www.bandenleader.nl waardeloos

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 32805
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je zegt: "ik heb duidelijk voor zwart gekozen". Hoe heb je die keuzegemaakt? Wat dat een concrete, specifieke keuze, of heb je gewoon het artikel besteld waar een zwarte foto bij stond?

Em wat stond er wél in de beschrijving (aangezien ze in hun mail alleen maar aangeven wat er niet staat)? Ik zou zeggen dat, als er geen aanwijzing wordt gegeven dat de kleur kan fluctueren, ze moeten leveren wat ze laten zien.

riddert
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door riddert »

Druk er een paar wieldoppen op zou ik zeggen. Kale stalen velgen zien er ongeacht de kleur toch niet uit.

Erthanax
Berichten: 10340
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik wat rondkijk, zie ik bij de stalen velgen nergens de kleur vermeld. Bij bv een VW Golf zie ik wel twee velgen met een verschillende foto, waarbij de ene grijs zou kunnen zijn. De kleur wordt nergens genoemd. Prijs, EAN en fabrikantcode verschillen wel. Op de velgen zelf zal vermoedelijk ook een fabrikantcode staan. Controleer of die overeenkomt met het model dat u besteld hebt.

Arnaud1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2025 10:19

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Arnaud1970 »

Twee banden besteld, geen banden en geen geld terug.
Als je verder kijkt dan trustpilot dan kom je nog veel meer 'grapjes' van bandenleader tegen.
Ze doen alleen maar reeds 2 maanden berichten sturen met de volgende tekst:

Hallo,
Het spijt ons, maar we kunnen geen informatie vrijgeven omdat we nog wachten op het resultaat van een lopend onderzoek. We zullen u zo snel mogelijk op de hoogte houden.
We vragen om uw geduld.
Met vriendelijke groet,
Johanna

Speedy123
Berichten: 2541
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Arnaud1970 schreef:
14 mar 2025 10:26
Twee banden besteld, geen banden en geen geld terug.
Als je verder kijkt dan trustpilot dan kom je nog veel meer 'grapjes' van bandenleader tegen.
Ze doen alleen maar reeds 2 maanden berichten sturen met de volgende tekst:

Hallo,
Het spijt ons, maar we kunnen geen informatie vrijgeven omdat we nog wachten op het resultaat van een lopend onderzoek. We zullen u zo snel mogelijk op de hoogte houden.
We vragen om uw geduld.
Met vriendelijke groet,
Johanna
Negen jaar lang waarschuwingen op TrosRadar. Trustpilot staat er ook vol mee. Het is en blijft zonde dat mensen niet eerst eventjes een bedrijf Googlen alvorens er te bestellen.

Wel grappig zijn de postieve Trustpilot reacties. Vier sterren voor:
De juiste banden snel geleverd voor een goede prijs. Puntje van aandacht is dat de bezorger 4 banden van ruim 600 euro onbeheerd voor de deur achterliet, daar kwamen we pas uren later achter.
Het enige is dat ik de achterband 4 dagen later kreeg. verder is alles prima gegaan. Als je pech hebt moet je rekening houden met 5 werkdagen levertijd.
Drie sterren voor:
4 stuks BF Goodrich All Terrain banden besteld.
Factuur en Lieferschein ook 4 st. BF Goodrich All Terrain.
Geleverd 3 stuks BF Goodrich en 1 stuks Leao Tire van gelijke afmeting en profiel, maar Leao Tire is van minder Kwaliteit en € 100,00 goedkoper.

rwolters
Berichten: 2131
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik zit even te kijken, maar de prijzen zijn geeneens bijzonder laag. Waarom niet gewoon naar een normale bandenboer?

Nijogeth
Berichten: 11329
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
15 mar 2025 09:51
Ik zit even te kijken, maar de prijzen zijn geeneens bijzonder laag. Waarom niet gewoon naar een normale bandenboer?
Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat niet altijd alle banden leverbaar zijn bij sommige bandenboeren (in mijn geval de semi slicks die ik onder beide auto's heb liggen). Afwijkende maat of afwijkend merk en ze kunnen niet leveren. Meestal komt dat omdat ze inkopen bij de grootste bandenopslag hier in Nederland, die niet groot genoeg is blijkbaar.

Veel van die websites die kopen internationaal bij grotere bandenopslagen in (meestal in Spanje) waarbij er dus meer keuze en over het algemeen iets lagere prijzen zijn. De websites met echt hele lage prijzen, die bieden soms oudere banden aan, die ongebruikt zijn,, maar een oud productiejaar hebben. Mijn beleving is echter wel dat die DOT dan vermeld staat.

hjallie70
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2025 18:10

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door hjallie70 »

Service Bandenleader om te janken.

Koop je banden bij Bandenleader dan is dat okay zolang je je bestelling maar in 1x betaald.

Maar Bandenleader biedt een aantal betalingsmethoden aan waaronder Klarna. Dat is prettig als je een dergelijk (fors) bedrag niet in 1x kunt missen. En daar gaat het mis.
Kies je voor de Klarna methode dan krijg je bij Bandenleader niet de opties van een gespreide betaling aangeboden.

