LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen bij de ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marcel-B.

Betalen bij de ING

Ongelezen bericht door Marcel-B. »

Ik ben zeer benieuwd of er nog meer mensen tegen onderstaand probleem aanlopen.
Voor een verbouwing moet ik regelmatig aan huis betalen. Leveranciers komen met een betaalautomaatje aan de deur waar ik flinke bedragen mee mag afrekenen.

Nu blijkt het dat je bij de ING een maximum heeft die je mag pinnen op zo'n automaat.
Na telefonisch contact met ING gevraagd of het mogelijk is om éénmalig het maximum te verhogen. Dit kan dus niet :!:

Oplossing van ING: Gebruik alle passen die je hebt en verspreid de betaling over deze passen. :shock: Dat kan toch niet zo zijn?

Onze oplossing is nu dat we na werktijd bij een geldautomaat staan om elke avond 1.000 euro te pinnen en dat enkele dagen achter elkaar om aan ons geld te komen. (naar de bank zelf gaan lukt niet i.v.m. werktijden). Het is niet echt een veilig gevoel om in de stad in het donker na 9 uur met drie passen duizend euro op te nemen.

Het kan toch niet zo zijn dat een bank bepaald dat ik niet over mijn eigen geld kan beschikken en als ik het wel wil hebben dat ik me in alle bochten moet wringen om het voor elkaar te krijgen?

stofzuigertje

Re: Betalen bij de ING

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het maximale is per bank verschillend.

Soms ook afhankelijk van inkomen en welke kaart U kreeg.
Dit is mede gedaan om bij fraude de schade te beperken.
Tussen hun eigen automaat en die van andere banken zit meestal ook een verschil.

Ook winkels mogen vaak meer dan die aan de deur komen.
U moet vooraf informeren hoeveel Uw maximale bedrag is, en via meerdere passen achter elkaar pinnen kan ook.

Ik heb dit wegens saldo tekort ook gedaan, ze waren alleen niet blij omdat ze dan dubbele pin kosten hadden maar contant is groter risico...

Machtold

Ongelezen bericht door Machtold »

Ook ik bankier bij de ING. Ik heb nog nooit problemen gehad met het éénmalig verhogen van mijn opname limiet.

Toen ik bijv. mijn auto ging kopen, kon ik éénmalig het totaalbedrag (€ 12.000,-) pinnen. Ik moet wel erbij zeggen dat dit inmiddels een paar jaar geleden is, dus misschien is het inmiddels veranderd. Maar feit blijft wel, dat het erg raar is, dat je bank je dwingt zo te gaan pinnen.
Buiten dat het onveilig voor jou is, die ondernemer zal er ook niet blij mee zijn met zoveel contanten over straat te moeten...en naar de bank te moeten om het geld weer af te storten.

En het is natuurlijk ridicuul dat je niet bij je eigen geld kan :evil:

Marcel-B.

Ongelezen bericht door Marcel-B. »

Toen ik bijv. mijn auto ging kopen, kon ik éénmalig het totaalbedrag (€ 12.000,-) pinnen. Ik moet wel erbij zeggen dat dit inmiddels een paar jaar geleden is, dus misschien is het inmiddels veranderd. Maar feit blijft wel, dat het erg raar is, dat je bank je dwingt zo te gaan pinnen
In het verleden was dat inderdaad mogelijk, maar sinds enige tijd kan dat niet meer.
Vraag me niet waarom :) [/quote]

Gesloten