Door omstandigheden vorige maand de hypotheek niet helemaal op tijd betaald(nu wel geheel betaald, heb in 2 keer betaald), deze maand zelfde verhaal.
Nu heb ik gelijk brieven over BKR notering etc. etc.
Kan vandaag niet bellen, lig er wakker van.
Nu kan ik de hypotheek binnen 20 dagen in zijn geheel wel betalen, maar niet morgen over overmorgen. Ik kan wel over een dag of 3 de helft betalen, en over 15 dagen de rest.
Ga morgen bellen met de hoop dat ze accoord gaan dat ik in 2 keer betaal.
Iemand ervaring met betalingsregelingen abnamro en hypotheken? Zijn ze coulant of erg streng?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betalingsregeling ABNAMRO?
-
Leo The Emperor
Re: betalingsregeling ABNAMRO?
Het maandbedrag voor de hypotheek is al een termijn bedrag. Het is onwaarschijnelijk dat de bank het in termijnen betalen van dit maandbedrag toestaat.
Je kan m.i. beter vragen om 1 termijn betaling te mogen overslaan, zodat je alle volgende betalingen wel weer op het juiste tijdstip kunt uitvoeren.
Dit vereist wel een ijzeren discipline.
Het is ook verstandig om "de omstandigheden" te vertellen. Daaruit kan de bank opmaken of deze incidenteel of struktureel van karakter zijn.
Je kan m.i. beter vragen om 1 termijn betaling te mogen overslaan, zodat je alle volgende betalingen wel weer op het juiste tijdstip kunt uitvoeren.
Dit vereist wel een ijzeren discipline.
Het is ook verstandig om "de omstandigheden" te vertellen. Daaruit kan de bank opmaken of deze incidenteel of struktureel van karakter zijn.
tja als ze daar mee accoord gaan, 1 termijn overslaan zijn alle problemen uit de wereld. Want dan heb ik nl. geen probleem meer.
Heb je ervaring mee, of ze accoord gaan met een termijn overslaan?
Heb je ervaring mee, of ze accoord gaan met een termijn overslaan?
Zomaar even een maand overslaan zal niet zonder gevolgen blijven. Je zult bij bijzonder beheer terecht komen, de niet betaalde maand zeker nog wel moeten betalen en een BKR-notering oplopen. Je krijgt die maand dus echt niet gratis.
Ik vrees dat een termijn overslaan geen optie is want dan blijft er een achterstand. Als dit de eerste keer is dat aflossen niet lukt dan is een regeling wel mogelijk, zaak is wel zo snel als mogelijk contact met de bank op te nemen en stel u bereidwillig op.