Ik ben van plan een abnamro aex-sparen rekening te gaan openen, omdat ik hierbij kans heb op een hogere rente (0 tot 7%).
Bij deze rekening staat je geld een half jaar vast en wordt de rente aan het einde van de periode uitgekeerd naar rato van de stijging van de AEX-index over die periode.
Heeft iemand ervaringen met deze vorm van sparen?
Pieter
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABNAMRO aex-sparen
Re: ABNAMRO aex-sparen
Wacht even dat de AEX in een dip komt Pieter, dan instappen.
-
particulier
Pieter,
AEX sparen is eigenlijk een hele veilige manier van beleggen. Zodra de AEX in een half jaar blijft stijgen, maak je idd kans op maximaal 10 % rendement. Je geld hoeft slechts een half jaar vast te staan. Mocht de AEX dalen, dan krijg je uiteraard 0 procent, maar je lijdt geen verlies. In feite kun je op zeer korte termijn beleggen zonder kans om je inleg kwijt te raken. Ik ben er dus wel over te spreken.
AEX sparen is eigenlijk een hele veilige manier van beleggen. Zodra de AEX in een half jaar blijft stijgen, maak je idd kans op maximaal 10 % rendement. Je geld hoeft slechts een half jaar vast te staan. Mocht de AEX dalen, dan krijg je uiteraard 0 procent, maar je lijdt geen verlies. In feite kun je op zeer korte termijn beleggen zonder kans om je inleg kwijt te raken. Ik ben er dus wel over te spreken.
Ok, bedankt voor de tips!
Ik ga me er maar eens verder in verdiepen....
Ik ga me er maar eens verder in verdiepen....