81 jr. ING en iDeal/WERO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wenm

Re: 81 jr. ING en iDeal/WERO

Ongelezen bericht door wenm »

Ben mantelzorger voor mijn zwager 92 jaar. Hijzelf zou er nooit uitkomen, heeft een oude iPad tot zijn beschikking en geen mobiel, wat moet ik daarmee is zijn reactie heb een vaste telefoonlijn.
Meestal handel ik met zijn gegevens bankzaken thuis voor hem af, doe het graag maar is wel een gedoe.
Vraag mezelf ook af waarvoor al die veranderingen in het betaalverkeer.

appeltjeeitje

Ongelezen bericht door appeltjeeitje »

Vooralsnog ben ik redelijk digitaal vaardig en gebruik gewoon de ING e-dentifier (nog) voor on-line aankopen en GEEN "smart-phone" die overigens uitgerust is met een oudere Android versie dus kan niet eens gebruikt worden voor on-line bankieren.
En NEEN ik ga geen "nieuwe" GSM aanschaffen want deze huidige is voor mijn gebruik meer dan toepasselijk.
[beetje bellen,sms en soms wat Whattsapp en voor de rest geloof ik het wel]
Het schijnt dat de software van de goocheldoosjes van ABN-Amro en Rabobank wel gewoon werken met Wero maar ING wil daar NIET aan dus blijft alleen via GSM over.
Geen idee hoe die andere overige banken hiermee omgaan maar ING denk alleen maar aan zichzelf en de klanten hebben het maar te pikken en da's jammer.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

wenm schreef:
28 aug 2026 09:40
Vraag mezelf ook af waarvoor al die veranderingen in het betaalverkeer.
Wero is een initiatief van de EU. iDeal was een lokaal initiatief van de Nederlandse banken.

De reden is dat de EU één grensoverschrijdend betaal systeem wil hebben en niet per lidstaat een eigen systeem. Daarom stopt iDeal en gaat het op in Wero.

NS-1215

Ongelezen bericht door NS-1215 »

Omdat ING mij ook min of meer wilde dwingen naar de App over te stappen, heb besloten een rekening te openen bij Rabobank, want hun scanner ondersteunt wel Wero-betalingen. Ik heb een smartphone, maar met zo'n klein beeldschermpje en een nietig virtueel toetsenbord valt niet te werken. Zodra de rekening bij Rabo actief is, stap ik met mijn lopende rekening, spaarrekening en beleggingsrekening over. Dag ING, ga vooral zo door met klantonvriendelijkheid!

Rsolo

Ongelezen bericht door Rsolo »

Speedy123 schreef:
25 aug 2026 17:03
J. Deltoer schreef:
25 aug 2026 15:09
Tijd voor ren bejaardenbank.
In ieder dorp een kantoor, in steden meerdere
Loketten waar je persoonlijk geholpdn wordt met je bankzaken
Inloggen en overmaken alleen mogelijk bij het loket
Acceptgiro en betaalkaarten inleveren mogelijk
Contant geld ophalen bij het loket

Was vrorger mogelijk zonder extra kosten, moet dus ni ook nog kunnen en het scheelt heel veel fraude die de banken en de maatschappij ontlasten.
Helaas das war einmal.

Helaas, das ist noch immer.

Kan tegenwoordig totaal niet uit. Banken verdienen nog nauwelijks geld aan betaalrekeningen. Terwijl de risico's van contant geld in voorraad enorm zijn. Kijk maar naar al die geldautomaat kraken.

Vandaar geen enkele bank in dit 'gat in de markt' springt. Alles gaat richting Internetbankieren en de toegang daartoe is je smartphone.
De ASN heeft in vrijwel elke plaats een kantoor. Sinds dat ze alles onder een dak hebben gebracht (SNS, Regiobank en ASN)

Kwestie van overstappen en je hebt een kantoor in de buurt.
Maar of dat het probleem van TS oplost? Ik denk het niet.

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Kijk eens aan, een bejaardenbank bestaat dus al en hoeft niet meer te worden opgericht. :mrgreen:
https://newsroom.asnbank.nl/asn-bank-bi ... regiobank/#

Topicstarter heeft echter niets aan een overstap naar de ASN want die werken ook met een app en dat wil hij niet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hier in de buurt is ook zo'n bejaardenbank. Staat op een mooi grasveldje en is eigenlijk altijd bezet door hetzelfde groepje oude mannen die daar zitten te ouwehoeren. Als ik tijd heb kom ik er wel eens bij staan. Zit er eentje tussen die helemaal groot fan van mijn auto's is, komt zelfs kijken als ik ze sta te wassen. Rollator op de rem en hij heeft een stoel en dan maken we gezellig een praatje.

Ik zie de toegevoegde waarde van zo'n bejaardenbank dus echt wel.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ik doe mijn bankzaken op mijn laptop,al jaren en dat gaat prima. Dus niks smartphone en appjes. en bellen doe ik met en ouwe goedkope nokia.

Plaats reactie