| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bankpasjes
-
lumberjack1965
bankpasjes
Mijn bankpasjes (in het bijzonder die van de postbank) zijn altijd ruim voor de vervaldatum versleten. De pasjes zijn 5 jaar geldig. Ik ga niet bijzonder onvoorzichtig om met de pasjes. Nu moet ik elke keer weer 7,50 betalen voor een nieuwe pas.
Uit mijn omgeving hoor ik steeds dezelfde verhalen: bij maar weinig mensen halen de pasjes de vervaldatum.
Waarom is door banken die termijn op 5 jaar gesteld? En zou het kunnen zijn dat banken (of mogelijk de producenten van de pasjes) hier op een slimme manier geld verdienen?
Uit mijn omgeving hoor ik steeds dezelfde verhalen: bij maar weinig mensen halen de pasjes de vervaldatum.
Waarom is door banken die termijn op 5 jaar gesteld? En zou het kunnen zijn dat banken (of mogelijk de producenten van de pasjes) hier op een slimme manier geld verdienen?
-
gravedigger
Re: bankpasjes
Wat zou je zeggen van een beschermhoesje ?!
-
lumberjack1965
Ik bewaar mijn pasjes keurig in een portemonee. En aangezien ik diverse rekeningen heb, levert het gebruik van hardplastic beschermhoesjes een probleem op met het transporteren van al die hoesjes.
Argenta heeft gratis pasje die wel langer mee gaat.
Verder nog 0,5 % rente over saldo...
alleen is rood staan hier erg duur dus niet voor iedereen geschikt.
Gezien de jaarlijkse kosten en de nieuwe pasjes zou ik voor Gratis Argenta kiezen!
Verder nog 0,5 % rente over saldo...
alleen is rood staan hier erg duur dus niet voor iedereen geschikt.
Gezien de jaarlijkse kosten en de nieuwe pasjes zou ik voor Gratis Argenta kiezen!
waarom de vervaldatum op 5 jaar is gezet weet ik niet, ik zou denken: slijtage en dan de noodzaak om te vervangen. Wel is het zo dat je pasje door je bank/cc maatschappij vervangen moet worden en dat daarvoor geen kosten worden berekend.
Waarom je pas zo snel slijt weet ik niet, zeker niet als je hem gewoon gebruikt (opbergen in portemonnee vind ik redelijk normaal), je zou een klacht kunnen indienen en dan kijken of je misschien het geld terug krijgt.
Waarom je pas zo snel slijt weet ik niet, zeker niet als je hem gewoon gebruikt (opbergen in portemonnee vind ik redelijk normaal), je zou een klacht kunnen indienen en dan kijken of je misschien het geld terug krijgt.
geheel eens met rvkeuken.
betalen voor pasjes blíjf ik belachelijk vinden,
of dit nu éénmalig, vervanging verlies oid is.
Netzoals ze nu het volgende (willen..) lanceren:
PREMIE betalen als verzekering, mócht er wéér een banken crisis komen.. hoe KOMEN ze erop..
WIJ moeten dus betalen zodat ZIJ weer kunnen doorgaan met kl^^ten....
betalen voor pasjes blíjf ik belachelijk vinden,
of dit nu éénmalig, vervanging verlies oid is.
Netzoals ze nu het volgende (willen..) lanceren:
PREMIE betalen als verzekering, mócht er wéér een banken crisis komen.. hoe KOMEN ze erop..
WIJ moeten dus betalen zodat ZIJ weer kunnen doorgaan met kl^^ten....
-
Consumentt
Misschien gaan passen in de toekomst langer mee als eindelijk de chip een keer gebruikt gaat worden ipv die onveilige magneetstrip 
-
NewDutchie
Bij ING geef ik altijd aan dat de pas gewoon slijt door het vele gebruik. Hoef dan nooit kosten te betalen.
-
VENCO dropje
Maar ik ben wel benieuwd wat straks de combinatie ING/Postbank gaat doen.
Bij ING weet ik dat ze zeer klantvriendelijk zijn op het kantoor (pasje versleten, oh dan vragen we toch een nieuwe aan zonder kosten, mogen we uw gegevens dan zal ik het direct voor u regelen)
Bij Postbank/kantoor: "hier hebt u het centrale telefoonnummer en oh ja, je moet er ook voor betalen".
