LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 jaar geleden 25.000 gulden geleend is nu 31.000 euro betal

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jelle 71

5 jaar geleden 25.000 gulden geleend is nu 31.000 euro betal

Ongelezen bericht door jelle 71 »

wie kan mij helpen? 5 jaar geleden hebben wij 25.000 gulden gehad(lening-effectenlease) wij konden opnemen tot 45.000 daar hadden we een pas voor gekregen.hebben wij nooit gedaan.nu zijn wij afgelopen zaterdag naar lenen.nl geweest of zij dat overkonden nemen,want wij hadden daar geen goed gevoel over.nou blijkt dat wij alleen 120 euro per maand aan rente hebben betaald (bijna 5 jaar lang)dus hebben helemaal nog niks ingelost.nou komt het "wij denken dat we die +-12.000 euro dus nog moeten betalen daarom wilde hem over laten sluiten maar nou blijkt het 31.000 euro te zijn die we nog moeten betalen.waar komt zo'n bedrag nou vandaan(help wij worden gek zo)bij lenen.nl zeiden ze dat we de komende 30 jaar elke maand 350 euro zouden moeten betalen als we niks extra's per maand inlegde.

bij BPM Finance is het contract afgesloten de namen die voor komen in de twee contracten zijn :KBW Wesselius effectenbank
:Defam
:Fortis
ik hoop dat iemand mij kan advieseren wat nou te doen.
sorry als het wat onduidelijk is is het voor ons ook namelijk

karinw

Re: 5 jaar geleden 25.000 gulden geleend is nu 31.000 euro betal

Ongelezen bericht door karinw »

beste Jelle,

Heel vervelend voor je deze situatie.. Ik ben zelf financieel adviseur en laat ik maar beginnen je te waarschuwen met je lening oversluiting via lening.nl Klinkt allemaal interessant, maar addertjes genoeg onder het gras. Teken dus ook niks voor je alle voorwaarden gelezen hebt (lage rente, jaja, maar voor hoelang?!) en zelfs dan.... Veel beter kan je naar een betrouwbare bank of verzekeringsmaatschappij gaan (je loopt bij lenen.nl het risico dat je lening zonder dat je het weet nog veel hoger gaat worden)!

Het is overigens niet vreemd dat je voor dat maandbedrag alleen maar rente betaalt, maar als je er in niet zo in thuis bent, weet je dat natuurlijk niet.

Dan de vraag waarom je lening zo hoog is geworden..Tja, dat kan aan van alles liggen, daarvoor zou ik de polisvoorwaarden moeten lezen. Het zou kunnen zijn dat ze de kosten van het beleggen als extra lening aanwenden. Maar waarschijnlijker is dat (met name firma's onder Dirk Scheeringa) bij het afsluiten een extra leenbedrag is afgesloten (zonder dat de klant dit weet) voor bijv. een arbeidsongeschiktheidsverzekering oid (die overigens echt nooit zal uitkeren bij hun!!). Laat dit voor anderen maar weer een waarschuwing zijn.
Hopelijk kan je zelf in de polis terugvinden of er inderdaad zo'n verzekering is afgesloten, maar ik vermoed van wel! Maar maak de fout alsjeblieft niet nog een keer, kijk uit waar je je lening naartoe oversluit!!! Er zijn echt veel mensen financieel kapot aan gegaan!
Succes ermee!

karinw

nog even vergeten..
Dat bedrag van 31000 euro kan je voor die 350 euro per maand ook in 15 jaar aflossen (incl rente) en mocht jij of je partner voor die tijd komen te overlijden wordt de hele lening ingelost, zodat de ander er niet meer mee zit. Dus ga geen contract aan voor 30 jaar a 350 euro per maand, dan betaal je echt teveel!

jelle 71

hoi karin w
bedankt voor je reactie.maar ff over lenen.nl ik dacht dat dat wel goed zat,want ik had me zelf aangemeld bij postkrediet en een paar dagen later belde lenen.nl dat hun de zaak over namen van postkrediet omdat ze het te druk hadden.?????
maar ik ga me even verdiepen in de contracten van het weekend en dan kijken of ik eruit kom.
wat zou jij me eventueel aanraden om te doen.

groetjes jelle :cry:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou ook maar niets bij postkrediet afsluiten.
dit is ook een van de vele bedrijven van DSB.

