LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Dat je niet wilt opzeggen, maar vragen hebt, is helder. Het stappenplan ook:
1) laat iemand (kan iedere vriend/ buur/ kennis zijn) bellen voor een afspraak;
2) ga langs op die afspraak en stel je vragen;
3) vraag dan gelijk hoe je dit in de toekomst anders/ beter kunt doen;
4) als dat niet kan, denk dan na over een overstap naar een bank die wel kan wat jij wilt.
Ik snap echt wel dat het lastig is, en ik vind ook dat de ABN zich hier heel makkelijk afmaakt en geen rekening houdt met beperkingen. Maar nogmaals: met kijken met wat niet kan, kom je nergens. Denk in mogelijkheden, die zijn er echt wel.
1) laat iemand (kan iedere vriend/ buur/ kennis zijn) bellen voor een afspraak;
2) ga langs op die afspraak en stel je vragen;
3) vraag dan gelijk hoe je dit in de toekomst anders/ beter kunt doen;
4) als dat niet kan, denk dan na over een overstap naar een bank die wel kan wat jij wilt.
Ik snap echt wel dat het lastig is, en ik vind ook dat de ABN zich hier heel makkelijk afmaakt en geen rekening houdt met beperkingen. Maar nogmaals: met kijken met wat niet kan, kom je nergens. Denk in mogelijkheden, die zijn er echt wel.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
De jaaropgave stuurt ABN AMRO toch niet via de mail? Volgens mij alleen een bericht dat het gedownload kan worden.
Andere bekenden hebt u natuurlijk wel, al denkt u van niet. Wat dacht u van de forumleden hier ? Een afspraak maken kan werkelijk iedereen voor u doen. Er is vast en zeker wel een ver familielid dat u kunt mailen en die voor u kan bellen. Desnoods mailt u maatschappelijk werk in uw woonplaats.
Als ik u was zou ik toch zo snel mogelijk werk maken van een voor u geschikte telefoon. Dat u in een noodgeval niet kunt bellen is uiterst zorgelijk. Als u plotseling ernstig ziek wordt of ongelukkig valt in huis, dan moet u toch kunnen bellen? Er zijn allerlei mogelijkheden voor allerlei vormen van slechthorendheid.
En nogmaals, wat dat doorlopend krediet betreft, voordat u 80 bent, bent u daar allang van af, daar zorgt de bank wel voor. Er is dan dus ook niets meer om een gesprek over te hebben.
Er zijn al diverse topics geweest van 65-jarigen en AOW'ers die erover klaagden dat de bank hun doorlopend krediet ineens had opgeheven en omgezet in een persoonlijke lening. Dat doen eigenlijk alle banken tegenwoordig, in het kader van zorgplicht (en risicomanagement). Dan kunt u zich vast op die situatie voorbereiden.
Andere bekenden hebt u natuurlijk wel, al denkt u van niet. Wat dacht u van de forumleden hier ? Een afspraak maken kan werkelijk iedereen voor u doen. Er is vast en zeker wel een ver familielid dat u kunt mailen en die voor u kan bellen. Desnoods mailt u maatschappelijk werk in uw woonplaats.
Als ik u was zou ik toch zo snel mogelijk werk maken van een voor u geschikte telefoon. Dat u in een noodgeval niet kunt bellen is uiterst zorgelijk. Als u plotseling ernstig ziek wordt of ongelukkig valt in huis, dan moet u toch kunnen bellen? Er zijn allerlei mogelijkheden voor allerlei vormen van slechthorendheid.
En nogmaals, wat dat doorlopend krediet betreft, voordat u 80 bent, bent u daar allang van af, daar zorgt de bank wel voor. Er is dan dus ook niets meer om een gesprek over te hebben.
Er zijn al diverse topics geweest van 65-jarigen en AOW'ers die erover klaagden dat de bank hun doorlopend krediet ineens had opgeheven en omgezet in een persoonlijke lening. Dat doen eigenlijk alle banken tegenwoordig, in het kader van zorgplicht (en risicomanagement). Dan kunt u zich vast op die situatie voorbereiden.
-
- Berichten: 32419
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Klopt, wat ik al eerder zei: de ING is inmiddels ook met een stappenplan begonnen om de doorlopende kredieten op een verantwoorde manier af te schaffen. Over twee jaar kunnen mensen niet meer opnemen, enkel nog aflossen. Dat geeft ruimte om een buffertje op te bouwen voor als het zover is, zeker voor degenen die straks jarenlang met een te hoge aflossing worden geconfronteerd omdat het inkomen weliswaar gedaald is, maar het maximale leenbedrag en bijbehorende maandelijkse aflossing niet.
