Ik ben benieuwd naar ervaringen, goede en slechte, met de ASN Bank. Ik zit erover te denken om daar een internetspaarrekening te openen, maar ik wil graag wat meer over de ASN Bank weten voordat ik ze mijn spaargeld toevertrouw. Ik heb namelijk nog nooit van deze bank gehoord.
Wie heeft ervaring met deze bank?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ASN Bank
Re: ASN Bank
Mijn zus heeft al haar rekeningen en ook haar hypotheek. Ik werk zelf bij ABN AMRO maar als ik naar de voorwaarden kijk en haar ervaringen hoor, niets dan positief.
Volgens mij heeft het wat te maken met de FNV, Verzekeringsmaatschappij Reaal en de SNS.
ik heb een internetspaarrekening bij de asn bank en ben er dik tevreden over ,vooral de snelle overboek servis en de idieeele instelling van deze bank spreken mij erg aan.
Heb er al een aantal jaren naar volle tevredenheid een spaarrekening en een beleggingsrekening. De voorwaarden en rentepercentages e.d. zijn net zo goed, vaak beter dan die van grote banken als Rabobank, ABN Amro Bank of SNS Bank. Verder komt de bank (nu onderdeel van de SNS Reaal Groep) voort uit de vakbeweging en werkt vanuit meer principiele uitgangspunt. Dat laatste betekent dat er door de bank, als het gaat om het verstrekken van leningen en hypotheken, maar ook om het beleggen van ingelegde spaarsaldi en rechtstreeks in fondsen, er geen zaken worden gedaan met bedrijven en instellingen die handelen in wapens, de mensenrechten schenden of het milieu niet ontzien in hun bedrijfsvoering e.d.. Daarnaast is de bank erg open over wat ze doen en waarom. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat beleggers (ook hele kleine) jaarlijks worden uitgenodigd om te vergaderen over het beleggingsbeleid van de fondsen, iets dat bij de meeste beleggingsfondsen die door banken zelf zijn opgezetniet gebeurt. Heb zelf vooral vanwege de meer principiele kant van de bank besloten om bij ze te sparen en beleggen. De internetspaarrekening werkt probleemloos. Het schijnt dat je hun produkten ook kunt afnemen via filialen van de SNS Bank.
Zie, dan zat ik er niet veel naast. Wij hebben al onze verzekeringen bij de Reaal Groep lopen en kunnen sinds een tijd ook via de SNS bank doen.
Zijn al jaren bij hen, met tot nu toe, volle tevredenheid, dus zou ik gerust mijn spaargeld durven toe te vertrouwen aan ASN. Hebben alles nu nog via de Rabo internetsparen, maar wie weet, laat ik me ook overschrijven naar ASN.
Zijn al jaren bij hen, met tot nu toe, volle tevredenheid, dus zou ik gerust mijn spaargeld durven toe te vertrouwen aan ASN. Hebben alles nu nog via de Rabo internetsparen, maar wie weet, laat ik me ook overschrijven naar ASN.