Wel brengt Bandenleader je een extra bedrag van zo’n 2,75% in rekening wat al vreemd is want Klarna berekend géén extra kosten in rekening. Wanneer je dan denkt dat die kosten mogelijk toch verband houden met de gespreide betalingsmogelijkheid en toch kiest voor Klarna kom je bedrogen uit. Want eenmaal besteld blijkt dat het gehele bedrag toch in 1x van je rekening zal worden afgeschreven.
Als dan direct na de bevestiging van je bestelling deze wilt annuleren wordt hierop niet gereageerd,

Wanneer je dan via de WhatsApp mogelijkheid van Bandenleader nogmaals het probleem kenbaar maakt, aangeeft de bestelling ‘’on hold’’ te zetten totdat er een oplossing is en nogmaals aangeeft te willen annuleren wanneer een gespreide betaling niet mogelijk is, krijg je een keurig antwoord. Wordt het probleem erkend, zouden extra kosten transparant moeten zijn, is het antwoord op het ‘’on hold zetten’’ Dat klinkt als een verstandige aanpak. Door de bestelling "on hold" te zetten, kunnen we ervoor zorgen dat er geen verdere stappen worden ondernomen totdat het probleem is opgelost, en zal het bij de verantwoordelijke afdeling worden neergelegd en zal er zo snel mogelijk contact met je worden opgenomen.

Vervolgens ontstaat er een discussie met de klantenservice, de commerciële afdeling, en de after sales afdeling waarbij Bandenleader geen enkele verantwoordelijkheid neemt en antwoorden op vragen zoals:
1) Waarom bieden jullie de betaalmethode van Klarna aan als je daarbij niet de Klarna service van o.a. gespreide betaling aanbiedt?
2) En nog vager is dat jullie dan ook nog voor deze betaalmethode extra kosten in rekening brengen. Op de factuur genoemd als ''Klarna kosten''. Klarna kost niets, Klarna brengt niets in rekening, dus hoezo Klarna kosten? Wat zijn die kosten dan? Wat houden ze in? Want ik weet het niet, Klarna weet het niet (en vindt het heel onprettig dat jullie klanten, onder hun naam, kosten in rekening brengen waarvan niemand weet waarvoor). In ieder geval niet voor de Klarna betalingsservice want die bieden jullie niet aan, …..weigert te beantwoorden.
Bandenleader richt zich op de zogenaamde onmogelijkheid van annulering vanwege hun systeem dat er op is ingericht zo snel mogelijk te kunnen leveren, en eenmaal onderweg kan de zending niet meer worden tegen gehouden. Ja ik kon dan de zending weigeren maar de retourkosten (30 euro per band) kwamen dan wel voor mijn rekening.

Maar ik bestelde op 4 maart, gaf 20 minuten na de bevestiging aan wanneer ik niet gebruik kon maken van de Klarna service ik wilde annuleren. Gaf dat nogmaals aan via hun WhatsApp op 5 maart.
De banden werden bij DPD pas op 6 maart aangeboden voor verzending dus was er tijd genoeg geweest om te annuleren.
De annulering is dus waar Bandenleader zich op focust, en weigert in te gaan op de andere vragen zoals hierboven aangegeven.
Wanneer ik verzoek om het correspondentie adres van de directie of management zodat ik mijn klacht daar kan deponeren wordt ook hierop geweigerd een antwoord te verstrekken.

Het laatste bericht wat ik van de Bandenleader, na negen dagen heen en weer mailen ontvang is dit en begint direct met een volstrekte leugen.

Goedemiddag,
we hebben u al alle informatie gegeven met betrekking tot uw verzoek.
Raadpleeg alstublieft onze Algemene Verkoopvoorwaarden voor aanvullende informatie.

Dit ticket zal worden gesloten.

Met vriendelijke groet,

Alle informatie gegeven? Bandenleader heeft niets gegeven, of gedaan wat aanvankelijk beloofd werd via WhatsApp.
De banden zijn snel geleverd dat is zo’n beetje het enige goede aan Bandenleader.
De Bandenleader service is om te janken.
Zijn er vage argumenten om onder een annulering uit te komen en wordt er niet gereageerd op een dergelijk verzoek.
Komen eventuele retourkosten voor rekening klant.
Worden er extra kosten berekend als “”Klarnakosten”” waarvan niemand weet waar ze voor zijn en weigert Bandenleader hierover transparant te zijn.
Wordt er geen verantwoordelijkheid genomen en een (beloofde) passende oplossing geboden.

Kortom bezint eer ge begint wanneer je bij dit bedrijf banden wilt kopen. Maak geen gebruik van de aangeboden Klarna mogelijkheid want die is misleidend. Je kunt er geen gebruik van maken terwijl je er wel nog extra voor moet betalen.

Wat mij betreft is het duidelijk, ik zal een volgende set banden niet meer bij Bandenleader bestellen.

Thijs124
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: www.bandenleader.nl waardeloos

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ze hebben natuurlijk goede redenen om geen Europees land als vestigingsplaats uit te zoeken. Ze hebben in Andorra waarschijnlijk alleen maar een postadres en fiscaal nummer. Zowel fiscaal aantrekkelijk en ze kunnen ongrijpbaar buiten Europese wetten en regels om werken.

Plaats reactie