LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO: onterechte kosten voor Buitenland overboeking

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bolognese

ABNAMRO: onterechte kosten voor Buitenland overboeking

Ongelezen bericht door Bolognese »

Sinds een aantal maanden woon ik in Duitsland, waar ik met mijn vriendin een huis kocht. Werken doe ik nog steeds in Nederland.
Mijn salaris komt op de rekening van de ABNAMRO binnen. Het grootste deel boek ik over met internet bankieren; dat is onder een aantal voorwaarden, waaraan ik voldoe, gratis: niet meer dan 12.500 euro, gedeelde kosten (shared), Iban/Bic banknummer en geen instructies. Toch word mij steeds 4,50 berekend. Klagen via de telefoon levert op dat niemand mij kan vertellen waarvoor de kosten zijn, zodat ik het de volgende keer anders kan opgeven. Melden bij de plaatselijke bank zou waarschijnlijk effectiever zijn.
Behalve een mail, die de medewerker hier in Heerlen verstuurde, heb ik verder nog niks vernomen. Wel mis ik sinds afgelopen wéér 4,50. Trouwens ook op mijn Duitse konto worden kosten berekend, doet dat de ABNAMRO ook nog doorberekenen?
Wie vertelt mij wat ik verkeerd doe?

MvG, Jos van der Burgt

Gast

Re: ABNAMRO: onterechte kosten voor Buitenland overboeking

Ongelezen bericht door Gast »

Ik neem aan dat je overmaakt via: buitenland Eu. Dan zijn er geen kosten aan verbonden. Ook kosten van de Duitse bank mogen niet in rekening worden gebracht. Dat de nuitenlandse bank je iets in rekening brengt, heb ik al meer gehoord. Ook voor overboekingen moet daar worden betaald.

Gast

Ik neem aan dat je overmaakt via: buitenland Eu. Dan zijn er geen kosten aan verbonden. Ook kosten van de Duitse bank mogen niet in rekening worden gebracht. Dat de nuitenlandse bank je iets in rekening brengt, heb ik al meer gehoord. Ook voor overboekingen moet daar worden betaald.

bolognese

Ongelezen bericht door bolognese »

Ik maakte eerst over inderdaad via Buitenland EU. Toen vertelde men mij dat ik buitenland standaard moet nemen...maar volgens mij kom ik gewoon in hetzelfde scherm uit en kan ik weer dezelfde gegevens selecteren, shared enz.

Jeannet

Ongelezen bericht door Jeannet »

Een buitenland overboeking moet inderdaad aan een aantal voorwaarden voldoen wil je hem kosteloos kunnen verzenden.

- Er zit een maximum aan het over te boeken bedrag.
Het kan alleen met het IBANnummer van de begunstigde, niet met
een gewoon rekeningnummer.
- Kies bij de kosten van de overboeking voor "Kosten voor de
begunstigde".

En dan nog is het de vraag of de bank van de begunstigde (in dit geval uzelf) niet iets rekent voor de overboeking. Vraag dit eens na bij uw Duitse bank.

Sjors

Ongelezen bericht door Sjors »

Na het lezen van jouw klacht, kan ik je het volgende mededelen. Als oud medewerker van een Nederlandse bank instelling weet ik waarschijnlijk hoe het komt dat je bij elke transactie naar het buitenland Euro 4,50 moet betalen. Vraag bij je Nederlandse bank na of je een ingezetene of niet ingezetene rekening hebt. Als je een ingezetene rekening hebt, dus je woont als het ware in Nederland, dan betaal je altijd die kosten. Maak er dan bij je bank een niet ingezetene rekening van. Een voorwaarde hiervoor is wel, dat je niet ingeschreven staat in het bevolkingsregister van een of jouw woonplaats. m.vr.gr.

Gast

Jeannet, jouw berichtje klopt niet helemaal. Wanneer je geld binnen de EU overboekt en de BIK code (Swiftcode) en het IBANnummer zijn correct, moet je ALTIJD gedeelde kosten invullen. Dus niet: alle kosten voor begunstigde.

Gast

Excuses, ipv de EU landen, bedoelde ik de Eurolanden (belangrijk detail)

Gesloten