LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alle backups van BankingTools verdwenen !
-
Alle backups van BankingTools verdwenen !
Eind 2015 werd er een lek ontdekt bij BankingTools.
De gegevens werden daarna offline gezet.
Alle gemaakte online backups zijn niet meer beschikbaar voor de gebruikers.
Ik heb BankingTools daarover benaderd.
Zij hebben niet de mogelijkheid om de in het verleden gemaakte backups te restoren.
Alle backups zijn ontoegankelijk !
Dit treft mij persoonlijk.
Mijn gehele financiële administratie, gemaakt met Cashflow, ben ik kwijt!
Dit betreft een periode vanaf 2010 tot heden.
Zij hebben niet de mogelijkheid om de in het verleden gemaakte backups te restoren.
Re: Alle backups van BankingTools verdwenen !
Zoals ik het lees slaat hun programma de gegevens lokaal op de pc op, en worden er daarvan backups gemaakt op hun systeem. Dan heb je de lokale dataset toch nog?C.Splinter schreef:Eind 2015 werd er een lek ontdekt bij BankingTools.
-
Je hebt de keuze tussen het maken van een locale backup en een backup op hun server.
Ik heb mijn backups een maal per twee maanden online gemaakt. Af en toe ook een op mijn eigen PC.
Na een computer crash was mijn PC ontoegankelijk. Daarmee was ik mijn locale backup kwijt.
Ik verwijt BankingTools dat ze hun server niet beter beveiligd hebben en dat ze geen 2e offline backup gemaakt hebben.
Ik heb mijn backups een maal per twee maanden online gemaakt. Af en toe ook een op mijn eigen PC.
Na een computer crash was mijn PC ontoegankelijk. Daarmee was ik mijn locale backup kwijt.
Ik verwijt BankingTools dat ze hun server niet beter beveiligd hebben en dat ze geen 2e offline backup gemaakt hebben.
Maar..eigenlijk ben je dus bezig met het verwijten van een ander voor door jezelf gemaakte fouten?
Verder zijn SDD/HDD's van gecrasht PC's volledig te restoren. Daarom zijn er ook speciale shredder voor harde schijven.
Je hebt dus wat werk te doen. Succes.
En nee, BankingTools treft geen blaam. Heeft geen schuld en is je geen vergoeding verschuldigd.
Verder zijn SDD/HDD's van gecrasht PC's volledig te restoren. Daarom zijn er ook speciale shredder voor harde schijven.
Je hebt dus wat werk te doen. Succes.
En nee, BankingTools treft geen blaam. Heeft geen schuld en is je geen vergoeding verschuldigd.
Lijkt mij dat je externe dienst gebruikt als backup, dat die dienst dan gewoon moet werken. Voor zover TS iets te verwijten valt dan is dit hooguit de keuze van leverancier.igen schreef:Maar..eigenlijk ben je dus bezig met het verwijten van een ander voor door jezelf .....
Beschadigde data....is toch echt beschadigd. Voor zover data van een gecrashte schijf wel is terug te halen, vermeld daar dan ook even het prijskaartje bij.....igen schreef:Verder zijn SDD/HDD's van gecrasht PC's volledig te restoren. Daarom zijn er ook speciale
Niet echt van belang, maar beschadigde data is iets anders dan een "gecrashte pc".
Data-recovery is iets dat ik professioneel al jaren doe. En soms zit het mee, soms tegen. Maar lukt altijd. Prijskaartje? We hanteren voor de doorsnee consument stevige prijzen. Alleen foto's en filmpjes terugvinden kan iedereen met recovery-programma's. Sommige daarvan zijn shareware en dus gratis.
Data-recovery is iets dat ik professioneel al jaren doe. En soms zit het mee, soms tegen. Maar lukt altijd. Prijskaartje? We hanteren voor de doorsnee consument stevige prijzen. Alleen foto's en filmpjes terugvinden kan iedereen met recovery-programma's. Sommige daarvan zijn shareware en dus gratis.
Dus je hebt zelf geen backup gemaakt en verwijt dat nu anderen?C.Splinter schreef:Je hebt de keuze tussen het maken van een locale backup en een backup op hun server.
-
Een beetje flauw argument. Zoals ik al zei, Ik had zelf een backup gemaakt, maar die is iets te oud om alle gegevens te restoren. Ik verwacht dat een professioneel bedrijf die financiële gegevens beheert dat beter doet dan ik.
Nee, je hebt geen backup gemaakt. Dat data stond op 2 plaatsen, lokaal en remote. Je had dus maar 1 backup. En 1 backup is geen backup. Dat blijkt maar weer.C.Splinter schreef:Een beetje flauw argument. Zoals ik al zei, Ik had zelf een backup gemaakt, maar die is iets te oud om alle gegevens te restoren. Ik verwacht dat een professioneel bedrijf die financiële gegevens beheert dat beter doet dan ik.
-
Ik had een locale backup, die iets verouderd was en ik maakte maandelijks online backups.
Met wie zit ik eigenlijk te discussiëren ? U lijkt wel iemand van BankingTools die mij de schuld wil geven.
Met wie zit ik eigenlijk te discussiëren ? U lijkt wel iemand van BankingTools die mij de schuld wil geven.