Het schijnt wettelijk zo geregeld te zijn dat dit soort doodlopende kredieten afgeschaft moeten worden.
Het schijnt wettelijk zo geregeld te zijn dat dit soort doodlopende kredieten afgeschaft moeten worden.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
De quote is weliswaar niet nodig, maar ik doe het toch, opdat de kans dat u dit bericht leest zo groot mogelijk is. Ik heb namelijk goed nieuws voor u: Een vriendelijke en uiterst behulpzame mevrouw van de klantenservice wees me namelijk op deze pagina. U moet eerst een paar eenvoudige vragen beantwoorden, waarna u de afspraak bij een van de 94 kantoren kunt inplannen.theodorus.k schreef: ↑12 feb 2021 22:21Ik wil niet perse naar de bank, maar de bank wil dat. Ik wil niet opzeggen voor de zoveelste keer maar ik heb vragen naar de bank. lees mijn berichten nou eens goed door.
Het bellen met een andere bekende gaat voor mij niet op, die heb ik niet! En begin nou niet ....waarom heb je die niet!
Ik kan persoonlijk niet met de bank bellen omdat ik doof ben, daar houdt het voor mij gewoon op. Dan als doven nog een goed gesprek moet voeren bij de bank waar je de helft of minder van begrijpt. tja ...Moneyman dan houdt het i.d.d op. En of ik 80 jaar haal, nou waar is het garantiebewijs.
Ik vertrouw erop dat het u nu lukt. Zo niet, laat het dan weten, dan bel ik gewoon nog een keer met de klantenservice.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Ik heb uw link bekeken, Erthanax. Eén optie verwijst dan weer naar een telefoonnummer om contact op te nemen, de tweede optie geeft een foutmelding.
Dat schiet niet erg op.
Dat schiet niet erg op.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Het telefoonnummer wordt gegeven als er geen internetbankieren of app is. Als ik daar "ja" op antwoord, krijg ik een keuzelijst met kantoren, van Alkmaar tot Zwolle.
Verder heb ik niet doorgeklikt, omdat ik aanneem dat het verder wel werkt.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Dat is dus precies wat niet werkt nà het doorklikken. Jammer.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Wat ik mis, wat heeft u gestuurd? Heeft ie alleen de vragen gesteld die u wilde stellen of heeft u ook gevraagd om een afspraak in te plannen, waarbij u aan heeft gegeven dat dat telefonisch niet mogelijk is vanwege uw handicap en u dus graag via de mail een afspraak wil maken?theodorus.k schreef: ↑12 feb 2021 14:58Geachte heer/mevrouw,
Dank u wel voor uw e-mailbericht.
Heeft u ons een vraag gesteld? Dan zullen wij deze alleen in een telefoongesprek beantwoorden.
Wij geven per e-mail namelijk geen inhoudelijke informatie.
Een adviseur zal binnen twee werkdagen telefonisch contact met u zoeken.
Wilt u al eerder antwoord, neemt u dan contact met ons op. U kunt ons bereiken op werkdagen van 09:00 uur tot 17:00 uur.
Gaat uw vraag over een achterstand op een hypotheek, bel dan : +31 20 34 33 899.
Gaat uw vraag over een achterstand op een ander soort lening, bel dan : +31 20 34 33 800.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Debiteurenbeheer,
ABN AMRO Bank N.V.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Over landgenoten in het buitenland hoeft u zich toch niet druk te maken? Als ik het goed begrijp, dan kunt u toch in persoon nog wel een gesprek voeren en dan kunt u dus een afspraak maken om het kantoor in uw omgeving te bezoeken.theodorus.k schreef: ↑13 feb 2021 10:03Klopt, maar ik wil digitaal communiceren bovendien zegt AVG artikel 15 dat een bank gehouden wordt om via mail dossier stukken te leveren.(bron consumentenbond)
Bovendien weet je zwart/wit wat er duidelijk gecommuniceerd is op digitaal papier. Met bellen is dat nu juist niet bewijsbaar en voor een doven nog lastiger te begrijpen wat er precies gezegd is, u bent toch doof u zal het wel verkeerd hebben begrepen!
Maar Nederlanders wonen niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland, Thailand, Filipijnen, Spanje, Portugal, Curacao....etc. Die hebben dus nog een groter probleem, welke Spanjaard gaat nu even voor u bellen? En hoe ga je even reizen in Corona tijd naar een lockdown Nederland. En dan werkt die link van @erthanax ook niet omdat je niet in Nederland woont, een Filipijn kan helemaal niks met die link al heeft die een BSN nummer.
