LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankpasjes

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
van Engelen

Bankpasjes

Ongelezen bericht door van Engelen »

Over bankpasjes. Bijvoorbeeld, bij de ABN AMRO geven ze een nieuwe wereldpas pas na 5 jaar, als je binnen die 5 jaar een nieuwe nodig hebt (wie niet) dan moet je €4,50 betalen. Ongelooflijk toch. Of niet?

Gast

Re: Bankpasjes

Ongelezen bericht door Gast »

Op zich zit ik daar niet zo mee... Die pasjes zijn duur. Er zijn mensen die om de haverklap hun pasje kwijtraken. En daar mag ik dan voor betalen? Dacht het niet.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

bij de rabo is vervanging gratis tenzij je het te gek maakt

gerdy

Ongelezen bericht door gerdy »

Afgelopen zaterdag bleek ineens mijn pinpas(Postbank) niet meer te werken, 10 minuten na mijn laatste betaling. Mijn pas heeft niet op een toonbank o.i.d. gelegen. Maandag op het postkantoor bleek dat al mijn gegevens gewist waren. Volgens de medewerker van het postkantoor kon dat komen door de steeds sterkere magnetische velden in winkels i.v.m. winkeldiefstal. Ik moet nu 7,50 euro betalen voor een nieuwe pas. Belachelijk vind ik. Die winkeliers vernielen toch mijn pas :twisted:
Ik vraag mij af of dit verwijderen van info van een pas veel voorkomt en of we als consumenten richting winkelketens hiertegen een aktie moeten ondernemen. Twee weken geleden deed de pas van mijn dochter het niet meer; zelfde verhaal als bij mij. De medewerker van het (gratis) nummer wist mij mee te delen dat de keus aan mij was..... ik was niet verplicht een pinpas te hebben. :?

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Alles, dus ook een bankpas, heeft een bepaalde levensduur. Als de dingen binnen die levensduur kapot gaan zal je moeten betalen voor vervanging. Die pasjes worden ook niet gratis gemaakt.

Ook betaal je zo mee voor de mensen die hun pasjes om de haverklap kwijt raken, in de wasmachine stoppen etc.

Bovendien, met die 5 euro of 7,50 zijn de werkelijke kosten bij lange na niet gedekt hoor. Wees blij dat je niet de werkelijke kosten hoeft te betalen, die zijn nog vele malen hoger.

Willeke77

Ongelezen bericht door Willeke77 »

Mijn pas is gratis vervangen bij ABN Amro, nadat de magneetstrip leeggetrokken was door beveiligingspoortjes. Dus t kan wel gratis!!

Ricert

Ongelezen bericht door Ricert »

Tuurlijk kan het wel gratis. Maar zoals één van bovenstaande posters ook al zegt uiteindelijk betaal je er toch voor. Vandaar ook dat de abn één van de hoogste jaarlijkse pasbijdrages heeft per jaar. Als je gewoon zorgvuldig met je pas omgaat betaal je dus deels elk jaar voor mensen die het bijvoorbeeld om de haverklap kwijt zijn.

particulier

Ongelezen bericht door particulier »

Je kunt je natuurlijk afvragen of een bank wel de kosten moet vergoeden omdat winkeliers steeds sterkere magneetvelden gebruiken om winkeldiefstal te voorkomen. Dit is een duidelijk geval waar aansprakelijkheid de hoek om komt kijken. De klant is de gedupeerde en de winkelier aansprakelijk. De gedupeerde moet de winkelier dan aansprakelijk stellen. De bank heeft hier niets mee te maken.

Gesloten