| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN AMRO, BKR notering en de afhandeling daarvan..
ABN AMRO, BKR notering en de afhandeling daarvan..
Ik heb ongeveer 3,5 jaar geleden mede door fouten van de ABN AMRO creditcardservices een BKR notering gekregen. Ik had een betalingsregeling voor een x bedrag per maand en die zou men incasseren van mijn ABN AMRO betaalrekening. Blijkbaar kon de ABN AMRO dit niet doen en maanden hoorde ik hier niets van. Uiteindelijk kwam er een brief dat ik de achterstand in 1x moest betalen omdat men nooit kon incasseren. Er stond altijd geld op, dus dat kon men gewoon doen. Men gaf aan dat ik een selectieve blokkade had staan op hun rekeningnummer en dat dit de reden was. Ik heb dit destijds uitgezocht tezamen met mijn ABN AMRO kantoor en dit bleek niet het geval te zijn. Uiteindelijk heb ik de achterstand alsnog betaald in 4x. Men gaf wel aan dat men mij wel een BKR notering zou geven aangezien ik een achterstand had van meer dan 3 maanden. In principe waar,maar ook weer onterect. Men voerde aan dat ik in de tussentijd dat men niet afschreef,mij kunnen afvragen waarom er niks afgeschreven werd. Nu heb ik dit meerdere keren gevraagd en men gaf aan bij het ABN AMRO kantoor dat er niks aan de hand was. Uiteindelijk is die notering er gekomen. Ik heb na de betaling geëist dat men mij een herstelcode zouden geven bij het BKR aangezien de achterstand ( het bekende 'A'-tje) er niet meer was.
Ik dacht dat het goed ging, maar wat schetst mijn verbazing. Ik kwam er bij toeval achter bij de ABN AMRO notabene dat men die herstelcode NOOIT toegevoegd heeft en ik dus onterecht al 3,5 jaar als wanbetaler ( A-Status) bekend sta bij het BKR. Nu is dit natuurlijk erg zuur voor mij, aangezien ik een hypotheek of i.d. dan al helemaal op mijn buik kan schrijven. Ik weet dat de registratie 5 jaar blijft staan, maar toch. Ik heb dit aangegeven bij de ABN AMRO en men kwam met een enorme smoes. Ik ben verhuisd ( al geruime tijd) en men gaf aan dat dat de reden was dat ik verhuisd was. Tijdens bovenstaand verhaal was dit niet het geval en ik verwierp de reden ook. Nu geeft men aan dat ze dit gaan uitzoeken en niet weten hoe dit op te lossen. Ook werd mij verteld dat het nu weer opnieuw 5 jaar duurt voordat de notering er uit is bij het BKR.
Dit kan en mag ik toch NOOIT accepteren. Hoe denken jullie hierover?
Ik hoor het graag!!
Ik dacht dat het goed ging, maar wat schetst mijn verbazing. Ik kwam er bij toeval achter bij de ABN AMRO notabene dat men die herstelcode NOOIT toegevoegd heeft en ik dus onterecht al 3,5 jaar als wanbetaler ( A-Status) bekend sta bij het BKR. Nu is dit natuurlijk erg zuur voor mij, aangezien ik een hypotheek of i.d. dan al helemaal op mijn buik kan schrijven. Ik weet dat de registratie 5 jaar blijft staan, maar toch. Ik heb dit aangegeven bij de ABN AMRO en men kwam met een enorme smoes. Ik ben verhuisd ( al geruime tijd) en men gaf aan dat dat de reden was dat ik verhuisd was. Tijdens bovenstaand verhaal was dit niet het geval en ik verwierp de reden ook. Nu geeft men aan dat ze dit gaan uitzoeken en niet weten hoe dit op te lossen. Ook werd mij verteld dat het nu weer opnieuw 5 jaar duurt voordat de notering er uit is bij het BKR.
Dit kan en mag ik toch NOOIT accepteren. Hoe denken jullie hierover?
Ik hoor het graag!!
Re: ABN AMRO, BKR notering en de afhandeling daarvan..
Heel simpel, officiele klachtenbrief aangetekend verzenden geadresseerd aan de directie waarin je je eisen stelt met een daaraan gekoppelde termijn.
Is het niet naar wens of tijdig opgelost, dan kun je naar de KiFiD stappen voor bemiddeling.
Is het niet naar wens of tijdig opgelost, dan kun je naar de KiFiD stappen voor bemiddeling.
was ik ook van plan, maar ik geef ze deze week de kans,want ze zouden met terugbellen. Maar mag bovenstaand zomaar wat betreft de notering??
Met wat men er hier van vindt, daar schiet je helaas niet veel mee op.
Kom je er niet uit met ABN/Amro, dan kun je het voorleggen aan de geschillencommisie BKR. De geschillencommissie hoort beide partijen aan en zal dan een oordeel vellen. Dat is het enige waar je wat mee kunt.
Overigens de termijn van 5 jaar gaat pas in, op het moment dat je schuld algeheel is afgelost.
Kom je er niet uit met ABN/Amro, dan kun je het voorleggen aan de geschillencommisie BKR. De geschillencommissie hoort beide partijen aan en zal dan een oordeel vellen. Dat is het enige waar je wat mee kunt.
Overigens de termijn van 5 jaar gaat pas in, op het moment dat je schuld algeheel is afgelost.
schuld is dus 3,5 jaar geleden al afgelost..