Bij ING weet ik dat ze zeer klantvriendelijk zijn op het kantoor (pasje versleten, oh dan vragen we toch een nieuwe aan zonder kosten, mogen we uw gegevens dan zal ik het direct voor u regelen)
Bij Postbank/kantoor: "hier hebt u het centrale telefoonnummer en oh ja, je moet er ook voor betalen".
Niet om lullig te zijn maar dat doe je nu al. Is gewoon een klein beetje rente dat je nu minder krijgt....PREMIE betalen als verzekering, mócht er wéér een banken crisis komen.. hoe KOMEN ze erop..
@MK
Het zit er dik in dat ze nu al zoiets doen.
En dat mógen ze ook van mij part...zolang het maar in het "totaal" kostenplaatje zit...
Maar ik denk dat het naar de volgende fase gaat:
Internetrekening: 25,=
Pasjes 12,=
VERZEKERING 8,=
Telefoon kosten 3,=
Websitebezoekjes 5,=
en wat ze nog meer gaan bedenken..
want tja, alles kost GELD hé...
Het zit er dik in dat ze nu al zoiets doen.
En dat mógen ze ook van mij part...zolang het maar in het "totaal" kostenplaatje zit...
Maar ik denk dat het naar de volgende fase gaat:
Internetrekening: 25,=
Pasjes 12,=
VERZEKERING 8,=
Telefoon kosten 3,=
Websitebezoekjes 5,=
en wat ze nog meer gaan bedenken..
want tja, alles kost GELD hé...
Het probleem is dat klanten van alle banken evenveel betalen (procentueel) terwijl je bij de Rabo minder risico loopt dan bij andere banken de premie van de Rabo zou dus lager zijn dan die van allerlei 'vage' semi-Nederlandse banken.
@ MK
Waarom loop je bij Rabobank minder risico dan bij andere banken??? Ik denk dat je op dit moment het minste risico loopt bij ABN AMRO en Fortis....
Mijn pasje moest vorig jaar vervangen worden bij ABN AMRO en 3 maanden van te voren kreeg ik al netjes een nieuw pasje thuisgestuurd. Met dezelfde pincode als mijn vorige pasje. Ik hoofde hier niets extra's voor te betalen! En ja begrijpelijk als mensen maandelijks komen met "ik ben weer op mijn pasje gaan zitten" etc. dat ze dan zeggen ja daarvoor moet u betalen. Nu betaal ik maandelijks een bedrag voor mijn Pakket en hierin zitten ook kosten voor mijn pinpassen. Persoonlijk maak ik me daar niet zo heel druk over.... Je kunt toch ook een hoop met die pas? Als ik kijk naar een pas van een dsb bank waar je bijvoorbeeld niets voor hoeft te betalen, ja duhh daar kun je ook niets mee! Maximaal 250 euro opnemen per dag en maar 1 transactie. Geef mij die kosten dan maar en meer vrijheid!
Waarom loop je bij Rabobank minder risico dan bij andere banken??? Ik denk dat je op dit moment het minste risico loopt bij ABN AMRO en Fortis....
Mijn pasje moest vorig jaar vervangen worden bij ABN AMRO en 3 maanden van te voren kreeg ik al netjes een nieuw pasje thuisgestuurd. Met dezelfde pincode als mijn vorige pasje. Ik hoofde hier niets extra's voor te betalen! En ja begrijpelijk als mensen maandelijks komen met "ik ben weer op mijn pasje gaan zitten" etc. dat ze dan zeggen ja daarvoor moet u betalen. Nu betaal ik maandelijks een bedrag voor mijn Pakket en hierin zitten ook kosten voor mijn pinpassen. Persoonlijk maak ik me daar niet zo heel druk over.... Je kunt toch ook een hoop met die pas? Als ik kijk naar een pas van een dsb bank waar je bijvoorbeeld niets voor hoeft te betalen, ja duhh daar kun je ook niets mee! Maximaal 250 euro opnemen per dag en maar 1 transactie. Geef mij die kosten dan maar en meer vrijheid!
Ik bedoelde meer de russisch/turkse banken en bijvoorbeeld NIBC.Waarom loop je bij Rabobank minder risico dan bij andere banken??? Ik denk dat je op dit moment het minste risico loopt bij ABN AMRO en Fortis....