LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Ongeveer 15 jaar geleden heb ik mijn hypotheek omgezet naar aflossingsvrij. Dat kwam toen door mijn (tijdelijk) slechte financiële positie. Toen het later financieel beter ging ben ik maandelijks automatisch gaan aflossen. Een tijdje geleden kreeg ik bericht van de Rabobank dat dit niet meer automatisch kon. Elke maand moet ik via de website van de Rabobank inloggen via het knopje hypotheek en handmatig geld overmaken. De banken hebben in de afgelopen jaren duizenden mensen ontslagen mede vanwege automatisering. En nu gaan we ineens deautomatiseren? Een bijkomend probleem (zal ongetwijfeld aan mijn computer liggen) is dat ik alles op mijn computer kan (telebanken, betalen via IDEAL, internationale vluchten boeken bij verschillende maatschappijen, mijn maandbedrag bij Vitens verhogen etc. etc. etc.) behalve…… U raadt het al. Zodra ik op het knopje hypotheek druk loopt de website vast……en krijg ik even later de melding dat de site niet bereikbaar is. Natuurlijk gebeld met de Rabobank over het gebeuren maar het is slikken of stikken. Gelukkig heb ik nu aan aantal malen aan de balie van de Rabobank Putten het geld naar de hypotheek kunnen overmaken. Maar het is 2017……is er geen IT’er te vinden die daar een programmaatje voor kan schrijven? En wat wordt de volgende stap van deautomatiseren…….gaan ze straks dingen met een telraam uitrekenen? Cees van den Brink Putten 13-10-2017.
Ik heb gezocht of het onderwerp al door iemand was aangesneden maar kon dit niet vinden. Toch ben ik ervan overtuigd dat wij niet de enigen zijn die dit raakt......
Ik heb gezocht of het onderwerp al door iemand was aangesneden maar kon dit niet vinden. Toch ben ik ervan overtuigd dat wij niet de enigen zijn die dit raakt......
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Vreemd dat je met overboeken problemen ondervind, dat doe ik nl probleemloos via het internetbankieren/hypotheken/overboeken.
Wat ik op dit moment zie als ik bij mezelf inlog op internet en bij hypotheken is een korte "hapering" vertraging (1-2 seconden) en daarna is alles zichtbaar en werkt gewoon.
Zoals je aangeeft "zal wel aan mijn computer liggen" , zou misschien best kunnen, of internetverbinding, computerinstellingen etc.
Kun je eventueel testen door andermans i-padje/laptop te gebruiken bij jouw thuis.
Wat ik op dit moment zie als ik bij mezelf inlog op internet en bij hypotheken is een korte "hapering" vertraging (1-2 seconden) en daarna is alles zichtbaar en werkt gewoon.
Zoals je aangeeft "zal wel aan mijn computer liggen" , zou misschien best kunnen, of internetverbinding, computerinstellingen etc.
Kun je eventueel testen door andermans i-padje/laptop te gebruiken bij jouw thuis.
-
- Berichten: 32564
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Het bericht van Jonis onderschrijf ik volledig. Een tijdje had ik last van een ongelooflijk trage webbrowser, en op één site kon ik geen gegevens meer inzien (Amsterdams archief). Er bleek een instelling van Firefox verkeerd te staan. Dat gewijzigd (tegen het advies van Firefox in) en het probleem was opgelost. Het zou dus zomaar kunnen dat er ergens een instelling op je eigen computer niet goed staat.
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Dan laat TS toch weten, met welke instelling je het opgelost hebt.
Schrijven dat hèt een instelling is/was, kan iedereen.
Schrijven dat hèt een instelling is/was, kan iedereen.
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Met 16 miljoen mensen, verbindingen, apparaten en instellingen; hoeveel kans acht je op het juiste antwoord?mp2017 schreef:Dan laat TS toch weten, met welke instelling je het opgelost hebt.
Schrijven dat hèt een instelling is/was, kan iedereen.
Makkelijk is, als je even een ander apparaat kunt proberen, voordat je aan een zoektocht gaat beginnen.
Nog makkelijk zou zijn als Rabo bij zelf overboeken ook een automatische periodieke opdracht eraan zou kunnen verbinden, dan was TS ook al klaar geweest met een eenmalige overboeking.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Om te beginnen is het inderdaad niet zo makkelijk om IT-ers te vinden. Verder is het maken van dat programmaatje slechts een heel klein deel van het hele project dat voor het invoeren van nieuwe of andere functionaliteit nodig is. Alles hangt aan elkaar dus moet alles ook tot in de details worden afgestemd met alle belanghebbenden voordat je maar iets aanraakt.cebtrade schreef:Maar het is 2017……is er geen IT’er te vinden die daar een programmaatje voor kan schrijven?
Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Hoeveel werk is het nu om het met de hand over te maken. Ik neem aan dat je sowieso minstens 1 keer in de maand je financiën doet. Dan kan dit er toch ook wel bij? Het schrijven van deze klacht kost meer tijd dat maand in maand uit de boel handmatig overschrijven.
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
renewouters schreef:Om te beginnen is het inderdaad niet zo makkelijk om IT-ers te vinden. Verder is het maken van dat programmaatje slechts een heel klein deel van het hele project dat voor het invoeren van nieuwe of andere functionaliteit nodig is. Alles hangt aan elkaar dus moet alles ook tot in de details worden afgestemd met alle belanghebbenden voordat je maar iets aanraakt.cebtrade schreef:Maar het is 2017……is er geen IT’er te vinden die daar een programmaatje voor kan schrijven?
Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Hoeveel werk is het nu om het met de hand over te maken. Ik neem aan dat je sowieso minstens 1 keer in de maand je financiën doet. Dan kan dit er toch ook wel bij? Het schrijven van deze klacht kost meer tijd dat maand in maand uit de boel handmatig overschrijven.
Het punt is nu net dat het handmatig overboeken nu niet meer lukt omdat:
MAW van het internetbankieren van TS werkt het hypotheekdeel niet. Bij mij werkt dit deel gewoon probleemloos (op een vertraging van 1-2 sekonden na)Zodra ik op het knopje hypotheek druk loopt de website vast
Oplossingen kunnen zijn een ander apparaat gebruiken, andere browser, oude/nieuwe explorer, instellingen nakijken; pop-up blokkering, beveilingsinstellingen etc
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Het probleem hier zit hem hoogstwaarscijnlijk in het betaalkenmerk dat nodig is voor de afhandeling van de betaling. Als dat per maand verschillend is, dan kan dat niet met een automatisch maandelijks betaling ingesteld door de klant.
Wat ik echter niet begrijp is dat het niet geincasseerd kan worden met een automatische incasso van de Rabobank zelf? Aangezien de Rabobank dan zelf het kenmerk aanmaakt, zou dat geen problemen moeten geven. Wellicht een optie om eens bij de Rabobank te informeren of deze optie bestaat?
Wat ik echter niet begrijp is dat het niet geincasseerd kan worden met een automatische incasso van de Rabobank zelf? Aangezien de Rabobank dan zelf het kenmerk aanmaakt, zou dat geen problemen moeten geven. Wellicht een optie om eens bij de Rabobank te informeren of deze optie bestaat?
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
kan je niet een periodieke overboeking vooraf instellen, bv voor een jaar vooruit?
Kan ook liggen aan webbrowsers. Ben al vaker sites tegengekomen die op chrome bv prima draaien maar op de diverse nieuwere en oudere varianten van windows niet..
Kan ook liggen aan webbrowsers. Ben al vaker sites tegengekomen die op chrome bv prima draaien maar op de diverse nieuwere en oudere varianten van windows niet..
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Nee , er is ten eerste al geen enkele handeling mogelijkSpeedy123 schreef:Het probleem hier zit hem hoogstwaarscijnlijk in het betaalkenmerk dat nodig is voor de afhandeling van de betaling. Als dat per maand verschillend is, dan kan dat niet met een automatisch maandelijks betaling ingesteld door de klant.
Wat ik echter niet begrijp is dat het niet geincasseerd kan worden met een automatische incasso van de Rabobank zelf? Aangezien de Rabobank dan zelf het kenmerk aanmaakt, zou dat geen problemen moeten geven. Wellicht een optie om eens bij de Rabobank te informeren of deze optie bestaat?
TS zegt:
Ook de automatische incasso Rabo lost het probleem niet op en kun je je hypotheek niet inkijken via internetbankieren.Zodra ik op het knopje hypotheek druk loopt de website vast
Wel nog een vraag voor TS:
Hebben ze dat op een losse klantencomputer gedaan waarbij je zelf (of de medewerker kan dat voor je doen) moest inloggen op het internetbankieren?Gelukkig heb ik nu aan aantal malen aan de balie van de Rabobank Putten het geld naar de hypotheek kunnen overmaken.
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Hypotheek overboeken werkt via i-dealbetaling en is niet het gewone internetbankieren waar je periodiek kunt instellen.vroem schreef:kan je niet een periodieke overboeking vooraf instellen, bv voor een jaar vooruit?