Hoe doen andere fintech banken dat dan allemaal, ik heb er twee en dat verloopt vlekkeloos via een app. ABNAMRO wil toch ook e-bank worden waar je niet meer even naar binnen kan stappen, dat duurt niet lang meer hoor. Vandaar dat ze nu al begonnen zijn om alleen maar te bellen en nu nog, maar later niet meer, om een afspraak te kunnen maken. Dat is de toekomst van de ABNAMRO, en vele andere banken.
Nogmaals, ik bel met alle plezier nogmaals met de klantenservice om een oplossing voor u te zoeken.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Als u nu een afspraak maakt bij het ABN AMRO kantoor in uw omgeving, kunt u met de verkregen informatie regelingen treffen zodat u met een gerust hart naar het buitenland kunt vertrekken.
Bovendien, als u van plan bent naar het buitenland te gaan, is het misschien verstandig om geen rekening bij ABN AMRO aan te houden; volgens mij concentreren zij zich nu vooral op klanten in Nederland en veel minder op het buitenland (althans voor particulieren). Er is eerder een forumlid geweest dat in een niet-EU land woonde en problemen zei te ondervinden met ABN AMRO. Hij was erg enthousiast over Revolut en N26, als ik het wel heb.
Bovendien, als u van plan bent naar het buitenland te gaan, is het misschien verstandig om geen rekening bij ABN AMRO aan te houden; volgens mij concentreren zij zich nu vooral op klanten in Nederland en veel minder op het buitenland (althans voor particulieren). Er is eerder een forumlid geweest dat in een niet-EU land woonde en problemen zei te ondervinden met ABN AMRO. Hij was erg enthousiast over Revolut en N26, als ik het wel heb.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Volgens mij wilt u alleen maar kunnen mopperen en zoekt u niet echt een oplossing. Jammer.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Er wordt hier idd vooral een probleem gezocht, geen oplossing.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
ABN AMRO is juist geen grote wereldbank meer, daarin vergist u zich.theodorus.k schreef: ↑13 feb 2021 11:21Het zou toch juist geen problemen op mogen leveren bij zo`n grote wereldblank, ik heb geen rekening meer alleen dat doorlopend krediet wat niet werkt. Mooi, laten zo.
Jammer dat uw link niet werkt, ik had er graag gebruik van gemaakt.
Het probleem blijft en is niet opgelost, niet voor mij en velen anderen. Ja , ik denk ook andere mensen 'de doven'. WE zijn doof.
Hoe dan ook, zojuist had ik opnieuw een zeer vriendelijke medewerker van de klantenservice aan de lijn. Telefonisch kan echt iedereen voor u een afspraak maken bij het kantoor van uw keuze. Meer dan (uiteraard) uw naam en adres is daarvoor niet nodig. Het rekeningnummer is weliswaar gewenst om de juiste gegevens te kunnen koppelen, maar het is niet noodzakelijk om dat vooraf te doen.
Er is toch echt wel iemand in uw omgeving die namens u kan bellen? Uw buren bijvoorbeeld kennen toch uw naam en adres?
Als u zo ernstig beperkt bent, maakt u wellicht gebruik van maatschappelijk werk, thuiszorg, of iets dergelijks; daar kent u dan ook vast wel iemand die alleen "even een belletje" hoeft te doen.
Bovendien zijn er nog allerhande mogelijkheden voor hulp op maat aan slechthorenden door organisaties zoals GGMD en Kentis. Maakt u daar wel gebruik van?
De medewerker van ABN AMRO was buitengewoon vriendelijk en behulpzaam ("Ik begrijp de situatie volledig.") en wilde me al direct doorverbinden met de afsprakenlijn. Aan de bank zal het echt niet liggen, en aan mij ook niet. Als ik u kan helpen, graag! Stuur me gerust via pb uw naam en adres, en u heeft vandaag nog een afspraak bij het kantoor van uw keuze.
witte angora
en Dorfje
vinden dit leuk
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Dus, als ik u was zou ik een email sturen om een afspraak te maken en hierbij vermelden dat dat telefonisch niet kan vanwege uw handicap. Dan zou u alles direct in gesprek kunnen regelen.
-
- Berichten: 32419
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
@ Theodorus: je kunt het aanbod van Erthanax gerust aannemen. Geloof me maar, dat zit wel goed.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
theodorus.k schreef: ↑13 feb 2021 13:44Als dat zo was dan hadden we hier geen discussie. Ik heb via e-mail aangegeven dat ik met mijn handicap niet kan bellen. Ik zou met debiteurenbeheer kunnen mailen is mij verteld door webcare, maar ze willen alleen bellen. Ze mailen wel terug "als derden kunnen wij niet inhoudelijk ingaan op uw vragen, bellen." Ik moet gewoon bellen, dat is de enige openstaande optie.
