LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN.AMRO: Het begint met ambitie, 't eindigt met woekerrente

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
E. Schermerhorn

ABN.AMRO: Het begint met ambitie, 't eindigt met woekerrente

Ongelezen bericht door E. Schermerhorn »

Ben zelfstandig ondernemer, eenmanszaak.
Had een krediet gekregen van ABN.AMRO om wat meer armslag te hebben. ABN.AMRO rekening was niet de belangrijkste zakelijke rekening.
Men vond dat er niet genoeg geld over de rekening ging en wilde het krediet terug. Dat schikte mij niet. Kreeg paar maanden de tijd. Toen is er een gesprek geweest. men zei dat ik het rustig kon afbetalen, maar dat ging de bank niet zelf regelen, maar hun eigen incassobureau, Solveon. Die begonnen met bedrag aan kosten van mijn rekening te boeken zonder dat ze iets lieten horen.
Vervolgens kreeg ik een brief. Er werd een betalingsregeling afgesproken. Omdat er een probleem was belde ik op. Ik ben er toen bij toeval achter gekomen dat ze, zonder daar iets over meedelen, de rente hadden verhoogd van 8,2% naar 19%.
Heb vanalles geprobeerd, klachten ingediend, zelfs naar de voorzitter van de RvB geschreven (nietszeggend antwoord gekregen) maar niets bereikt. Op deze wijze verdiend de bank goud als iemand een probleem heeft, en in plaats van te helpen maken ze dat het financiele probleem van de klant nog erger wordt. Hun campagneslogan luidt "Het begint met ambitie", leuk praten over de positieve kant, maar als het een klant minder gaat, rekenen ze woekerrente. Ik was al sinds 1976 klant, en voel mij nu behoorlijk opgelicht. In de voorwaarden staat dat als het krediet hoger is dan de afgesproken limiet, zij een andere rente mogen berekenen. Als ze het krediet opzeggen, verklaren ze het hele krediet boven de limiet en rekenen dan dus een andere rente. Maar ze zeggen noch schrijven hoeveel, en dat blijkt dus 19% te zijn. Ik heb het krediet inmiddels afgelost, en heb ook mijn priverekening opgezegd.
U bent gewaarschuwd.

Gast

Re: ABN.AMRO: Het begint met ambitie, 't eindigt met woekerrente

Ongelezen bericht door Gast »

ABN.AMRO rekening was niet de belangrijkste zakelijke rekening
Dus het was zo eenvoudig geweest: had van de ABN Amro rekening je normale zakelijke rekening gemaakt en het probleem was opgelost.

Gast

Als u een krediet bij een bank krijgt zijn er wel voorwaarden aan verbonden,zoals dat u uw inkomsten en uitgaven via die bank laat lopen, dus u heeft niet aan die voorwaarden voldaan dus eigen schuld dikke bult.

Piet81

Ongelezen bericht door Piet81 »

Die 'woekerrente' zal vast in de voorwaarden staan. Als ik rood ga staan en wel zo ver dat ik onder mijn limiet sta, betaal ik ook veel meer rente dan de rente die afgesproken is tot de limiet tot waar ik rood mag staan. Dat is bij alle banken zo. 19% is overigens een heel normaal tarief voor ongeoorloofd rood staan. Daarbij, als je bij een incassobureau als Solveon zit heb je al diverse brieven over je financiele situatie gekregen.

Gast

Als je geen kredietlimiet meer hebt sta je ongeoorloofd rood en betaal je 19.0% rente.

paul209

Ongelezen bericht door paul209 »

Tsja als ondernemer mag je nooit klagen. :cry:

Maar ik ben de behandelingen van de ABN ook spuugzat.
Eerst telebankieren aansmeren en een tijd later zonder duidelijke vooraankondiging kosten hiervoor rekenen.
Evenzo (zonder duidelijke aankondiging) minimum bedrag rekenen voor het hebben van een zakelijke rekening(en) en de mutatiekosten verhogen.
Achter dit soort grappen kom je pas na een kwartaalafrekening.
(Als je tenminste goed oplet.)

Wagelijke toko.

Paul.

Gast

Nou Paul209 , gelukkig berekenen de overige banken jou als ondernemer geen kosten. (WEL DUS!)
Vergelijk eens voor je spuwt, waarschijnlijk kom je dan tot een wonderbaarlijke conclusie........

dlc

Ongelezen bericht door dlc »

waarom vraag je niet gewoon een persoonlijke lening aan bij interbank of FBTO? Betaal je misschien 8% wat in ieder geval een stuk lager ligt dan hetgeen je nu betaalt.
Met vriendelijke groet,
Jeroen

Gast

FBTO is denk ik een acceptabele inlossing (ookal moet je aan redelijk hoge eisen voldoen in verhouding tot andere instanties). Interbank hoor ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen over. Maar eigenlijk is nog altijd het beste advies om kredietverstrekking te regelen via de eigen bank of verzekeringmij. Mocht je dat niet willen let dan heel erg goed op dat je niet verstrikt raakt in een van de vallen van de heer Scheringa (DSB-groep) zoals becam, frisia, postkrediet enz. :!:

H.J

Ongelezen bericht door H.J »

ABN-AMRO vroeger ABN was pretig om met hun zaken te doen maar samen gingen met AMRO de ellende begint de arrogantie de asocial gedrag van de directeuren van af Amsterdam tot Rotterdam dit is heel zacht uitgedrukt .

deze Bank wens ik voor hun de ondergaan zoals Enron in America alle directeuren aangeklacht wegens oplichting misdragen antisocial gedrag en dat is ook zacht uitgedrukt.

ik ben zelf in strijd tegen deze bende ABN-AMRO recht zaak na recht zaak maar blijkt geen rechter wil de waarheid en de werkelijkheid onder ogen wil zien ABN-AMRO blijkbaar groter dan de rechts macht en groter dan ons regering maar in mij ogen ABN-AMRO is lager dan de laagste op aard is heel laag gezonken tot aan de onderkant van de put. als de redactie willen van mij iets weten ik ben bereid om te bewijzen hoe laag deze ABN-AMRO. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gast

sorry, ik dit niet begrijpen..... maar ga vooral zo door!

Piet81

Ongelezen bericht door Piet81 »

Gaat het lekker HJ?

"als de redactie willen van mij iets weten ik ben bereid om te bewijzen hoe laag deze ABN-AMRO"

Een betere beheersing van de Nederlandse taal zou voor jou geen overbodige luxe zijn.

linda31

Ongelezen bericht door linda31 »

Eerst telebankieren aansmeren en een tijd later zonder duidelijke vooraankondiging kosten hiervoor rekenen.

nou sorry hoor maar dan heb je echt de voorwaarden niet gelezen en niet goed gekeken op de internet site of gebeldwant dan worden u de kosten van zakelijk gebruik medegedeeld hoor

en tja als je eenmaal bij solveon zit dan bent u al eerder door meerdere brieven daarvan op de hoogte gesteld

dus een goede tip

voortaan wat meer de post controleren en lezen wat u ontvangt

Gesloten