Beste mensen, ben al jaren gebruiker van GIROTEL van de Postbank met grote tevredenheid, heb het al die jaren prima gevonden.
helaas heeft de postbank het nodig gevonden om girotel af te schaffen.
Ben nu dus noodgedwongen aan het werk met internetbankieren...
Hierbij is mij iets opgevallen, zodra ik het acceptgironummer inval kan ik er geen opmerking meer bij plaatsen, si voor mij heel vervelend, want dan kan ik niet bijhouden waar ik mijn geld aan uit geef. Ik vul dus ook nooit meer het nummer in van de acceptgiro, echter als ik het rekeningnummer an de belastingdienst invul ben ik VERPLICHT om het accepgironummer in te vullen. Ik baal hiervan! Heb al geklacht bij de Postbank, maar daar wordt gezegd: ach ja zo gaat dat met de belastingdienst
Dat is toch geen antwoord.
Weet iemand een maniet om dit te omzeilen, of een ander idee?
Een Postbank gebruiker
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingdienst monopolie
Re: Belastingdienst monopolie
De oplossing is wellicht heel eenvoudig: stuur de acceptgirokaart van de Belastingdienst ter verwerking op in een (gratis) giroenvelop.Weet iemand een maniet om dit te omzeilen, of een ander idee?
Of u vinkt het hokje "accept-giro" niet aan en behandelt de betaling als een normale overschrijving.
U kunt elke omschrijving aangeven die u maar wenst.
Bij verwerking van acceptgiro's per post ziet u al helemaal geen omschrijving meer op het dagafschrift.
U kunt elke omschrijving aangeven die u maar wenst.
Bij verwerking van acceptgiro's per post ziet u al helemaal geen omschrijving meer op het dagafschrift.
Ik heb niet direct een oplossing in Postbank internetbankieren. Maar als u zicht wilt houden op al uw inkomsten en uitgaven is een programma waarin u uw banktransacties kunt importeren wellicht een oplossing.
Zelf gebruik ik Cashflow viewer van BankingTools en ik weet dat Davilex ook een soortgelijk programma heeft. Je exporteert gewoon de transacties uit internetbankieren en importeert ze in het programma, meestal kun je dan extra omschrijvingen invoeren bij elke transactie en ze bijvoorbeeld in een vaste categorie indelen zoals 'huur' of 'zorgverzekering'.
Er zijn wel kosten aan verbonden maar ik vind het wel de moeite waard. Je kunt heel makkelijk zien hoeveel je in een bepaade periode heb uitgegeven aan bepaalde categorieën. Maar goed, ik werk zelf als boekhouder dus misschien komt het daardoor dat ik dit soort software handig vind
om ook prive mijn inkomsten en uitgaven in de gaten te houden.
Zelf gebruik ik Cashflow viewer van BankingTools en ik weet dat Davilex ook een soortgelijk programma heeft. Je exporteert gewoon de transacties uit internetbankieren en importeert ze in het programma, meestal kun je dan extra omschrijvingen invoeren bij elke transactie en ze bijvoorbeeld in een vaste categorie indelen zoals 'huur' of 'zorgverzekering'.
Er zijn wel kosten aan verbonden maar ik vind het wel de moeite waard. Je kunt heel makkelijk zien hoeveel je in een bepaade periode heb uitgegeven aan bepaalde categorieën. Maar goed, ik werk zelf als boekhouder dus misschien komt het daardoor dat ik dit soort software handig vind
Dat hokje bestaat niet.Of u vinkt het hokje "accept-giro" niet aan
Nee, zodra mijnpostbank.nl ziet dat je geld naar rekening 2445588 wilt overmaken kun je alleen nog maar het 16-cijferig kenmerk invoeren.U kunt elke omschrijving aangeven die u maar wenst.