LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bankoverschrijving van ING naar ABNAMRO NIET aangekomen
Bankoverschrijving van ING naar ABNAMRO NIET aangekomen
Op 1 januari heb ik van de ING € 1000 overgeschreven naar een familielid met een ABNAMRO rekening.
Bij de ING is dit geld WEL afgeschreven.
Maar bij de ABNAMRO is dit geld NIET aangekomen. Ook nu zaterdagavond 2 januari 21.15 was het er nog steeds niet.
Het bankrekeningnummer is 100% goed. Dubbel gecontroleerd en nu naar datzelfde nr 1 euro overgeschreven welke wel is aangekomen en vrijwel per direct.
Wat te doen?????
Bij de ING is dit geld WEL afgeschreven.
Maar bij de ABNAMRO is dit geld NIET aangekomen. Ook nu zaterdagavond 2 januari 21.15 was het er nog steeds niet.
Het bankrekeningnummer is 100% goed. Dubbel gecontroleerd en nu naar datzelfde nr 1 euro overgeschreven welke wel is aangekomen en vrijwel per direct.
Wat te doen?????
Re: Bankoverschrijving van ING naar ABNAMRO NIET aangekomen
Ik zou tot morgenmiddag wachten, €1000 is iets meer dan €1 en wordt waarschijnlijk in weekend niet overgeboekt.
Van Naar bij dezelfde bank is de overboeking wel direct zichtbaar.
Van Naar bij dezelfde bank is de overboeking wel direct zichtbaar.
In het weekend en op feestdagen overgemaakt, dan wordt het de volgende werkdag bijgeschreven
1 januari is een feestdag, 2 en 3 januari is het weekend.
1 januari is een feestdag, 2 en 3 januari is het weekend.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Afschrijven meestal direct.
Ontvangen meestal op de eerste werkdag na overboeking.
Ontvangen meestal op de eerste werkdag na overboeking.
-
Even afwachten. Zeer waarschijnlijk zal morgen de bijschrijving erbij staan met als rentedatum 1 januari. Dat grotere overboekingen tussen banken buiten kantooruren niet zichtbaar zijn is iets dat al jarenlang voorkomt.
Het geld is overigens nog niet afgeschreven bij uw bank, er staat een reservering. Online is dit te zien als er een sterretje voor de regel staat. Dit om aan te geven dat de boeking nog loopt.
Als het geld er maandagavond nog steeds niet opstaat dan zou ik de ING bank vragen om hier onderzoek naar te doen.
Waarom is die overgemaakte 1,- euro dan wel binnen?
Kan het zijn dat die 1000,- boven een grens zit (witwas controle) , en daardoor langer duurt?
1 januari was een feestdag, dus werd er niet gewerkt en geen bankoverschrijvingen gedaan. 2 en 3 januari zijn weekenddagen, dus idem.
Wachten tot maandag. Als het er na 13.00 uur nog niet is, bank bellen.
Angel2000
vindt dit leuk
Het geld was er gelukkig vandaag
Ik had het per directe overschrijving kunnen doen , maar deze betaling (via SEPA) gaat er iedere maand uit op de 1e.
Ik moet dus ook nog even gaan kijken hoe de Pasen valt dit jaar.
Maar schrikken was het wel.
Zeker omdat een handmatige overboeking zondag wel direct bij mijn familie op de rekening werd bijgeschreven.
Het ligt dus bij SEPA
Ik had het per directe overschrijving kunnen doen , maar deze betaling (via SEPA) gaat er iedere maand uit op de 1e.
Ik moet dus ook nog even gaan kijken hoe de Pasen valt dit jaar.
Maar schrikken was het wel.
Zeker omdat een handmatige overboeking zondag wel direct bij mijn familie op de rekening werd bijgeschreven.
Het ligt dus bij SEPA
-
Tegenwoordig worden overboekingen tussen ING en ABN AMRO direct verwerkt via Instant Payment. Dat betekent altijd 24/7 , ook tijdens feestdagen dit direct binnen 10 seconden verwerkt moet zijn.
Laatst gewijzigd door pietjeprecies1964 op 04 jan 2021 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank voor de update. Gelukkig is alles goed gekomen.
-
Hetzelfde geldt voor toeslagen, kinderbijslag wordt altijd op de eerste van de maand gestort, maar die werd ook pas vandaag gestort. Ik maak mij daar nooit zo druk over.
Op de site van Toeslagen kan men zien op welke datum er gestort wordt.
-
TS geeft al aan dat het een SEPA overboeking was en die worden nooit op zon- en feestdagen bijgeboekt op rekeningen.pietjeprecies1964 schreef: ↑04 jan 2021 18:51Tegenwoordig worden overboekingen tussen ING en ABN AMRO direct verwerkt via Instant Payment. Dat betekent altijd 24/7 , ook tijdens feestdagen dit direct binnen 10 seconden verwerkt moet zijn.
Samengevat, dit is conform normale procedures en doorlooptijden gedaan, echter wist TS niet helemaal welk type betaling, en welke bedragen, wel of niet in het weekend gedaan worden.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Vlak na het jaarwisseling wordt er geen geld overgemaakt, dit i.v.b boekhouding van de banken. De belastingdienst wil graag weten hoeveel geld iedereen heeft. Je kunt wel opdrachten invullen, maar die worden in de wacht gezet.
Aangezien 4 januari de eerste werkdag is, is het even wachten tot de bank zijn zaken in order heeft.
Aangezien 4 januari de eerste werkdag is, is het even wachten tot de bank zijn zaken in order heeft.
Tegenwoordig wel: https://www.betaalvereniging.nl/betalin ... n-het-kortBram Bonnewel schreef: ↑07 jan 2021 10:32TS geeft al aan dat het een SEPA overboeking was en die worden nooit op zon- en feestdagen bijgeboekt op rekeningen.pietjeprecies1964 schreef: ↑04 jan 2021 18:51Tegenwoordig worden overboekingen tussen ING en ABN AMRO direct verwerkt via Instant Payment. Dat betekent altijd 24/7 , ook tijdens feestdagen dit direct binnen 10 seconden verwerkt moet zijn.
Op 1 januari worden wel instant payments verwerkt maar andere type betalingen niet:
https://www.ing.nl/zakelijk/klantenserv ... index.html
onderaan deze pagina staat voor meer informatie klik hier:
https://www.ing.nl/zakelijk/betalen/bet ... index.html
en daar staat keurig vermeld dat geplande opdrachten (periodiek of eenmalig geagendeerd) niet worden gezien als instant payment. Oftewel, daarom is de betaling pas na het weekend verwerkt.
https://www.ing.nl/zakelijk/klantenserv ... index.html
onderaan deze pagina staat voor meer informatie klik hier:
https://www.ing.nl/zakelijk/betalen/bet ... index.html
en daar staat keurig vermeld dat geplande opdrachten (periodiek of eenmalig geagendeerd) niet worden gezien als instant payment. Oftewel, daarom is de betaling pas na het weekend verwerkt.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk