LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN Amro:éénzijdig openbreken notariële overeenkomst?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Globetrotter

ABN Amro:éénzijdig openbreken notariële overeenkomst?

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Gisteren kreeg ik een brief van de Abn Amro Bank: De hypotheek administratie gaat over naar een nieuw systeem. Er is nu een nieuwe procedure t.a.v. het extra aflossen. Ik kan nu zelf rechtstreeks op een tussenrekening overboeken o.v.v. mijn hypotheeknummer en hoef dit niet meer één maand van te voren te melden.

Ik struikel hier een beetje over: Het is nl. notariëel vastgelegd dat ik een maand van te voren moet berichten wanneer ik boetevrij wil aflossen op de hypotheek. Ik krijg als "leek" nu het gevoel dat de notariële overkomst éénzijdig wordt opengebroken.
Maar kan dit zomaar?

Voor alle duidelijkheid, ik begrijp dat dit veel eenvoudiger is, en ben ik er ook niet rouwig om. Maar ik ben wel nieuwsgierig of dit zomaar mag.

kweenie

Re: ABN Amro:éénzijdig openbreken notariële overeenkomst?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hebt bij de notaris alleen vastgelegd dat je tot een x-bedrag een hypotheek bij de AA kunt nemen. De (voorwaarden van de) hypotheek zélf heb je waarschijnlijk ook bij de notaris ondertekend, maar dat is een contract tussen jou en de bank, dus niet notarieel vastgelegd. Net als dat bv. het rentetarief niet notarieel vastligt: als de rentevaste periode afloopt, dan hoef je niet opnieuw naar de notaris.

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Hoi Globetrotter,

Een beetje late reactie op je berichtje maar ik heb deze brief nu pas ontvangen van de ABN AMRO hoe komt het dat jij deze brief al in oktober hebt, :? :? volgens mijn brief gaat dit in op 1 januari 2009 dus te laat zijn ze er al mee.
Blijkt nogmaals weer dat het een gigazooi is daar bij de ABN AMRO :evil: :evil:

Globetrotter

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Het verhaal krijgt ook een staartje. Door de nieuwe werkwijze duurt het langer voordat de extra aflossing wordt verwerkt. De bank gebruikt de te veel betaalde rente over de extra aflossing als extra aflossing op de hypotheek. En dat laatste kan ik nergens in mijn voorwaarden terug vinden.
Ik ben al ruim 1,5 maand bezig om dit bedrag terug te krijgen. Ik wil gewoon een rond bedrag hebben als hypotheek schuld en iedere keer weer als ik bel met de bank moet ik verantwoording afleggen waarom ik dat wil.
De bank weigert schriftelijk te verklaren en aan te tonen waar in de voorwaarden staat dat wanneer zij een trage administratieve afhandeling hebben zij de te veel betaalde rente mogen gebruiken als extra-extra aflossing op de hypotheek. Ik ga hier nog een officiele klacht van maken en bij geen gelijk zelfs door tot het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening.

Nu heeft de bank geprobeerd het bedrag te corrigeren. Maar dat is niet helemaal gelukt en een nieuwe correctie kan uitsluitend plaatsvinden per de 1e van de maand/de premie vervaldatum.

Wordt vervolgd!

Gesloten