LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bankpasjes Postbank
Bankpasjes Postbank
Ik ben een beetje teleurgesteld in de policy van de Postbank. Zowel de Chippas als de Giropas Basis en de Giropas zijn slecht van kwaliteit. Jaarlijks krijg ik bijvoorbeeld nieuwe (stevige) pasjes van ANWB, ONVZ, Zilveren Kruis kosteloos opgestuurd. De Postbank (en waarschijnlijk ook andere banken) hebben pasjes, die met intensief gebruik na enkele weken al gaan knakken en scheuren. Als je vraagt om een nieuwe pas, dan moet je een (weliswaar) gratis nummer bellen. In eerste instantie zeggen ze, dat je een nieuw pasje opgestuurd krijgt en "omdat het de eerste keer is" geen kosten hoeft te betalen. Het pasje is nog niet binnen en toch krijg je al een automatische incasso van 5 euro. Waarom betaal je eigenlijk aan 't begin van het jaar 15 euro aan verzekerings- en administratiekosten per pas!!! Ik vind het een slechte service en plait daarom voor het jaarlijks vervangen van de Giropas MET Chipmogelijkheid, want ik wordt gek van die grote aantallen pasjes. Vervolgens komen ze ook met een "vrijblijvende gratis" (lees misleidende) creditcard. Nou mooi niet.
Re: Bankpasjes Postbank
Nou NiKe, ik gebruik mijn giropas ook intensief, al meer dan 25 jaar en er is er nog nooit één gebroken. En ik pas ervoor om op te draaien voor de kosten van mensen zoals jij die gewoon onzorgvuldig met hun passjes omgaan. Gewoon betalen dus, of er beter mee om gaan, want zo snel kan een pasje niet breken hoor. Ik heb ze weleens moeten vernietigen en moest het pasje behoorlijk toetakelen voordat het eens een keertje wilde breken.
In 1 jaar tijd heb ik al 2x mijn giropas moeten vervangen omdat een "magnetischveld" de pas heeft gewist. Nu is het niet duidelijk of dit komt bij het gebruik, als je deze door het apparaat haalt? of als je deze ergens neerlegt. Mijn bankpas/creditcard, ook altijd bij mij, ondervinden dit probleem niet. Wat kun je hier nu aan doen????
Mijn pasje gaat precies in het midden stuk..
Ik heb met de postbank gebeld.. en een medewerker vertelde me dat er inderdaad een probleem met de passen zijn (productie fout).
In al die tijd dat ik klant van de postbank ben, heb ik nog nooit problemen gehad.... maar dat pasje wat ik nu heb is gewoon slecht.
(inderdaad, die oude pasjes.. waren best wel sterk!)
Ik heb weer een nieuw pasje omdat ik de laatste was kwijtgeraakt...
Ik mocht 3 weken op een nieuw pasje wachten.. en ondertussen kon ik dus niet bij mijn geld komen.. (ja, moet ik 12 euro 50 betalen bij het loket, maar dat gaat niet als je geen contant geld hebt!)..
Je betaalt voor de pasjes en krijgt geen service.
"..dat is nou de kracht pas de postbank.."
Ik heb met de postbank gebeld.. en een medewerker vertelde me dat er inderdaad een probleem met de passen zijn (productie fout).
In al die tijd dat ik klant van de postbank ben, heb ik nog nooit problemen gehad.... maar dat pasje wat ik nu heb is gewoon slecht.
(inderdaad, die oude pasjes.. waren best wel sterk!)
Ik heb weer een nieuw pasje omdat ik de laatste was kwijtgeraakt...
Ik mocht 3 weken op een nieuw pasje wachten.. en ondertussen kon ik dus niet bij mijn geld komen.. (ja, moet ik 12 euro 50 betalen bij het loket, maar dat gaat niet als je geen contant geld hebt!)..
Je betaalt voor de pasjes en krijgt geen service.
Nou ben ik heel ONtevreden over internetbankieren van de Postbank, maar heel TEVREDEN over de rest van de service.
De pasjes hebben dus een productiefout. Dan lijkt het mij dat een brief (of telefoontje) van NiKe genoeg is om dat betalen van dat pasje ongedaan gemaakt te krijgen.
Je betaalt 8,50 euro voor een gewone giropas.
Een keer per jaar. Voor vervanging heb ik nog nooit hoeven betalen! Andere banken vragen bespottelijke bedragen! Fortris vroeg 3 jaar geleden al 35 gulden per jaar en als de pas stuk ging, weer 35 gulden!
Dat je langer moet wachten wanneer de oude pas kwijt is, is logisch. Er moeten in dat geval allerlei zaken worden uitgezocht om misbruik in de toekomst te voorkomen. Raak je paspoort maar eens kwijt! Dan loop je ook niet dezelfde dag nog met een nieuw exemplaar het gemeentehuis uit.
