LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
-
- Berichten: 32399
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Exact, Theodorus, maar jouw buurman was, gezien je update, niet samen met jou toen je belde. Hij was alleen, en ik vermoed zo dat zijn accent niet bepaald des Theodorus' zal zijn, reden voor terechte achterdocht.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Dat lijkt me nogal wiedes dat dat samen met jou het beste is. Dat had je ook zelf kunnen bedenken.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Je gaat toch niet een buurman namens jou naar een instantie laten bellen en dan zelf thuis zitten?
Is dit niet gewoon moeilijk doen omdat het kan?
Is dit niet gewoon moeilijk doen omdat het kan?
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Echt, ik heb zelden iemand gezien die de kunst om uitsluitend onmogelijkheden te zien tot zo’n hoog niveau heeft weten te krijgen. Ongelooflijk.
Succes ermee, hopelijk haal je je 80e zonder al te grote problemen.
Succes ermee, hopelijk haal je je 80e zonder al te grote problemen.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Probeer het eerst maar eens. Dan praten we verder.theodorus.k schreef: ↑14 feb 2021 14:11Om alleen maar holle kreten te plaatsen heeft niemand iets aan, zo simpel als u dacht om even binnen te lopen bij de bank met een glimlach, is dus zeker niet waar gebleken.
Vast wel. En nog zonder kredieten ook.
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
En nu dus uw buurman uitnodigen voor een kop koffie, hem even vragen of ie nog eens wil bellen met u ernaast op speaker. Dan kunt u mooi een afspraak maken en als u iets niet verstaat, dan kan deze buurman dit voor u herhalen.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Ach, wat jammer dat uw ervaringen, althans die van uw buurman, met de klantenservice anders zijn. Mij werd toch heel duidelijk gezegd dat het maken van een afspraak ook door een ander gedaan kan worden, natuurlijk niet het bespreken van de vragen. Heeft uw buurman dat wel goed begrepen?theodorus.k schreef: ↑14 feb 2021 13:23Omdat @erthanax van mening is dat iedereen een afspraak voor mij kan doen, ongeacht waar. Dat heb ik gecontroleerd en getest, en dat is absoluut niet waar, het bewijs heb ik nu. Tuurlijk, ik heb dat ook al velen malen zelf gezegd dat dat niet kan. Of samen, of ik alleen.Andere bekenden hebt u natuurlijk wel, al denkt u van niet. Wat dacht u van de forumleden hier ? Een afspraak maken kan werkelijk iedereen voor u doen. Er is vast en zeker wel een ver familielid dat u kunt mailen en die voor u kan bellen. Desnoods mailt u maatschappelijk werk in uw woonplaats.
Het ging mij dus om de test, nu duidelijk misschien.
Over de kosten die uw buurman gemaakt zou hebben hoeft u in ieder geval niet in te zitten. Het nummer dat ik gebeld heb, 0800-024 07 11 is namelijk gratis – vanuit Nederland, voeg ik er maar aan toe. Ik heb toen gevraagd of ik voor een zeer slechthorende kennis die niet goed telefonisch kan communiceren een afspraak kon maken. Mij werd verteld dat dat kon.
Wat ik niet goed begrijp, is waarom u een mededeling van de bank aanhaalt dat een gesprek in het Nederlands of Engels gevoerd moet worden. In mijn contacten met Nederlandse banken is het spreken van een vreemde taal nooit aan de orde gekomen.
Overigens gaat die mededeling over het voeren van het gesprek met de afdeling debiteurenbeheer (inhoudelijk dus), dat is iets anders dan het telefonisch maken van een afspraak voor een persoonlijk bezoek aan een kantoor. Wellicht dat u dat over het hoofd had gezien.
Wat me dan weer wel verdriet doet, is de toon van uw laatste berichten. Ik doe oprecht pogingen u te helpen, doe diverse suggesties om u op weg te helpen een oplossing te vinden, en dan reageert u met termen als "zo test ik dat gewoon", "gewoon niet waar", "het bewijs heb ik nu", "alleen maar holle kreten". Dat klinkt allemaal toch heel anders dan "jammer het werkt niet".
Ik heb stellig de indruk dat uw buurman het verschil niet duidelijk was tussen een inhoudelijk adviesgesprek en het maken van een afspraak voor een bezoek aan een bankkantoor waarbij u dat gesprek op het kantoor gewoon zelf voert. Misschien kunt u dat nog eens duidelijk maken aan die vriendelijke buurman – Uw eerdere mededeling dat u helemaal niemand kent en dat we niet moeten vragen hoe dat komt, had u kennelijk wat overdreven! A mentira tem perna curta, moet u maar denken – en kan hij het nog eens navragen bij het gratis nummer dat ik hierboven noemde.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.
Verstandig, ga die afspraak maar maken.theodorus.k schreef: ↑14 feb 2021 15:09Maar, we zijn er al weer veel te lang mee bezig ik ga iets nuttigs doen.