LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] alweer Groeivermogen!
alweer Groeivermogen!
Beste dames en heren,
In de search heb ik aardig wat gelezen over Groeivermogen van Fortis. Ik heb ook een vraag hierover...
In 2000 dacht ik ff snel een spaarrekening te openen, meer wilde ik niet! Ik werd meegenomen naar een kamertje in het bankfiliaal (die nu trouwens opgeheven is, zit niemand meer!) en mij werden hele mooie grafiekjes en voorbeelden gegeven van een Beursversneller. Mijn inleg voor 5 jaar zou aan het eind van de rit verdubbeld zijn, en ik zou mijn gehele inleg zonder reden terug gestort krijgen!!
Noot: ik was toen 20 jaar en zag helemaal de gevaren niet in van een soortgelijke constructie als dit. dus ik dacht "mooi! dan is over 5 jaar m'n inleg verdubbeld! (april 2005 verloopt dit hele zooitje)
Ik heb er 3 jaar lang niet naar omgekeken, maar zag/zie wel dat Fortis maandelijks 46 euro van mijn rekening afschrijft.
Naar aanleiding van de geschillen met Dexia e.d. ben ik eens gaan kijken hoe het er met mij voorstaat.
Nu komt het, ik heb nog steeds geen ene donder verstand van beleggen en zag dit op www.groeivermogen.nl staat toen ik mijn Beursversneller opvroeg:
BeursVersneller 05-00 Punten
Startwaarde AEX-Index® + datum 667,48 01-05-2000
Laagste waarde AEX-Index® + datum 518,27 22-03-2001
Laatste waarde AEX-Index® + datum 311,60 04-08-2003
Rendement AEX-Index® (over de totale looptijd) -53,32%
Euro's Data
Inleg 46,00
2 * de Koerswinst 0,00
Beste Start Garantie 0,00
Totale resultaat 0,00
Kan iemand mij vertellen wat dit alles inhoud? Volgens collega's zal het nog wel meevallen wat ik moet gaan betalen (want dat zit er natuurlijk in) en is er nou niets te doen tegen dit soort praktijken?
Ik weet nu dat beleggen een behoorlijk risico is, maar geloof mij... als je 20 jaar bent en je ziet mooie voorbeelden en grafieken en er word verteld dat je geld wel word verdubbeld na 5 jaar denk je niet na over enige ellende!
Groet,
Arjan
In de search heb ik aardig wat gelezen over Groeivermogen van Fortis. Ik heb ook een vraag hierover...
In 2000 dacht ik ff snel een spaarrekening te openen, meer wilde ik niet! Ik werd meegenomen naar een kamertje in het bankfiliaal (die nu trouwens opgeheven is, zit niemand meer!) en mij werden hele mooie grafiekjes en voorbeelden gegeven van een Beursversneller. Mijn inleg voor 5 jaar zou aan het eind van de rit verdubbeld zijn, en ik zou mijn gehele inleg zonder reden terug gestort krijgen!!
Noot: ik was toen 20 jaar en zag helemaal de gevaren niet in van een soortgelijke constructie als dit. dus ik dacht "mooi! dan is over 5 jaar m'n inleg verdubbeld! (april 2005 verloopt dit hele zooitje)
Ik heb er 3 jaar lang niet naar omgekeken, maar zag/zie wel dat Fortis maandelijks 46 euro van mijn rekening afschrijft.
Naar aanleiding van de geschillen met Dexia e.d. ben ik eens gaan kijken hoe het er met mij voorstaat.
Nu komt het, ik heb nog steeds geen ene donder verstand van beleggen en zag dit op www.groeivermogen.nl staat toen ik mijn Beursversneller opvroeg:
BeursVersneller 05-00 Punten
Startwaarde AEX-Index® + datum 667,48 01-05-2000
Laagste waarde AEX-Index® + datum 518,27 22-03-2001
Laatste waarde AEX-Index® + datum 311,60 04-08-2003
Rendement AEX-Index® (over de totale looptijd) -53,32%
Euro's Data
Inleg 46,00
2 * de Koerswinst 0,00
Beste Start Garantie 0,00
Totale resultaat 0,00
Kan iemand mij vertellen wat dit alles inhoud? Volgens collega's zal het nog wel meevallen wat ik moet gaan betalen (want dat zit er natuurlijk in) en is er nou niets te doen tegen dit soort praktijken?
Ik weet nu dat beleggen een behoorlijk risico is, maar geloof mij... als je 20 jaar bent en je ziet mooie voorbeelden en grafieken en er word verteld dat je geld wel word verdubbeld na 5 jaar denk je niet na over enige ellende!
Groet,
Arjan
Re: alweer Groeivermogen!
Heb ik al gedaan, maar het blijft vaag
Hoi Arjan,
Misschien kun je je vraag eens voorleggen op het prikbord van de banken-pagina:
http://beta.prikpagina.nl/list.php?num=594
Hoop dat je antwoord krijgt.
Vgr,
Luc
Misschien kun je je vraag eens voorleggen op het prikbord van de banken-pagina:
http://beta.prikpagina.nl/list.php?num=594
Hoop dat je antwoord krijgt.
Vgr,
Luc
Heel simpele oplossing,
Klacht opstellen in brief, deze toesturen naar Fortis Bank Nederland
Indien ze niet reageren/niets willen doen,
klacht indienen bij DSI of geschillencommissie bankzaken.
Met 20 ben je nog niet handelsbekwaam (financieel gezien)
Ik ken de exacte inhoud van het contract niet, maar ik vermoed dat ze je verkeerd hebben geadviseerd, en gezien je leeftijd heb je wel kans dat je bij DSI in het gelijk wordt gesteld.
Succes
Klacht opstellen in brief, deze toesturen naar Fortis Bank Nederland
Indien ze niet reageren/niets willen doen,
klacht indienen bij DSI of geschillencommissie bankzaken.
Met 20 ben je nog niet handelsbekwaam (financieel gezien)
Ik ken de exacte inhoud van het contract niet, maar ik vermoed dat ze je verkeerd hebben geadviseerd, en gezien je leeftijd heb je wel kans dat je bij DSI in het gelijk wordt gesteld.
Succes
Handelingsbekwaam ben je zodra je meerderjarig bent, en dat ben je bij 18 jaar (of jonger, als je daarvoor al getrouwd bent).
Ik was 14 toen ik voor het eerst ging scheiden tot die tijd was ikhandelsbekwaam, na mijn scheiding niet meer ik ben nu 16.
18 handelingsbekwaam, maar volgens mij geldt 21 voor financiele transacties