LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO / Solveon BKR perikelen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Klaasvaak1

ABN AMRO / Solveon BKR perikelen

Ongelezen bericht door Klaasvaak1 »

Hallo Allemaal,

Op dit moment weet ik even niet wat ik met de huidige situatie kan en krijg ook diverse tegenstrijdige antwoorden dus ik hoop dat misschien iemand hier mij meer kan vertellen.

Het verhaal ;

2002 Persoonlijke lening afgesloten bij ABN-Amro, helaas door financiële problemen niet aan de betalingsverplichtingen hebben kunnen voldoen. Hierdoor in 2003 voor diverse zaken een terugbetalingsregeling getroffen. Alleen niet voor de PL bij ABN maar wel voor zaken als bijvoorbeeld de schuld op de betaalrekening.
Uiteindelijk pas in 2007/2008 tot een betalingsregeling gekomen.
In begin 2009 de restschuld in één keer voldaan, dit door spaargeld die ik op dat moment had opgebouwd te gebruiken.

In september heb ik een BKR overzicht opgevraagd, hierin stond deze PL als een A3 notering met als einddatum week 43-2004. In mijn ogen had deze dan ook niet meer zichtbaar moeten zijn na week 43-2009.
Tot twee weken terug nooit meer aan gedacht maar na het aanvragen van een creditcard voor zakelijke reizen kwam ik tot de ontdekking dat ik nog een negatieve BKR registratie zou moeten hebben.

Uiterst verbaasd direct een nieuw overzicht opgevraagd bij mijn huidige bank en deze vorig week ontvangen, hierop kwam de besproken PL weer naar voren met als herziene einddatum van week 12/13-2009. De datum van aanpassing hiervan is week 50-2009 geweest. ( Dit dus nadat deze registratie al volledig verdwenen was )

Ik heb gelijk gebeld met het nummer van de ABN-AMRO welke bij deze negatieve registratie gemeld stond, dit bleek het nummer van Solveon te zijn.
De dame in kwestie was allereerst bijzonder arrogant en mag toch wel eerst melden dat ik nog niet vaak zo onbehoorlijk te woord ben gestaan.
Ik heb 10 jaar geleden financiële fouten gemaakt daar ben ik me van bewust maar ben geen crimineel en wens ook niet op die manier aangesproken te worden.
Ik vroeg om opheldering waarom de BKR registratie was aangepast en waarom ik daarin niet gekend ben, u mag begrijpen dat een negatieve aanpassing van 4 1/2 jaar behoorlijk ingrijpend is. Hierin werd geen duidelijk antwoord gegeven en ik moest maar schriftelijk om opheldering vragen.

BKR kan mij niet helpen omdat hun in opdracht van de bank werken, tenminste dit is het antwoord wat ik telefonisch heb gekregen.

Wat te doen??

Auti-Mama

Re: ABN AMRO / Solveon BKR perikelen

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Als jij begin 2009 de laatste betaling heb gedaan, zal die negatieve BKR tot begin 2014 blijven staan. Datum kan je bezwaar over aantekenen als je daar bewijs van hebt. Gewoon eerst schriftelijke klacht bij Solveon. Reageren ze niet of niet naar tevredenheid, kan je een klacht indienen bij BKR. Staat meer info over op BKR.nl (bezwaarschrift indienen of zoiets). Sterkte ermee!!

loveyou234

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Sowiezo als je tot een betalingsregeling bent gekomen, ben je destijds geregistreerd bij het BKR. Wanneer de betalingsregeling klaar is, word een zogenaamd 'herstel' gemeld bij het BKR.

Die 'herstel' code blijft nog 5 jaar staan.

Kortom, de notering is terecht.

Wat je nog zou kunnen proberen is een creditcard zonder krediet aan te vragen. Eén waarbij je aan het eind van de maand het gehele saldo voldoet. Als je uitgaven zakelijk zijn en je bent in loondienst, zou je kunnen informeren of je er geen van de zaak kunt krijgen.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Credit card zonder krediet krijg je ook niet weet ik uit ervaring. De Rabobank heeft (ivm mijn reis naar USA) op alle mogelijke manieren geprobeert een credit card voor mij aan te vragen. Zonder krediet, lage limiet erop (500 euro), maar door mijn BKR melding krijg ik 't gewoon niet. Of je eind van de maand alles betaald of in termijnen kijken ze niet naar, credit card met een limiet beneden de 900 euro (dus zonder BKR check) geven ze niet meer tegenwoordig. Enige optie is dan een debet card (bv bij het GWK), maar die zijn erg duur in gebruik.

ABN AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb uw bericht gelezen en begrijp dat het een vervelende situatie is waarin u zich bevind. Wij betreuren dat u onbehoorlijk te woord bent gestaan.

Graag nemen wij hierover contact met u op. Hierbij kunnen wij het een en ander toelichten. Stuur uw telefoonnummer via een privébericht. Hierbij kunt u een tijdstip doorgeven wanneer wij u het beste kunnen bereiken.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO webcare
P. Postma

Gesloten