Wat ik hier mis, is dat je bij de postbank een plastic beschermcassette krijgt. Ik gebruik die niet want het geeft problemen in je portemonee, maar hij wordt verstrekt!
Met dat magnetisch veld heb ik ook eens problemen gehad. Toen waren we op vakantie geweest aan boord van een coaster en veel tijd doorgebracht op de brug, waar zich heel veel electronica bevindt.
Misschien moet ook Dimitri de oorzaak zoeken in dergelijke factoren?
De pasjes hebben dus een productiefout. Dan lijkt het mij dat een brief (of telefoontje) van NiKe genoeg is om dat betalen van dat pasje ongedaan gemaakt te krijgen.
Je betaalt 8,50 euro voor een gewone giropas.
Een keer per jaar. Voor vervanging heb ik nog nooit hoeven betalen! Andere banken vragen bespottelijke bedragen! Fortris vroeg 3 jaar geleden al 35 gulden per jaar en als de pas stuk ging, weer 35 gulden!
Dat je langer moet wachten wanneer de oude pas kwijt is, is logisch. Er moeten in dat geval allerlei zaken worden uitgezocht om misbruik in de toekomst te voorkomen. Raak je paspoort maar eens kwijt! Dan loop je ook niet dezelfde dag nog met een nieuw exemplaar het gemeentehuis uit.
Wat ik hier mis, is dat je bij de postbank een plastic beschermcassette krijgt. Ik gebruik die niet want het geeft problemen in je portemonee, maar hij wordt verstrekt!
Met dat magnetisch veld heb ik ook eens problemen gehad. Toen waren we op vakantie geweest aan boord van een coaster en veel tijd doorgebracht op de brug, waar zich heel veel electronica bevindt.
Misschien moet ook Dimitri de oorzaak zoeken in dergelijke factoren?
postbank pasjes zijn ok,wel even een"gratis"beschermhoesje vragen op het postkantoor en natuurlijk met het pasje niet gaan frisbeeen of deursloten open glijden.no problem!
Tijdens het telefoontje met de postbank, kreeg de mededeling dat er geen gratis bescherm hoesjes zijn en dat ik deze niet kan krijgen
Tja, heb een gratis beschermhoesje kunnen regelen bij de ABN AMRO..
Ik moest wel erg lachen hierover.
Een postbank klant die naar de ABN AMRO gaat om service te krijgen..
Tja, heb een gratis beschermhoesje kunnen regelen bij de ABN AMRO..
Ik moest wel erg lachen hierover.
Een postbank klant die naar de ABN AMRO gaat om service te krijgen..
kon laats niet betalen met giropas in supermarkt en tankstation/ how can?
ik vergat te zeggen dat het in belgie was en echt de giropas dus niet de girobasispas weet iemand daar iets van?
Afhankelijk van de logo's op je pas en de logo's welke de winkelier accepteert bepalen of je pas in het buitenland werkt. in duitsland doen ze hier ook vaak er moeilijk over terwijl je er wel mee kunt betalen accepteren de winkeliers je bankpas daar niet. Het gaat dus om welke logo's de winkelier accepteert. logo staat voor de garantie die deze organisatie de winkelier biedt dat hij ook daadwerkelijk het pinbedrag op zijn rekening binnenkrijgt.
Tips voor de consument:
Pasjes uit de buurt houden van stralingsbronnen of apparaten met een sterke magneet, te denken valt aan: versterkers, luidsprekers, mobiele telefoons, magneetsluitingen van handtasjes, toonbanken (waar de anti-diefstalstrip van producten wordt gedemagnetiseerd).
Tips voor ondernemers:
Zorg ervoor dat de betaalautomaat geregeld wordt schoongemaakt.
Stof, maar vooral zand en dergelijke kunnen zorgen voor beschadigingen en storingen aan zowel het apparaat als de pas.
Vooral wanneer er intensief gebruik wordt gemaakt van het elektronisch betalingsverkeer zoals bij banken, tankstations, postkantoren en ns-automaten.
Pasjes uit de buurt houden van stralingsbronnen of apparaten met een sterke magneet, te denken valt aan: versterkers, luidsprekers, mobiele telefoons, magneetsluitingen van handtasjes, toonbanken (waar de anti-diefstalstrip van producten wordt gedemagnetiseerd).
Tips voor ondernemers:
Zorg ervoor dat de betaalautomaat geregeld wordt schoongemaakt.
Stof, maar vooral zand en dergelijke kunnen zorgen voor beschadigingen en storingen aan zowel het apparaat als de pas.
Vooral wanneer er intensief gebruik wordt gemaakt van het elektronisch betalingsverkeer zoals bij banken, tankstations, postkantoren en ns-automaten.