LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adviezen op het forum

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Harderwijk

Adviezen op het forum

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Wanneer je het forum hier eens flink doorspit kom je erachter dat mensen met vragen of problemen komen en hier hopen op een antwoord.

Vooral bij de onderwerpen Banken en verzekeringen kom je allemaal adviezen tegen van forumbezoekers. Veel hiervan deugen niet of vertellen de halve waarheid. Dit kan andere mensen, die hier komen voor het vinden van een antwoordt en ernstige verlegenheid brengen.

Ik realiseer me wel degelijk dat iedereen het goed bedoelt maar feitenlijk wordt hier gewoon financieel advies gegeven. Volgens mij moet je dan wel te voldoen aan de WFT :lol: en ik denk dat niet iedereen daar aan voldoet.

Graag zou ik ook wat meer inhoudelijk correcte bijdragen willen lezen en denk eerst goed na wanneer je een goedbedoelt, maar fout advies geeft.

Succes

Fiore

Re: Adviezen op het forum

Ongelezen bericht door Fiore »

ik zou daaraan willen toevoegen: denk na voordat je zo'n advies opvolgt.
Mag toch hopen dat er niemand is die grote financiele beslissingen neemt, slechts gebaseerd op wat hier wordt gezegd door volslagen onbekenden

sjaan banaan

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Ik heb nog wel een advies:

Zorg altijd dat je voldoende geld op je bankrekening hebt voor noodgevallen zoals: Auto motor compleet in de soep
Dak van je huis lekt als een mandje
Wasmachine en overige apparatuur
Dus zorg eerst maar eens dat je een redelijke spaarrekening hebt dat is nooit verkeerd is mijn mening. Dan hoef je in ieder geval niet naar de frisia of lenen.nl en die overige ellendelingen. En daarbij nog geeft het toch een stukje rust in je leven te weten dat je wat geld achter de hand hebt in geval van nood.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Sinds 1-1-2007 dus ook de WFT....
Laatst gewijzigd door Mk op 03 mar 2007 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Geoffrey

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Harderwijk, ik denk dat je de bedoeling van dit forum niet helemaal goed ziet. Dit is een consumentenforum, net zoals Radar een consumentenrubriek is. Op het forum zul je daarom vooral ervaringen van consumenten vinden.

Als ik bijvoorbeeld een consumentenprobleem naar voren zou brengen, dan hoop ik met name op reacties van mensen die hetzelfde ervaren hebben. Maar uiteraard hebben ervaringen van anderen nog niet algemene geldigheid, dus gegeven adviezen zullen nooit 100% betrouwbaar zijn.

Ik denk dan ook niet dat je dat op een consumentenforum kunt verrwachten. Voor betrouwbaar financieel advies moet je een erkend financieel adviseur inschakelen. Simpel zat.

Harderwijk

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Geoffrey,

ik ben het met je eens alleen zoals je veel hebt kunnen lezen schakelen mensen niet een FFP 'er in maar maken keuzes en beslissingen gedaan op adviezen hier gegeven op het forum. Zoals het afkopen of premievrij maken van polissen. Dit gedaan hebben op advies van een andere forumdeelnemer die een advies gegeven heeft, of consequenties aan heeft gegeven die niet kloppen. Daar stoor ik mij aan.

Mensen hebben terecht of niet terecht hun buik vol van tussenpersonen dan wel maatschappijen maar volgen wel een onjuist advies op gegeven door forumbezoekers waar gewoon helemaal niets van klopt.

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

en beklagen zich dan vervolgens niet over het 'slechte" advies van de forum medemens.

Geoffrey

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Harderwijk: ik kan wat dat betreft wel met je meevoelen. Maar aan de andere kant blijf ik erbij dat je echte deskundige adviezen hier niet zult vinden en dat je dat ook niet kunt verwachten. Als alleen mensen die écht verstand genoeg hebben van de materie mogen reageren, dan maak ik me sterk dat op de meeste forumvragen geen antwoord komt :).

Trapito

Ongelezen bericht door Trapito »

@Harderwijk,

Goed onderwerp wat je aansnijdt!

Mag ik er dit aan toevoegen:

Adviezen moet je overwegen!

Na het overwegen kun je beslissen of je ze wil opvolgen.
Ook als ze van een adviseur komen.
Het is niet uitgesloten dat een adviseur een advies geeft dat beter voor hem is dan voor de gene die het advies krijgt.

Gesloten