van dezelfde eigenaar.

Paul2013

Ongelezen bericht door Paul2013 »

Onlangs op zoek gegaan naar andere velgen en kwam uit bij winterbanden.nl. Natuurlijk niet eerst reviews van het bedrijf gezocht dus een bestelling geplaatst en betaald. De velgen liet ik versturen naar een garage hier in de buurt en na een week niets gehoord te hebben ben ik eens gaan bellen met Winterbanden.nl. Op het 0900 nummer geen gehoor, het 040-nummer ook al niet. Uiteindelijk de garage gebeld en ja hoor de velgen waren aangekomen en zitten inmiddels onder m'n auto.

Navraag bij de desbetreffende garage hoe hun ervaring met dit bedrijf is. Vooralsnog geen problemen mee en via de mail krijgen zij altijd snel bericht terug. Telefonisch contact met Winterbanden is ook bij hen een probleem.
Ik zal Winterbanden.nl niet promoten gezien de veelal negatieve berichten hier en gezien de telefonische bereikbaarheid. Misschien zijn ze hun leven aan 't beteren.

Gezocht

Ongelezen bericht door Gezocht »

Velgen besteld bij winterbanden via het telefonische contact omdat er een andere prijs werd opgegeven in de winkel en in het winkelwagentje bijna 50 euro verschil.
Netjes geholpen door de jongen aan de telefoon kreeg de velgen voor de prijs in de webwinkel en de velgen besteld en af gerekend. Na een week niks te horen hebben gekregen een mailtje gestuurd en eindelijk bericht terug. Mijn velgen zijn niet voor mijn auto geschikt en krijg ook gelijk een link naar de site om te kijken naar andere velgen. En wat zie ik de zelfde velgen zijn nog steeds beschikbaar naar nu 70 euro duurder.
Telefonisch niet beschikbaar er wordt simpel weg niet opgenomen.

Mark Rosel

Ongelezen bericht door Mark Rosel »

Ik heb 15 dagen geleden winterbanden besteld bij winterbanden.nl. Ik heb direct betaald via iDeal. Het bedrag is afgeschreven maar ik heb geen enkele reactie van ze gehad, laat staan dat er banden bezorgd zijn.

van8eren

Ongelezen bericht door van8eren »

Die van mij waren erg snel versleten, maar garantie ho maar. Dat kan toch zo maar niet?

ferrygood

Ongelezen bericht door ferrygood »

Hallo,

Ik heb bij deze firma ook velgen gekocht. De levering is goed gegaan.
Wat mij wel erg stoort is, dat de aftersales zeer slecht is. Als je ze belt a. 80 ct p/min duurt het zeer lang voor ze opnemen. Ze komen afspraken niet na en als je ze mail stuurt, reageren zij niet. kortom het zijn dozen schuivers maar verwacht er verder niets van.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

van8eren schreef:Die van mij waren erg snel versleten, maar garantie ho maar. Dat kan toch zo maar niet?
Dat hangt van veel variabelen af, als jij die banden niet goed gebalanceerd en met een te lage spanning bij 15 graden flink op hun falie geeft met een" sportieve rijstijl", dan is dat snelle slijten wat je mag verwachtten.

Gesloten