Ik heb over 2005 recht op een toeslag kinderopvang. Ik heb deze alleen niet aangevraagd om deze net als de hypotheek te "sparen" en in een keer terug te vragen bij de aangifte over 2005.
Nu ben ik mijn belastingprogramma aan het invullen maar ik kan die toeslag nergens terugvragen. Alles met betrekking tot kinderopvang is uit het programma gehaald.
Zijn hier meer mensen tegenaan gelopen?
Weet iemand hoe ik het belastingprogramma moet invullen zodat ik de toeslag terugkrijg? Zowel in de hulpfunctie als op de website van de belastingdienst kom ik hier niet verder mee.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingprogramma en kinderopvang
-
FlipKaneel
Re: Belastingprogramma en kinderopvang
Kinderopvangtoeslag, huurtoeslag, zorgtoeslag kun je allemaal NIET aanvragen met het belastingaangifteprogramma.
Ga naar www.toeslagen.nl en daar vind je de software om het wel aan te vragen.
Ga naar www.toeslagen.nl en daar vind je de software om het wel aan te vragen.
-
FlipKaneel
Hallo, Lees eerst ff mijn post door voor je reageert. Ik wil de toeslag niet AANVRAGEN ik wil de toeslag TERUGVRAGEN. Ik heb de toeslag bewust niet aangevraagd om deze achteraf, nu dus, in een keer terug te vragen. Net als de hypotheek.
Ik maak dus geen gebruik van de vooraftrek.
Ik maak dus geen gebruik van de vooraftrek.
Oh, gaan we katten omdat kennelijk de woorden aanvragen en terugvragen zo belangrijk voor je zijn? Nou, vervang in mijn berichtje het woord aanvragen door terugvragen en je bent ook weer tevreden.Ik wil de toeslag niet AANVRAGEN ik wil de toeslag TERUGVRAGEN.
Heb je trouwens gezien dat jij in jouw bericht ook het werkwoord "aanvragen" gebruikt?
Ja, doe dat zelf ook eens. Misschien moet ik je even herinneren aan een paar andere dingen die je over jezelf gezegd hebt:Hallo, Lees eerst ff mijn post door voor je reageert.
Maar nog veel mooier:Ha dat krijg je er van als je op zo'n tijdstip de wijsneus uit wilt hangen.
Tja, die lompheid is nog niet verdwenen.MeMyselfandI excusez mijn lompheid.
-
FlipKaneel
Oei met mijn lompheid weer eens op teentjes getrapt.
Heb je overigens niets beter te doen op een zondagmiddag dan het radarforum af te struinen op zoek naar quotes van mijn persoon? Ik voel me eigenlijk best vereerd dat iemand daar tijd aan besteed.
En ja ook ik maak fouten mea culpa maar ik geef ze dan ook ruiterlijk toe zonder 2 pagina's a4 aan iemand zijn onderwerp te hangen.
En zal ik nu nog eens wat leuks vertellen. Na wat verder gezocht te hebben op die www.toeslagen.nl heb ik 'm nog gevonden ook.
Het blijkt dat je de toeslag inderdaad niet TERUG kunt vragen maar dat je die gewoon AAN moet vragen.
Hopelijk voel je je nu weer wat beter en bedankt voor je bijdrage.
Heb ik nog een quote voor je verzameling
wel bookmarken he. En het auteursrecht draag ik ook volledig aan je over.
Dat krijg je ervan als een boer uit Brabant (ik dus) zich gaat bemoeien met belastingen.
Heb je overigens niets beter te doen op een zondagmiddag dan het radarforum af te struinen op zoek naar quotes van mijn persoon? Ik voel me eigenlijk best vereerd dat iemand daar tijd aan besteed.
En ja ook ik maak fouten mea culpa maar ik geef ze dan ook ruiterlijk toe zonder 2 pagina's a4 aan iemand zijn onderwerp te hangen.
En zal ik nu nog eens wat leuks vertellen. Na wat verder gezocht te hebben op die www.toeslagen.nl heb ik 'm nog gevonden ook.
Het blijkt dat je de toeslag inderdaad niet TERUG kunt vragen maar dat je die gewoon AAN moet vragen.
Hopelijk voel je je nu weer wat beter en bedankt voor je bijdrage.
Heb ik nog een quote voor je verzameling
Dat krijg je ervan als een boer uit Brabant (ik dus) zich gaat bemoeien met belastingen.
Ja, he he, dat zei ik ook, maar dat wilde jij niet accepteren.Het blijkt dat je de toeslag inderdaad niet TERUG kunt vragen maar dat je die gewoon AAN moet vragen.
Ja, ik dacht, laat ik een serieus antwoord geven waar Flip wat aan heeft, maar kennelijk werd dat niet gewaardeerd omdat de woorden terugvragen en aanvragen héééél belangrijk zijn.Ik voel me eigenlijk best vereerd dat iemand daar tijd aan besteed.