LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN amrobank Dossier overdracht naar een incassobureau

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
DUOS

ABN amrobank Dossier overdracht naar een incassobureau

Ongelezen bericht door DUOS »

Beste bezoekers,

Ik heb een vraag.
Mag de ABN amrobank je hypotheekdossier overdragen aan het incassobureau Lindorff.
En als je dan vragen hebt over je dossier, dan moet u zijn bij Lindorff.
Wij ABN AMRO Hypotheken Groep Hypotheek Care Team kunnen niets voor u doen dat is het antwoordt.
Ik heb een achterstand, probeer dit keurig in te lossen en heb een oplossing aangedragen waar de bank niet aan mee wilt werken. In eerste instantie wilde ze wel meewerken en nu ineens niet. rara maar waar.
Ben werkeloos, en heb geen inkomsten probeer mijn huis te verhuren keurig volgens de leegstandswet, dat is gelukt maar ook dat mag niet van de bank. Dus je wordt in een strop gehangen.
Probeer je met je huur keurig netjes je maandlasten te betalen maar ook dat wordt je niet in dank afgenomen. Nu bepaald Lindorff of ik mag verhuren, en zij zeggen u mag niet verhuren dat zegt de bank.
Maar,ze vragen je wel om even een machtiging te teken voor een nieuwe taxatie van de woning a 450,00 euro terwijl je het al zo moeilijk hebt.
Nu is mijn vraag, kan en mag dit zomaar. Volgens mijn informatie mag een Incassobureau alleen maar bedragen innen en hebben geen rechtpositie.
Volgens mijn informatie heeft de ABN amrobank een zorgplicht naar de klant toe.
Maar blijkbaar is dit toch niet het geval bij de ABN amrobank.
Klachten ingediend hoor niets, wel met een mededeling wij nemen het in behandeling.
Het is bijna zes weken geleden van het indienen van mijn klacht, dus ik moet nu de stappen gaan ondernemen naar het KiFid.
Kan en mag dit zomaar!!!! Wie heeft er ervaring mee met dit onderwerp.

sjohie

Re: ABN amrobank Dossier overdracht naar een incassobureau

Ongelezen bericht door sjohie »

DUOS schreef:Beste bezoekers,

Ik heb een vraag.
Mag de ABN amrobank je hypotheekdossier overdragen aan het incassobureau Lindorff.
En als je dan vragen hebt over je dossier, dan moet u zijn bij Lindorff.
Wij ABN AMRO Hypotheken Groep Hypotheek Care Team kunnen niets voor u doen dat is het antwoordt.
Ik heb een achterstand, probeer dit keurig in te lossen en heb een oplossing aangedragen waar de bank niet aan mee wilt werken. In eerste instantie wilde ze wel meewerken en nu ineens niet. rara maar waar.
Ben werkeloos, en heb geen inkomsten probeer mijn huis te verhuren keurig volgens de leegstandswet, dat is gelukt maar ook dat mag niet van de bank. Dus je wordt in een strop gehangen.
Probeer je met je huur keurig netjes je maandlasten te betalen maar ook dat wordt je niet in dank afgenomen. Nu bepaald Lindorff of ik mag verhuren, en zij zeggen u mag niet verhuren dat zegt de bank.
Maar,ze vragen je wel om even een machtiging te teken voor een nieuwe taxatie van de woning a 450,00 euro terwijl je het al zo moeilijk hebt.
Nu is mijn vraag, kan en mag dit zomaar. Volgens mijn informatie mag een Incassobureau alleen maar bedragen innen en hebben geen rechtpositie.
Volgens mijn informatie heeft de ABN amrobank een zorgplicht naar de klant toe.
Maar blijkbaar is dit toch niet het geval bij de ABN amrobank.
Klachten ingediend hoor niets, wel met een mededeling wij nemen het in behandeling.
Het is bijna zes weken geleden van het indienen van mijn klacht, dus ik moet nu de stappen gaan ondernemen naar het KiFid.
Kan en mag dit zomaar!!!! Wie heeft er ervaring mee met dit onderwerp.

Ja dat mag voor de incasso, als jij niet aan de contractuele betalingsverplichtingen voldoet. Dat jij een regeling voorstelt, wil niet zeggen dat zij daar maar mee akkoord moeten gaan. Lindorff wil nog wel eens uit de bocht vliegen, dat klopt, en of dat hier zo is, is lastig te bepalen, maar los daarvan is er de betalingsachterstand, en een klacht ergens neerleggen hierover veranderd daar niks aan. Net als een eventuele zorgplicht trouwens, dat zegt iets over de omgang etc, maar niks over het wel/niet accepteren van een betalingsregeling.