Marcel.

karinw

Zoals de gast hierboven al zegt, ga ook niet in zee met postkrediet, dat valt allemaal onder dezelfde noemer.
Aan het bedrag wat zo verhoogd is kan je niks meer doen, je hebt er hoogstwaarschijnlijk voor getekend (zonder het door te hebben). Het enige wat je nog kan doen is het gewoon over laten sluiten door een erkende bank of verzekeringsinstelling (geen DSB dus!!!!!!) Grote kans dat je straks nog gebeld wordt door Frisia o.i.d., maar ook dat valt onder dezelfde noemer. Geloof dus niet te snel in mooie verhalen over overnames en goedkopere rentes, je probleem wordt er op termijn dan alleen groter van. Succes.

Dutchie1

Ongelezen bericht door Dutchie1 »

Kijk eens op de site van Bank of Scotland!

karinw

Doet de bank of scotland ook consumptieve credieten dan? Is mij namelijk niet bekend. Als dat wel zo zou zijn, zou dat inderdaad een optie zijn!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Alle die oplichters moeten de cel in.

Gewoon bij je eigen bank of een erkende instelling MET een goede historie.

Maar oplichters zoals primeline, comfort, frisia, becam, postkrediet, lenen.nl zijn corrupt en maken gebruik van gaten in het systeem

Piet81

Ongelezen bericht door Piet81 »

Die 'oplichters' maken gebruik van naïeve mensen die blijkbaar nog steeds in dit soort dingen intrappen. Ik kan er niet echt om huilen hoor. Het is nu zo ongeveer wel algemeen bekend dat je met al die leningreclames helemaal niet goedkoper bent (integendeel). Maar blijkbaar zijn er toch mensen die dat niet willen geloven en maar klakkeloos zo'n lening over laten sluiten bij Becam, postkrediet, lenen.nl etc. Dat vind ik vreemd omdat het afsluiten van een lening geen sinecure is. Tis geen half brood wat je koopt bij de bakker ofzo en net als bij het kopen van een auto denk ik dat het verstandig is dat je bij diverse aanbieders kijkt hoe alles in elkaar steekt etc.

dv

Ongelezen bericht door dv »

weet je wat je heb, je hebt een aandelenlease, en je bent net zo opgelicht als de dexiagangers, dus ik zou maar eens op een ander forum kijken, want dit riekt sterk naar de misdaad

m vr gr dv

jelle 71

bedankt dat jullie gereageerd hebben op het stukje wat ik geschreven heb .
ik ben op dit moment even aan het kijken met welke bank wij in zee gaan.Van de RBS bank wil ik ook nog het een en ander weten.
Ik wil weten wat die voor ons kunnen betekenen.
En als iemand nog een goeie bank weet alle raad is welkom. :?:

M.v.g.Jelle 71

sannie

Ongelezen bericht door sannie »

hoi jelle,ik denk dat een van de vorige forumgangers gelijk had,je moet eens op t forum van legiolease kijken ik denk dat je daar je antwoorden gaat vinden,ik wens je sterkte

gebruiker

Ongelezen bericht door gebruiker »

Ik sluit mij qua advies geheel aan bij karinw.

Het verhaal van je is geheel conform het Dexiaverhaal. Het is hetzelfde probleem. Instellingen als trosradar en consumentenbond hebben eerder aangegeven dat ze geen tijd hebben om andere zaken ook op te pakken. Hopelijk volgt dat nog.

Defam heeft in het verleden ook heel veel aandelenlease gesloten via allerlei bemiddelaars. Zo ook Levob, de meest grote banken en .... de bij u bekende DSB bedrijven waaronder lenen.nl. U neemt nu contact op met een bedrijf dat voorganger is in dit soort kunststukjes.

BPM finance was een bemiddelaar. De portefeuille is inmiddels over naar Afab (de volgende boef in de rij).

In ieder geval adviseer ik ook om het verlies te nemen en alleen maar een traditioneel product te nemen dat uw krediet afbouwt. een hard gelach, maar anders komt u er nooit vanaf.
Daarnaast is het zeker zaak om te kijken of uw probleem mee kan liften met de Dexia's, de Defam leaseprod. De Scheeringa effectentleases etc.

Sterkte

Gesloten