LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bank reserveerd uw geld

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
EagleOne2002

bank reserveerd uw geld

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ik ging in belgie tanken en betaalde zoals gebruikelijk met mijn pin pas.
Echter bij thuis komst keek ik verbaasd naar mijn bankrekening.
Ik had voor 48 euro getankt, en er was een bedrag van -125 euro zichtbaar op de rekening.
Toen ik de bank hierover belde, zei men dat dit normaal was, omdat als je in het buitenland tankt er een bedrag gereserveerd moest worden, en dat dit normaal was.
Na betalling van het juiste bedrag zou het resterende teruggestort worden.
Op de rekening stond echter net genoeg voor te tanken, maar door de reservering kwam deze dus duidelijk in de minus.
Op het eind van de maand wordt je wel voor debetrente aangerekend.
Ik vind dat de bank dit soort praktijken moet laten weten aan de mensen, en niet zomaar iets doen waar mensen niet om gevraagd hebben.
Want dan had ik in ieder geval de keuze gehad om in nederland geld af te nemen en cash te betalen.
Volgens de bank zal in de toekomst een maximum van 50 euro per tankbeurt gerekend worden, wat dus inhoudt dat je 2 maal moet tanken omdat bij 50 euro de pomp ermee ophoudt.
Hoop alleen maar dat er dan geen 2 maal een bedrag gereserveerd wordt, want dan wordt het tanken een dure grap.

Wat vinden jullie hiervan?
En excuus voor spellingsfouten :lol:

kweenie

Re: bank reserveerd uw geld

Ongelezen bericht door kweenie »

Hierover is al eerder een topic geweest, ik meen over ING en 125 euro. Misschien daar even op zoeken.

Verder zou het volgens mij zo moeten zijn dat die 125 eerst gereerveerd wordt, en na het tanken (als het definitieve bedrag bekend is), dan wordt pas het definitieve bedrag afgeschreven. Of anders gezegd, de rest van de 125 virtueel teruggestort. Als het goed is heb je dan dus geen saldotekort gehad en wordt er geen debetrente afgeschreven. Dat zou je dus voor de zekerheid aan het eind van de maand even in de gaten kunnen houden.

Gesloten