LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen voor geld inwissellen bij de Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
WINGERD

betalen voor geld inwissellen bij de Rabobank

Ongelezen bericht door WINGERD »

wissel 50 euro briefje in bij de Rabobank voor losse voor 2 en 1 euro,s voor cadeau te doen als grap voor iemand zijn verjaardag tot mijn verbazing vragen 2,50 euro voor het omwissellen ??? nou dit vind ik..diep treurig.. :( :(

Jolanda K

Re: betalen voor geld inwissellen bij de Rabobank

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Enig idee wat banken allemaal in het werk moeten stellen om dit soort grappjes te bekostigen ?
Het muntgeldverkeer is erg arbeidsintensief en kostbaar.
Denk aan opslag en transportkosten, telapparatuur (en als deze niet aanwezig is zoals op postkantoren moet er met de hand geteld en afgewogen worden)
Logisch dat u daar aan mee moet betalen toch?

WINGERD

Ja maar er is ook zo iets van servicie van de banken ze vedienen genoeg zeker nu als al zo duur is en wordt.Het is wel gemakkelijk om overal geld voor vragen tegenwoordig. :(

Jolanda K

Een briefje van 5,- wisselen vind ik service een briefje van 50,- wisselen (in muntgeld) vind ik onzin.
En de jarige job gaat het zeker vervolgens weer inwisselen voor papiergeld?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ook de banken moeten betalen voor het aankopen van rollen kleingeld. Deze kosten worden, terecht, doorberekend aan de klant.

WINGERD

Ja het ligt eraan hoe men er over denkt ... :evil: :roll:

schilpzand

Ongelezen bericht door schilpzand »

:shock: WEET JE WAT NAAIERIJ IS VAN DE POSTBANK, OF WELKE BANK DAN OOK ,IK GA DE SPAARPOT VAN MIJN ZOONTJE OP ZIJN REKENING STORTEN EN IK MOET ALLE MUNTEN GAAN SORTEREN IN ZAKJES EN VOLLE ZAKJES AFLEVEREN EN IK MOET OP DE KOOP TOE NOG EENS 3,50 EURO BETALEN. ZE ROVEN VAN MIJN ZOONTJES SPAARGELD DE DIEVEN.

Gast

Gut gut, wat ben jij een druktemaker zeg. Als je nu zelf even dat spaargeld wisselt in briefgeld en dat naar de bank brengt is er niks aan de hand. Die munten geef je gewoon zelf weer uit in de supermarkt.

Eigenlijk wordt je zoontje niet beroofd door de bank, maar genaaid door jou!

schilpzand

Ongelezen bericht door schilpzand »

:twisted: hallo gast jij werkt zeker bij een bank vuile kloothommel,dat je durft te zeggen dat ik mijn zoontje naai, ben je wel goed wijs man.
durft nog geen eens ze naam te noemen lafbek.

Danny3

Ongelezen bericht door Danny3 »

Ja"gast"heb je je ouders omgebracht zodat je 24uur per dag mag internetten op hun kosten? :P

Gast

Nee schilpzand, ik werk niet bij een bank.

Maar als jij het spaargeld van je zoontje niet even omwisselt tegen briefgeld, maar het liever het muntgeld naar de bank brengt en 3,50 kosten betaalt, dan ben JIJ degene die zijn spaargeld laat slinken.

Vandaar dus dat ik schrijf dat je zoontje door jou genaaid wordt.

Jolanda K

Schilpzand,

Ik heb tot voor kort op het Postkantoor gewerkt en ben dus op de hoogte van de regels.
En een uitzondering op de regels m.b.t. het storten van muntgeld is het storten op een jeugdspaarrekening. Het kantoor had uw zoons storting gewoon moeten accepteren, er is dus fout gehandeld, ook had men u geen kosten in rekening mogen brengen.

Wel mogen ze u verzoeken om het geld alvast te sorteren, en alvast in de daarvoor bestemde zakjes te doen. Dat scheelt ze namelijk erg veel tijd, en ergernis van eventuele wachtende klanten. Alles moet met de hand gesorteerd en geteld worden, omdat machines gewoonweg te duur zijn. U begrijpt misschien wel dat dit veel werk is op de toch al zo drukke Postkantoren, dus een beetje medewerking van uw kant word erg op prijs gesteld. Ze kunnen het u echter niet verplichten.

Gast

Voor iedereen die geen geld wil betalen voor het storten van los geld bij de banken:

Sorteer de verschillende muntjes per waarde en per 10, 20, 100 (of ander handig aantal). Doe dit in zakjes.
Ga er mee naar een supermarkt en wissel het daar bij de servicebalie in.
In supermarkten zijn ze blij met kleingeld, want ze moeten er zelf ook voor betalen als ze het bij de bank moeten halen.

Meestal weten ze wel hoe ze aan de hand van het gewicht kunnen nagaan hoeveel geld e rin een zakje zit (vandaar ook alleen muntjes van dezelfde waarde in een zakje doen)

Groet,
Gijs

SCHILPZAND

Ongelezen bericht door SCHILPZAND »

HE, GAST VOLGENS MIJ WERK JE ECHT BIJ EEN BANK OF HEB JE AANDELEN IN EEN BANK.
ALS IK NAAR EEN BANK GA BEN IK KLANT, EN DAT VERGEET MEN BIJ DE BANKEN NOG WEL EENS.
DE BANK IS ER VOOR SERVICE VOOR DE KLANTEN.

Martin80

Ongelezen bericht door Martin80 »

Ik vind dat het gratis moet. Banken maken al genoeg winst (miljarden).

Gast

Maar de bank is er niet om z e i k e r d s hun zin te geven.

Gast

Steeds meer banken (waaronder de Rabobank) maken gebruik van stortingsmachines. Daar steek je je pasje in, toetst je pincode in en je kunt het muntgeld er zo in storten. Hiervoor worden geen kosten berekend.

Gesloten