Dus iedereen die mijn naam kent en mijn huisnummer kunnen dus even bellen? Nou nee hoor, ik heb het eens jaren terug gedaan voor mijn demente vader, ze moesten toch wel meer weten dan alleen zijn naam en huisnummer. Als een bekende kwade bedoeling heeft, en dat kan, is het de volgende keer zo gepiept want mijn rekeningnummer is dan ook bekend. Ben ik wantrouwig, ja dat ben ik. Wil ik mijn eigen zaken regelen, ja dat wil ik. Zoek ik de problemen op, nee de bank wil alleen met een doven praten.
Waarom niet gewoon mailen, appen, bankmail of eventueel via DigiD of zo. Nee ....ze willen persé bellen. Geen enkele behoorlijke fintech bank doet dat, ze confirmeren alles via vingerherkenning en de problemen worden voor de voet opgelost.
Wat als de banken hun filialen sluiten? dan zijn de rapen helemaal gaar. Iedereen in de wacht om even te bellen, dat @erthanax op zaterdag in de lockdown modus een hele vriendelijke meewerkende dame direct aan de lijn heeft gehad, lijkt mij niet logisch. Zijn info kan je gewoon vinden op het net, daar hoef je niet voor te bellen.
Inderdaad, iedereen die uw naam en adres kent kan voor u bellen om een afspraak te maken, natuurlijk niet om uw vragen beantwoord te krijgen of om gevoelige gegevens te delen.
Dat klanten kunnen bellen voor een afspraak staat inderdaad op de website, dat heeft u zelf immers direct aangegeven. Wat niet op de website staat, is dat ook iemand anders voor u kan bellen om de afspraak te maken. Dat heb ik eerder vandaag dus eerst even nagevraagd, voordat ik dat hier meldde.
De klantenservice van ABN AMRO is overigens uitstekend bereikbaar. De wachttijd die werd gemeld was vijf minuten, maar bleek nauwelijks twee minuten. Ze zijn vandaag nog tot 17.30 uur te bereiken.
Nogmaals, als u echt een persoonlijke afspraak wilt, is die vanmiddag nog geregeld bij een kantoor bij u in de buurt. Het is een vriendelijk aanbod en ik help u graag; u heeft het tenslotte al moeilijk genoeg.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
En wat voor misbruik ziet u dan? U zult in persoon moeten verschijnen en u waarschijnlijk ook identificeren.
-
- Berichten: 32419
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Daarover verschillen we van mening denk ik. Is geen verwijt, enkel een constatering, waarvan ik besef dat je weerstand tegen het aannemen van hulp ongetwijfeld een reden heeft.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Misbruik, op welke manier dan? Als een grappenmaker een afspraak voor u maakt zonder het u te zeggen, dan verschijnt u niet op de afspraak. Meer dan dat is het niet. Bij de bank moet u zich immers identificeren met een geldig identiteitsbewijs, dus fraude is niet mogelijk. De bank zal wel bij u navragen waarom u niet bent gekomen, maar dan wordt al snel duidelijk dat iemand een misplaatste grap heeft uitgehaald.theodorus.k schreef: ↑13 feb 2021 14:31Daar ben ik dan zeer op tegen, hier kan veel misbruik van gemaakt worden.Inderdaad, iedereen die uw naam en adres kent kan voor u bellen om een afspraak te maken,
Weet u wat, we laten het zo en gaan lekker met weekend, als de bank vragen over dat krediet heeft dan bellen ze mij maar. Zo moeilijk ben ik niet, en dan zal alles wel als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Vriendelijk bedankt voor al uw moeite en aangedragen oplossingen.
De oplossing ligt voor het oprapen, iemand laten bellen om een afspraak te maken. U zit in een lastige situatie: ernstig slechthorend, geen vrienden of familie om u heen die u voldoende vertrouwt om een simpel telefoontje te plegen. U bent in feite net zo geïsoleerd als iemand op een (onbewoond) eiland midden in de oceaan. Als ik in uw schoenen zou staan, zou ik elke oplossing aanpakken.
Maar misschien zie ik uw situatie te somber in, want u gaat nu gelukkig "lekker met weekend". Dat zal toch niet moederziel alleen zijn, hoop ik.
Overigens, als de bank u gaat bellen met vragen over uw doorlopend krediet dat afgebouwd wordt, verstaat u ze dan wel? Ik hoop het maar, want anders krijgt u nog een deurwaarder op de stoep.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51