Kan ook liggen aan webbrowsers. Ben al vaker sites tegengekomen die op chrome bv prima draaien maar op de diverse nieuwere en oudere varianten van windows niet..
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
Beste leden van het forum.
Ik zie dat er een aantal vragen zijn over het aflossen op de hypotheek. Ik ga hier graag op in om meer duidelijkheid te geven over het proces.
Vanaf 1 september 2016 is het niet meer mogelijk om via een handmatige of periodieke overboeking af te lossen op de hypotheek. Dit heeft te maken met nieuwe wetgeving waarbij wij verplicht zijn klanten vooraf in te lichten of er een eventuele boeterente gerekend wordt en hoe hoog deze zou zijn. Daarom hebben wij een tool ontwikkeld waarbij aflossen makkelijk gemaakt wordt, maar wij wel aan de regels voldoen. Via de website kunnen klanten gebruik maken van Online Extra Aflossen. Men kan dan via een iDEAL betaling extra aflossen.
De TS geeft aan dat tool niet werkt. Dat heeft waarschijnlijk een technische reden en zou opgelost kunnen worden door bijvoorbeeld van browser te wisselen of cookies en cache te verwijderen. Mocht dat niet helpen, dan raad ik om contact met ons op te nemen zodat we het probleem kunnen bespreken en in onderzoek kunnen nemen.
Met vriendelijke groet,
Tom - Rabobank webcare
Ik zie dat er een aantal vragen zijn over het aflossen op de hypotheek. Ik ga hier graag op in om meer duidelijkheid te geven over het proces.
Vanaf 1 september 2016 is het niet meer mogelijk om via een handmatige of periodieke overboeking af te lossen op de hypotheek. Dit heeft te maken met nieuwe wetgeving waarbij wij verplicht zijn klanten vooraf in te lichten of er een eventuele boeterente gerekend wordt en hoe hoog deze zou zijn. Daarom hebben wij een tool ontwikkeld waarbij aflossen makkelijk gemaakt wordt, maar wij wel aan de regels voldoen. Via de website kunnen klanten gebruik maken van Online Extra Aflossen. Men kan dan via een iDEAL betaling extra aflossen.
De TS geeft aan dat tool niet werkt. Dat heeft waarschijnlijk een technische reden en zou opgelost kunnen worden door bijvoorbeeld van browser te wisselen of cookies en cache te verwijderen. Mocht dat niet helpen, dan raad ik om contact met ons op te nemen zodat we het probleem kunnen bespreken en in onderzoek kunnen nemen.
Met vriendelijke groet,
Tom - Rabobank webcare
Re: Automatisch aflossen op aflossingsvrije hypotheek onmogelijk
TS zegt:Rabobank schreef:Beste leden van het forum.
Ik zie dat er een aantal vragen zijn over het aflossen op de hypotheek. Ik ga hier graag op in om meer duidelijkheid te geven over het proces.
Vanaf 1 september 2016 is het niet meer mogelijk om via een handmatige of periodieke overboeking af te lossen op de hypotheek. Dit heeft te maken met nieuwe wetgeving waarbij wij verplicht zijn klanten vooraf in te lichten of er een eventuele boeterente gerekend wordt en hoe hoog deze zou zijn. Daarom hebben wij een tool ontwikkeld waarbij aflossen makkelijk gemaakt wordt, maar wij wel aan de regels voldoen. Via de website kunnen klanten gebruik maken van Online Extra Aflossen. Men kan dan via een iDEAL betaling extra aflossen.
De TS geeft aan dat tool niet werkt. Dat heeft waarschijnlijk een technische reden en zou opgelost kunnen worden door bijvoorbeeld van browser te wisselen of cookies en cache te verwijderen. Mocht dat niet helpen, dan raad ik om contact met ons op te nemen zodat we het probleem kunnen bespreken en in onderzoek kunnen nemen.
Met vriendelijke groet,
Tom - Rabobank webcare
Dat is niet de tool "extra aflossen" ; hij kan zelfs z'n hypotheek gewoon niet inzien als ik z'n uitspraak letterlijk neem, ik vraag me af of TS alle 3 mogelijkheden hypotheek heeft geprobeerd vanuit internetbankieren en of TS ook al eens de mogelijkheid van "uw hypotheek" heeft geprobeerd.Zodra ik op het knopje hypotheek druk loopt de website vast
Het is echter goed gebruik om bij radar een topic te openen en daarna niet meer te reageren.