LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Uitbetalingen Postbank[/b]

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: [b]Uitbetalingen Postbank[/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Ha ha, gewoon een beetje beter met je centen omgaan, en niet alles opmaken zodat je aan het einde van de maand moet gaan piepen als je een paar dagen op je geld moet wachten.

Gast

Ik had op 20 december 2003 een flink bedrag overgeschreven van de giro naar de Rabobank. Rekening houdend met de Kerstdagen verwacht je toch dat het bedrag aan het eind van het jaar op je bankrekening staat bijgeschreven. Maar nee hoor... pas op 4 januari (!) was het zover. Ze houden het gewoon zo lang vast vanwege de rente. Ik heb hierover ook uitleg gevraagd, maar geen reactie gekregen (en dat verbaasde me niet). Ongelooflijk dat dit zomaar kan en dat je dus 2 weken moet wachten voor je bij je geld kunt.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Dus je stort geld van de giro naar de RABO om het op te kunnen nemen? Waarom niet opnemen bij de giro?

Gast

De girorekening is de rekening waar o.a. het salaris op gestort wordt. Ik krijg meer rente op de raborekening, dus iedere maand gaat er een flink bedrag naar de Rabo en die gebruik ik dus eigenlijk een beetje als spaar-/reserverekening voor onvoorziene zaken.

Gast

De girorekening is de rekening waar o.a. het salaris op gestort wordt. Ik krijg meer rente op de raborekening, dus iedere maand gaat er een flink bedrag naar de Rabo en die gebruik ik dus eigenlijk een beetje als spaar-/reserverekening voor onvoorziene zaken. De Raborekening is tevens ook mijn rekening voor het internetbankieren. Dit even als uitleg naar bovenstaande gast CB. Maar waar het mij m.n. om gaat is het feit dat mijn geldbedrag ergens geparkeerd blijft staan en ik dus niet op het moment dat ik dat wil bij mijn geld kan.

20buiten

Ongelezen bericht door 20buiten »

Veel mensen hebben inmiddels de ervaring dat postbank niet slecht maar zeer slecht is.
Voor de huis tuin en keukendingetjes gaat het misschien nog zolang alles maar automatisch geschied.
Leuk word het als je via de postbank gaat beleggen in opties. Soms denk je dat het voor jouw posities de verkeerde kant uit gaat en dan wil je ze verkopen, sluiten.
Normaal moet dat via internet kunnen. Niet vaak maar zeer vaak kampt postbank met storingen bij internetverkeer. Dan moet het dus via de telefoon. Maar als jij ziet dat het verkeerd dreigt te gaan dan zien meer mensen dat en die gaan ook bellen. Gevolg overbezet. Terwijl je aan de telefoon hangt zie je dan op het scherm de waarde van de opties met de minuut vermindert. Soms gaat dermate hard dat je in een kwartier een half modaal maandsalaris armer bent.
Natuurlijk ga je klagen bij ons aller postbank. Gniffelend van leedvermaak verteld z'on ***** je dan, met prettige telefoonstem, ja meneer zijn wij niet voor verantwoordelijk, staat toch in de voorwaarden.
Voorbeeld: In okt jl tussen 20 okt en 31 okt zijn ze voor mij in meer dan 50% het aantal verkooppogingen onbereikbaar geweest. Totale kosten: ruim 650 euro en duizendmaal "oprecht gemeend" excuus.
Nee, Postbank leuk en aardig maar niet voor beleggingen waarvoor ze zo veel reclame maken.

gerald788

Ongelezen bericht door gerald788 »

ik zit net in de WW en zit nu dankzij de Postbank al 7 dagen op mijn geld te wachten, dat is toch a-sociaal als je een week-uitkering hebt! :evil:
krijg ik volgende week dubbel?

cs

Ongelezen bericht door cs »

waarom zijn de kantoren zo groot van de banken .ze worden toch ergens hun geld weg halen en dat is bij ins :lol:

Gast

Ik lees in deze topic toch veel misverstanden.

Boeken tussen bank en giro (en omgekeerd) duurt idd langer. Reden; zoals eerder vermeld: de bankgirocentrale bij Interpay. Hoe snel zij verder verwerken is voor de rekeninghouder niet zichtbaar.

De postbank boekt op op werknachten en houdt geld zeker geen extra dagen vast om rente te trekken!
-Nadeel word er vrijdag overdag aangeboden, word de boeking verwerkt van zondag op maandag nacht.
-Voordelen: geen last van valuteren en dus geen onvoorziene debetrentes!
In mijn ogen glashelder.

Wat betreft de feestdagen; Door de Eu is vastgesteld welke dagen onder feestdagen vallen en wanneer er door de banken in Europa niet geboekt wordt.
Hier kan iedere betaalrekening houder rekening mee houden.

Gast

Voor zover ik weet behoord men binnen 3 dagen het geld over te boeken, dir heb ik ooit eens gelezen bij de DNB.

Maar het is ook zoals reeds eerder aangeven, een zaak van de betaler, die behoord ook binnen een gestelde termijn ook daadwerkelijk het geld over te boeken, denk maar eens aan je loon.
Deze behoord binnen 3 dagen, op de ontvanger zijn rekening te staan, en als je baas dus geen rekening houd met feestdagen, dan heb je een probleem.
Tevens uitbetaling van loon varieert altijd, zie maar eens in je contract wanneer je loon wordt uitbetaald.
En als daar omstreeks XX van de maand bij staat, dan kan naar gelang, 2 dagen eerder of 2 dagen later worden overgeboekt.
En voorzover ik het mij nog weet te herplaatsen geld dit ook voor boekingen van bank naar bank, binnen nederland wel te verstaan.

Als men meer wil weten kijk dan ook even op de site van de dnb (www.dnb.nl)

Het is even wat puzzelen en zoeken, binnen deze site en de nederlandse wetten, maar uiteindelijk komt men er toch uit, met wat geduld.

Gesloten