En dat de overheid het makkelijker maakt om te verhuren, zegt helemaal niks over wat jij met je hypotheekverstrekker hebt afgesproken in de hypotheek akte, en dat is doorgaans dat verhuur niet mag zonder toestemming van de hypotheekverstrekker. De reden is dat verhuurders voor hen een waardevermindering van het onderpand betekenen, want de meeste mensen kopen geen huis met huurders.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

DUOS schreef:Nu bepaald Lindorff of ik mag verhuren, en zij zeggen u mag niet verhuren dat zegt de bank.
Dat heb je zelf ook medebepaald: je hebt je handtekening ooit onder deze clausule gezet.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Duos,
Vraag eerst eens naar de bevoegdheden van Lindorff. Heeft de ABNAMRO zelf aangegeven deze aan Lindorff over te dragen? Zo niet stuur ze een brief:

<>
Betreft <>
Geachte <>

Culpa est immiscere se rei ad se non pertinenti

Is er geen verbintenis tussen uw bedrijf en ondergetekende, door cessie of vertegenwoordigingsbevoegdheid van eiseres, dan is er geen contract tussen ons. Elke poging van uw bedrijf om ondergetekende te benaderen is een poging om een verbintenis te scheppen. In dat geval dient u rekening te houden met mijn algemene voorwaarden.

Er is geen mededeling gedaan van cessie of vertegenwoordigingsbevoegdheid door eiseres.

Ook zijn er een aantal zaken besproken met <>, hierna te noemen eiseres, waarvan u geen kennis schijnt te hebben. Het is o.a. daarom dat ik uw bevoegdheid in deze zaak betwist.

Ik verzoek u om mij in deze zaak uitsluitend schriftelijk mededelingen te doen. Ik geef uw organisatie geen toestemming om mij per telefoon te benaderen, mocht u ondanks deze waarschuwing dit verzaken, dan kan ik niks anders dan dit zien als bedreiging, intimidatie en afpersing, met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen, en in dat geval zal ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen, ( Art.285b) en een procedure starten voor schadevergoeding (art 6:106 BW ). Daarbij zal ik de publiciteit zoeken teneinde verdere ruchtbaarheid te geven aan uw handelswijze.

In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:

Met kennisgeving:
dat Ik de volgende stuk(ken) van u wens te ontvangen:

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft gecedeerd. (openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW om nadere informatie vragen)
Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.

2 Is hier geen sprake van cessie maar van bevoegdheid, dan doe ik hierbij een verzoek voor bewijs van deze, (kopie contract met handtekeningen van beide partijen, of anders schriftelijke melding van eiseres aan mij) zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd bent om voor eiseres te handelen. BW. Artikel 3:71 lid 1

Dit om in een geval van conflict een beroep op art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen) te kunnen doen. (Hoge Raad het arrest ING/Bera Holding (LJN: BK7671))

De schuldeiser komt eveneens in verzuim, wanneer hij ten gevolge van hem toe te rekenen omstandigheden niet voldoet aan een verplichting zijnerzijds ( er is geen melding gedaan van nieuwe vertegenwoordigingsbevoegdheid ) jegens de schuldenaar en deze op die grond bevoegdelijk de nakoming van zijn verbintenis jegens de schuldeiser opschort (BW. Artikel 6:59)

Gedurende het verzuim van de schuldeiser is deze niet bevoegd maatregelen tot executie te nemen BW. Artikel 6:62

3 Het verzoek (2) houdt ook in, een bewijsstuk waaruit ik kan vaststellen dat u, de vlees en bloed persoon met wie ik deze correspondentie voer, als vertegenwoordiger voor <(incassobureaus naam)> handelt en mag tekenen. Hierbij refereer ik weer naar het gerechtvaardigd vertrouwen zoals in (2) vermeld.

Is er geen overtuigend bewijs van bevoegdheid of cessie, dan zal ik ook moeten concluderen dat eiseres heeft gehandeld in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Een melding hiervan zal doorgeven worden aan het CBP.

U kunt er ook voor kiezen verder van de zaak af te zien. U hoeft dan niet te reageren.
In het geval dat u deze zaak wil doorzetten verwacht ik dat u de gevraagde documentatie binnen een redelijk termijn aan mij doet toekomen.

Qui tacet, consentit

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,
Hoogachtend, <>
Adres <>
Datum<>
Je hoeft de machtiging niet te tekenen. Wel ben je verplicht de taxatie te betalen volgens de A V van de bank. Ga bezwaar aantekenen bij de KIFID. Met als gronden dat de bank niet voldoet aan haar zorgplicht door niet mee te helpen aan een oplossing zoals de verhuur.

Gesloten