Ik heb een beleggingsverzekering van Nationale Nederlanden via mijn Hypotheek van ING.
Ik wil die premievrij maken daar mijn rendement bijna 0 is.
Dat kan maar zegt ING, na 2 jaar keert NN die uit..
Klopt dit??
Ik heb zo mijn twijfels
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beleggingsverzekering premievrij maken
-
Re: Beleggingsverzekering premievrij maken
Wat staat er in je contract en de algemene voorwaarden van de beleggingsverzekering?
Hallo Peter, als het een Kapitaalverzekering Eigen Woning (KEW) betreft dan is het zinnig om hier https://www.nn.nl/Particulier/Verzekere ... -maken.htm even te kijken of dat belastingtechnisch wel verstandig is.
Vanaf 1 januari 2013 kunnen dit soort producten niet meer afgesloten worden. Mogelijk krijgt de KWE dan door het premievrij maken een andere, actuele fiscale status en is dat de reden van de mededeling van NN. Dat zou u bij NN na kunnen vragen.
Maar nogmaals, uitkijken voor vervelende fiscale gevolgen. En anders proberen de verzekering fiscaal voort te zetten bij NN.
Premie blijven betalen is ook een optie. Een rendement van bijna 0% in deze tijd c.q. de laatste jaren? Dat is heel dramatisch. Welk fonds van NN betreft het? En kunt u switchen naar een ander fonds?
Vanaf 1 januari 2013 kunnen dit soort producten niet meer afgesloten worden. Mogelijk krijgt de KWE dan door het premievrij maken een andere, actuele fiscale status en is dat de reden van de mededeling van NN. Dat zou u bij NN na kunnen vragen.
Maar nogmaals, uitkijken voor vervelende fiscale gevolgen. En anders proberen de verzekering fiscaal voort te zetten bij NN.
Premie blijven betalen is ook een optie. Een rendement van bijna 0% in deze tijd c.q. de laatste jaren? Dat is heel dramatisch. Welk fonds van NN betreft het? En kunt u switchen naar een ander fonds?
Die link bevat achterhaalde info: de tijdsbeperkingen van de KEW zijn verdwenen. Dus die 15 jaar die in dat NN verhaal wordt genoemd, is onzin. Mooi dom van die NN.Klaas Jan schreef:Hallo Peter, als het een Kapitaalverzekering Eigen Woning (KEW) betreft dan is het zinnig om hier https://www.nn.nl/Particulier/Verzekere ... -maken.htm even te kijken of dat belastingtechnisch wel verstandig is.
En een rendement van 0% is helemaal niet zo gek; zat woekerpolissen met een negatief rendement.
Peter, (ik ben Peter,) je hebt denk ik een beleggingshyotheek. Waarschijnlijk geadviseerd door makelaar. Ik zit met vriendin in hetzelfde schuitje. Het enige wat na 10 jaar mogelijk was, de rente aanbod van NN die veel lager was te aanvaarden. daardoor kan een hogere inleg in de beleggingsfondsen. Er was reeds per jaar al mogelijk om belastingvrij af let lossen. Ook ik geen gebruik van kunnen maken, domweg het geld niet voor, ING heeft niets meer met NN te maken, terzijde. Maar premievrij maken is denk ik een fabel. Ben wel bezig met aangfte woekerpolis, daar dit een onredelijk product is geweest in het verleden.
-
voorheen WestlandUtrecht, alles onder een dak?
Wat is oorzaak van verwaarloosbaar rendement?
Wat is oorzaak van verwaarloosbaar rendement?