| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bankrekening vervallen vanlanschot
-
brigitteschlichting
bankrekening vervallen vanlanschot
ik heb 19 jaar geleden een bankrekening geërfd bij de vanlanschot bank.
de bankrekening was beschikbaar vanaf mijn 18de en besloot dat het nu in 2014 wel even tijd was de rekening volledig te sluiten en het geld over te laten schrijven naar een lopende rekening.
echter wanneer ik de rekening opvroeg werd mij verteld dat deze was VERVALLEN?
ik vind het zo raar dat men zomaar een rekening met geld kan later vervallen.
de reactie vanuit de bank was dat omdat er 3x post is teruggezonden ze er van zijn uitgegaan dat ze het geld mochten laten verdwijnen of wat ze er ook mee hebben gedaan.
ik hoop het geld terug te zien maar ook nog zon kwestie als ik het terug krijg mogen ze dan regelkosten etc. regelen?
schandalig afgehandeld door de bank vind ik!
de bankrekening was beschikbaar vanaf mijn 18de en besloot dat het nu in 2014 wel even tijd was de rekening volledig te sluiten en het geld over te laten schrijven naar een lopende rekening.
echter wanneer ik de rekening opvroeg werd mij verteld dat deze was VERVALLEN?
ik vind het zo raar dat men zomaar een rekening met geld kan later vervallen.
de reactie vanuit de bank was dat omdat er 3x post is teruggezonden ze er van zijn uitgegaan dat ze het geld mochten laten verdwijnen of wat ze er ook mee hebben gedaan.
ik hoop het geld terug te zien maar ook nog zon kwestie als ik het terug krijg mogen ze dan regelkosten etc. regelen?
schandalig afgehandeld door de bank vind ik!
Re: bankrekening vervallen vanlanschot
Is dit een grap?
-
brigitteschlichting
dat was ook het eerste wat ik dacht!prem schreef:Is dit een grap?
maar het is echt serieus de bank heeft dat geld laten verdwijnen omdat ze geen contact konden opnemen.
schandalig ik weet het....
hier komt nog een staartje aan bij hun!
Voor mijn volledige beeld; u schrijft dat u de rekening heeft geërfd. Stond de rekening sindsdien op uw naam, of heeft deze rekening al die tijd op naam van de overledene gestaan?
-
brigitteschlichting
de rekening heeft altijd op mijn naam gestaan.Jefdus schreef:Voor mijn volledige beeld; u schrijft dat u de rekening heeft geërfd. Stond de rekening sindsdien op uw naam, of heeft deze rekening al die tijd op naam van de overledene gestaan?
Vreemd verhaal, lijkt me geen normale gang van zaken. Heb nog wel een rekening waar ik rood sta, ga ook 3x de afschriften retour afzender sturen, kijken wat er gebeurt 
Dat is vrij normaal, als een bank je niet meer kan vinden dan heffen ze op een bepaald moment de rekening op en wordt het geld intern gestald. Klanten die na x jaar alsnog op komen dagen krijgen hun geld natuurlijk gewoon terug.
Op de één of andere manier heb ik het idee dat als ze geld van je krijgen ze meer moeite doen om je terug te vinden ....
Op de één of andere manier heb ik het idee dat als ze geld van je krijgen ze meer moeite doen om je terug te vinden ....
Heb je enig idee hoeveel geld er op de rekening stond dan?
Dat banken op een gegeven moment slapende rekeningen sluiten is wel bekend. Ze boeken het dan vaak over naar een kerkhofrekening. Indien iemand na x aantal jaar nog contact zoekt moet het geld uiteraard gewoon nog uitgekeerd worden. Alleen banken bewaren hun gegevens geloof ik 7 jaar. Ik weet eigenlijk niet of ze de gegevens van dit soort rekeningen langer bewaren..
Dat banken op een gegeven moment slapende rekeningen sluiten is wel bekend. Ze boeken het dan vaak over naar een kerkhofrekening. Indien iemand na x aantal jaar nog contact zoekt moet het geld uiteraard gewoon nog uitgekeerd worden. Alleen banken bewaren hun gegevens geloof ik 7 jaar. Ik weet eigenlijk niet of ze de gegevens van dit soort rekeningen langer bewaren..