LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon spaarbeleg

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
demaatisvol

Aegon spaarbeleg

Ongelezen bericht door demaatisvol »

Een beetje vergeten was ik het dat ik al jarenlang een Spaarbeleg Renterekening bij Aegon heb totdat ik drie weken geleden het geld dringend nodig had. Wat bleek.... Het rendement was bedroevend geweest en de actuele rente was nog maar 2,2 %. Minder nog dan de inflatie en met de belasting er overheen is de opbrengst behoorlijk negatief (maar niet voor Aegon natuurlijk). Dus opheffen die rekening dacht ik en snel anders beleggen. Bellen naar Spaarbeleg bleek niet eenvoudig. Een lange wachttijd en een uitgebreid keuzemenu vormen de barriere. Schriftelijk opzeggen was nodig. Dat dus direct per fax gedaan maar, ondanks dat Aegon in haar voorwaarden heeft staan dat de transacties binnen enkele dagen worden uitgevoerd, bleef mijn fax met het verzoek om het geld naar mijn bankrekening over te maken zonder resultaat of reactie. Een wederom moeizaam verkregen telefooncontact 10 dagen later leerde dat het verzoek in behandeling was maar dat er juist daardoor niet onmiddelijk overgemaakt kon worden (!) Het zou de ander morgen wel gedaan gaan worden. Vandaag drie dagen later nog niets op mijn bankrekening dus weer nu echt kwaad in de telefoon geklommen. De vertraging was te wijten aan achterstand en dus overmacht zo werd mij gezegd. De medewerkster zou proberen e.e.a. te versnellen. Zojuist werd ik teruggebeld, ik kon kiezen, een spoedoverboeking van het saldo (nog zonder de rentebijschrijving) onder aftrek van de kosten (€ 6,80) voor de spoedoverboeking of nog een aantal dagen wachten. Mijn verbazing dat ik de kosten moet betalen van hun achterstand had geen effect. Overmacht is overmacht. (Ik ga dit toch ook maar eens bij de fiscus proberen). Heb dus maar gekozen voor de spoedoverboeking ben benieuwd of het er vanmiddag is. [/b]

Redje

Re: Aegon spaarbeleg

Ongelezen bericht door Redje »

Ik heb ook een Renterekening bij Spaarbeleg, maar kan gewoon via de telefoon een betaalopdracht geven zonder dat daar mensen aan te pas komen. Dan staat het in 2 a 3 dagen bij. Vreemd dat het bij jou zo lang moest duren.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

@demaatisvol. Beetje slordig dat je "bijna"vergeten was dat je nog zo'n spaarrekening had. Ik weet waar mijn geld staat controleer het iedere dag enne 2.2% dat is dan je eigen schuld. Het loopt niet over met rentepercentages op spaarrekeningen maar je had wel 3,5 tot 3,75 kun nen maken. Dus ingeslapen geweest en dan nu zeuren. Ga eens voor de spiegel staan en je kan tegen degene die je ziet IK heb het fout gedaan.

demaatisvol

Ongelezen bericht door demaatisvol »

Elke dag mijn geld controleren zou mij te veel tenkoste van andere, leukere, dingen gaan. Risico is kennelijk dat je er bekaaid afkomt. Waar ik me aan geergerd heb is de traagheid en de noncommunicatie nadat ik verzocht had om opheffing en overboeking van mijn saldo en het feit dat ik daarna ook nog zelf de kosten moest dragen van een spoedoverboeking. (waarom kost dat trouwens nog steeds extra geld nu het via internet direct overgemaakt kan worden)

Gesloten