LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ben jij spaargeld kwijtgeraakt door toedoen van de bank?
Ben jij spaargeld kwijtgeraakt door toedoen van de bank?
Na jaren beleggen blijkt dat je bank al je spaargeld ongevraagd heeft overgeboekt naar een oude rekening, die inmiddels niet meer op jouw naam staat. En vervolgens weigert de bank jouw zuinig gespaarde geld terug te geven. Het overkwam Eugène Manders. Voor hij het wist was hij 39.000 euro kwijt. Heb jij ook iets soortgelijks meegemaakt? We horen het graag!
En ben je benieuwd naar het hele verhaal van Eugène en of hij inmiddels weer wel zijn geld terug heeft? Dat kun je hier terugkijken: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... erslaafde/
En ben je benieuwd naar het hele verhaal van Eugène en of hij inmiddels weer wel zijn geld terug heeft? Dat kun je hier terugkijken: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... erslaafde/
-
Re: Ben jij spaargeld kwijtgeraakt door toedoen van de bank?
Ik denk dat er iets meer informatie nodig dan zo'n stemmingmakend verhaaltje. Heeft het "slachtoffer" wel de bank geïnformeerd dat hij een andere tegenrekening had?
Heeft de klant opdracht gegeven voor de overboeking?
Uitzending terugkijkend weegt die laatste vraag zwaarder. Ineens zwaarder, door de media aandacht.
Uitzending terugkijkend weegt die laatste vraag zwaarder. Ineens zwaarder, door de media aandacht.
-
U zou eens minder moeten denken en u meer aan de feiten houden voordat u de schuld bij de klant probeert neer te leggen.PeterPeters1966 schreef: ↑22 nov 2021 21:08Ik denk dat er iets meer informatie nodig dan zo'n stemmingmakend verhaaltje. Heeft het "slachtoffer" wel de bank geïnformeerd dat hij een andere tegenrekening had?
Gelukkig heeft de advocaat meer kijk op de materie dan u.
Laatst gewijzigd door Ik_weet_niet_alles op 23 nov 2021 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mij niet duidelijk is, na het zien van het filmpje, welke actie de fam. Manders zelf ondernomen heeft in al die maanden.
Hebben ze zelf ook contact opgenomen met de Saxo bank en hoe werd er dan gereageerd?
Ik vind het nogal een knip- en plakwerk stukje wat Radar hier laat zien. Maar ja, dat is wel een beetje het handelsmerk van hen v.w.b. consumentenkwesties.
Hebben ze zelf ook contact opgenomen met de Saxo bank en hoe werd er dan gereageerd?
Ik vind het nogal een knip- en plakwerk stukje wat Radar hier laat zien. Maar ja, dat is wel een beetje het handelsmerk van hen v.w.b. consumentenkwesties.
-
De klant heeft contact gehad met de BinckBank en met degene aan wie het geld is overgemaakt. Dat had u kunnen weten als u de link in de OP had gevolgd.Lowieze schreef: ↑23 nov 2021 08:15Wat mij niet duidelijk is, na het zien van het filmpje, welke actie de fam. Manders zelf ondernomen heeft in al die maanden.
Waarom wordt er niet gevraagd wat de fam. Manders in al die maanden ondernomen heeft? Daar hebben kijkers meer aan dan dat Fons zogenaamd met zijn toverstafje zwaait en het probleem is opgelost. Een consumentenprogramma zou juist mensen moeten voorlichten hoe je dit zelf kan oplossen.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑23 nov 2021 08:29De klant heeft contact gehad met de BinckBank en met degene aan wie het geld is overgemaakt. Dat had u kunnen weten als u de link in de OP had gevolgd.Lowieze schreef: ↑23 nov 2021 08:15Wat mij niet duidelijk is, na het zien van het filmpje, welke actie de fam. Manders zelf ondernomen heeft in al die maanden.
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑23 nov 2021 08:29De klant heeft contact gehad met de BinckBank en met degene aan wie het geld is overgemaakt. Dat had u kunnen weten als u de link in de OP had gevolgd.Lowieze schreef: ↑23 nov 2021 08:15Wat mij niet duidelijk is, na het zien van het filmpje, welke actie de fam. Manders zelf ondernomen heeft in al die maanden.
En dat lukte ze dus zelf niet. Dan hadden zij hun rechtsbijstand / een advocaat kunnen inschakelen. Maar Radar is natuurlijk een stuk goedkoper en die vindt het prima om te scoren met een dergelijk item want de NPO moet tenslotte overtuigd worden van de noodzaak om iedere week te blijven uitzenden.
Ook hier zijn de mensen voorgelicht over hun rechten.Lowieze schreef: ↑23 nov 2021 09:27Waarom wordt er niet gevraagd wat de fam. Manders in al die maanden ondernomen heeft? Daar hebben kijkers meer aan dan dat Fons zogenaamd met zijn toverstafje zwaait en het probleem is opgelost. Een consumentenprogramma zou juist mensen moeten voorlichten hoe je dit zelf kan oplossen.
De bank laat eerst een enkel individu in het sop gaar koken, en trekt daarna de keutel in bij media aandacht.
Geen effect van toverstaf maar inconsistent beleid van de bank.
Erthanax
vindt dit leuk