Ik werd 's avonds telefonisch benaderd door een mevrouw van PrimeLine.
Ik heb jaren geleden ooit eens iets gekocht bij de Dynabyte via PrimeLine. Keurig netjes afbetaald en maak verder geen gebruik meer van hun diensten.
PrimeLine, zo balkte mevrouw, had eens even bij het Bureau Krediet Registratie gekeken en gezien dat ik ergens anders ook nog een lening had. Op dat moment stond mij het schuim al op de kaken. Of zij die lening konden overnemen zodat ik goedkoper uit was. Gigantisch kwaad was ik door deze agressieve manier van benaderen en heb ze meegedeeld dat deze benadering er in ieder geval voor heeft zorg gedragen dat ik nooit meer gebruik zal maken van hun diensten.
Mijn vraag is echter. Kan PrimeLine zomaar deze gegevens opvragen bij het BKR??? Tuurlijk, als ik iets wil lenen via hun en dat ze dan een check doen bij BKR kan ik begrijpen. Is dit echter niet een vorm van misbruik maken van het BKR. Het enige wat ze doen is BKR databases afstruinen en middels die output een potentiele klantendatabase voor hun zelf creeeren. Vreemde zaak.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] agressieve benadering PRIMELINE
Re: agressieve benadering PRIMELINE
ze mogen wettelijk geen nieuwe bkr toetsing gebruiken als u geen lening heeft aangevraagd. vaak gebruiken ze een oude toetsing van een eerdere leningaanvraag (wat dus wel mag) om klanten te benaderen. het blijft zo ie zo een waardeloze ondernemening waar ik geen zaken mee zou willen doen.
Re: agressieve benadering PRIMELINE
Ze hebben dus niet een oude toetsing gebruikt want anders hadden ze niet kunnen weten dat ik een andere lening had (die veel later is afgesloten).
Re: agressieve benadering PRIMELINE
Op de site van de BKR zie ik het volgende staan:
Deelnemers mogen informeren
Deelnemers hebben het recht CKI te raadplegen bij:
* het openen en beheren van uw betaalrekening;
* het verstrekken van een betaalmiddel dat aan uw rekening is gekoppeld;
* het beheren van uw krediet.
Geen van de drie bovenstaande redenen zijn aan de orde.
Weet iemand wat ik kan doen om er voor te zorgen dat ze stoppen met deze praktijken?
Deelnemers mogen informeren
Deelnemers hebben het recht CKI te raadplegen bij:
* het openen en beheren van uw betaalrekening;
* het verstrekken van een betaalmiddel dat aan uw rekening is gekoppeld;
* het beheren van uw krediet.
Geen van de drie bovenstaande redenen zijn aan de orde.
Weet iemand wat ik kan doen om er voor te zorgen dat ze stoppen met deze praktijken?
Re: agressieve benadering PRIMELINE
klacht indienen bij bkr en bij College Bescherming Persoonsgegevens te Den Haag
Re: agressieve benadering PRIMELINE
inderdaad, een klacht indienen!!!!!!!!! Dit mag absoluut niet...
Re: agressieve benadering PRIMELINE
Primeline is een van de grootste dieven die in de sector financiele dienstverlening voorkomt. Meteen klacht indienen bij het College Bescherming Persoonsgegevens.