Kan je de telebankiergegevens van je bank niet opnieuw importeren? Of zaten er ook allemaal handmatige entries in?C.Splinter schreef:Een beetje flauw argument. Zoals ik al zei, Ik had zelf een backup gemaakt, maar die is iets te oud om alle gegevens te restoren. Ik verwacht dat een professioneel bedrijf die financiële gegevens beheert dat beter doet dan ik.
Trek het je niet aan, er zitten hier mensen die vinden dat de klant altijd schuld heeft.C.Splinter schreef:Ik had een locale backup, die iets verouderd was en ik maakte maandelijks online backups.
Als online backups een onderdeel van de betaalde dienst is moet deze dienst zorgen dat die ook beschikbaar zijn. Zo niet dan heeft u recht op geld terug.
Heeft u in de voorwaarden staan dat ze 100% backups garanderen?
In het geval van nee hebben ze zichzelf goed ingedekt met.
4
Overmacht
4.1
Invers kan in geval van overmacht de uitvoering van uw bestelling opschorten, dan wel zonder rechterlijke tussenkomst ontbinden, zonder dat Invers verplicht is tot schadevergoeding. Invers dient u in dat geval hiervan schriftelijk of per email op de hoogte te stellen.
4.2
Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming die niet aan Invers kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar (volgens de wet) toerekenbare schuld.
In het geval van nee hebben ze zichzelf goed ingedekt met.
4
Overmacht
4.1
Invers kan in geval van overmacht de uitvoering van uw bestelling opschorten, dan wel zonder rechterlijke tussenkomst ontbinden, zonder dat Invers verplicht is tot schadevergoeding. Invers dient u in dat geval hiervan schriftelijk of per email op de hoogte te stellen.
4.2
Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming die niet aan Invers kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar (volgens de wet) toerekenbare schuld.
-
Zoals vrijwel iedere gebruiker heb ik nagelaten de voorwaarden te lezen. Ik kan nergens op hun site vinden of ze deze backup garanderen of niet. Het maken van backups is een onderdeel van hun programma.
Het lijkt mij dat BankingTools verantwoordelijk is voor de veiligheid van de online gemaakte backups van hun gebruikers.
De site kan intussen ook hun voorwaarden veranderd hebben. Ik gebruik Cashflow al sinds 2008.
Wat toen de voorwaarden waren is niet meer te achterhalen.
Hier meer over het lek in BankingTools:
http://tweakers.net/nieuws/107078/gebru ... kbaar.html
Hier meer over het maken van een Backup:
http://www.bankingtools.nl/media/manual ... 0maken.pdf
Het lijkt mij dat BankingTools verantwoordelijk is voor de veiligheid van de online gemaakte backups van hun gebruikers.
De site kan intussen ook hun voorwaarden veranderd hebben. Ik gebruik Cashflow al sinds 2008.
Wat toen de voorwaarden waren is niet meer te achterhalen.
Hier meer over het lek in BankingTools:
http://tweakers.net/nieuws/107078/gebru ... kbaar.html
Hier meer over het maken van een Backup:
http://www.bankingtools.nl/media/manual ... 0maken.pdf
Dit is geen kwestie van overmacht. Overmacht zou zijn als een atoombom precies op het gebouw land waar de backups gehost worden. Misschien brand ook nog wel (maar daar hoort een goede hoster ook een backup voor te hebben).
Onzin. Ik geef alleen maar aan wat de algemeen aanvaarde voorwaarden voor een goede backup zijn. Iedere IT-er zal beamen dat 1 backup geen backup is. En je had maar 1 backup.C.Splinter schreef:Ik had een locale backup, die iets verouderd was en ik maakte maandelijks online backups.
Wat staat er in de SLA? Geen enkele service provider (zelfs niet in B2B omgevingen) geeft 100% garantie dat dingen nooit fout gaan.olaf79 schreef:Trek het je niet aan, er zitten hier mensen die vinden dat de klant altijd schuld heeft.C.Splinter schreef:Ik had een locale backup, die iets verouderd was en ik maakte maandelijks online backups.
Als online backups een onderdeel van de betaalde dienst is moet deze dienst zorgen dat die ook beschikbaar zijn. Zo niet dan heeft u recht op geld terug.
Niet helemaal waar, er zijn backup bedrijven die garanderen 100% backup garantie, maar die kosten niet die enkele euro's per jaar wat deze dienst kost. die hebben namelijk een backup op minimaal 10 verschillende lokaties wereldwijd.GJvdZ schreef:Wat staat er in de SLA? Geen enkele service provider (zelfs niet in B2B omgevingen) geeft 100% garantie dat dingen nooit fout gaan.olaf79 schreef:Trek het je niet aan, er zitten hier mensen die vinden dat de klant altijd schuld heeft.C.Splinter schreef:Ik had een locale backup, die iets verouderd was en ik maakte maandelijks online backups.
Olaf onder overmacht valt heel veel meer dan alleen wat jij schetst
TS geeft zelf al aan nooit de voorwaarden te hebben gelezen, dat is al een flinke fout bij een backup dienst waar je jezelf zo afhankelijk van maakt.
Zelf heb ik voor mijn belangrijke data 2 backups, de data staat gewoon op de PC backup 1 op een externe schijf en backup 2 in een cloud dienst.
Zodra er iets defect gaat of mis gaat meteen voor zorgen dat het weer op 3 locaties staat.
Dus TS erg vervelend hoe het heeft gelopen, maak er een leermoment van