| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bij overboeking blijf geld dagenlang 'zweven'
-
Anieta Scholten
bij overboeking blijf geld dagenlang 'zweven'
Een overboeking van mijn internetspaarrekening Postbank naar de lopende rekening postbank duurt 4 dagen. Een overboeking van een kennis van de lopende rekening van de Rabobank naar mijn rekening bij de postbank duurt al bijna 2 weken. Waar blijft dat geld hangen? Kan dat zo maar?
Anieta
Anieta
-
particulier
Re: bij overboeking blijf geld dagenlang 'zweven'
Ja, dat zijn de Algemene Bankvoorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij het openen van de rekening. De Postbank is welliswaar de goedkoopste bank, echter is berucht om zijn late overboekingen. Gedurende deze dagen vangt de bank rente over het over te boeken bedrag. Dat is niet veel idd, maar ze doen dit op grote schaal.
Andere banken hebben ook zo hun eigen valuteringsregels, alleen het overboeken is meestal een stuk sneller. Maar hun service is ook duurder dan die van de Postbank.
Andere banken hebben ook zo hun eigen valuteringsregels, alleen het overboeken is meestal een stuk sneller. Maar hun service is ook duurder dan die van de Postbank.
Geloof het of niet, maar ook banken moeten ergens geld aan verdienen. En dat is dus onder meer aan dit soort dingen. Helaas niets aan te doen dus.
De Sns bank heeft hier een mooi foldertje van
http://www.snsbank.nl/blobc.asp?id=4582
twee weken voor de rabobank kan niet, zou er maar eens achter aan bellen. Overigens in nederland is het beter geregeld dan in italie bij mijn broer, daar moet je ook voor betalen betalen.
http://www.snsbank.nl/blobc.asp?id=4582
twee weken voor de rabobank kan niet, zou er maar eens achter aan bellen. Overigens in nederland is het beter geregeld dan in italie bij mijn broer, daar moet je ook voor betalen betalen.
als je van een internetspaarrekening bij de rabobank naar je betaalrekening boekt kan je naar de pin wandelen en het direct opnemen!
Internetspaarrekening + Internet Bankrekening bij Argenta nemen .
Overboeken altijd per valutadatum. Nooit renteverlies door overboeking.
Alle rekeningen zijn gratis en je kan gratis bankpassen met Chipknip krijgen. En waar is een bankpas tegenwoordig nog gratis?
Ook nog een hoge rente op je spaarrekening: 3,15%(zonder voorwaarden).Echter is dit momenteel niet de hoogste spaarrente van Nederland. Rente AT Bank momenteel 3,76% (zonder voorwaarden).
Rentevergoeding op je Betaalrekening 0,5% over je gemiddelde openstaande saldo. Buiten de ABN AMRO Bank (0,25% rentevergoeding over je betaalrekening) is dit uniek in Nederland.
Overboeken altijd per valutadatum. Nooit renteverlies door overboeking.
Alle rekeningen zijn gratis en je kan gratis bankpassen met Chipknip krijgen. En waar is een bankpas tegenwoordig nog gratis?
Ook nog een hoge rente op je spaarrekening: 3,15%(zonder voorwaarden).Echter is dit momenteel niet de hoogste spaarrente van Nederland. Rente AT Bank momenteel 3,76% (zonder voorwaarden).
Rentevergoeding op je Betaalrekening 0,5% over je gemiddelde openstaande saldo. Buiten de ABN AMRO Bank (0,25% rentevergoeding over je betaalrekening) is dit uniek in Nederland.
Laatst gewijzigd door Xpert op 25 mar 2006 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb andere ervaringen:Een overboeking van mijn internetspaarrekening Postbank naar de lopende rekening postbank duurt 4 dagen.
Van Rabo spaarrekening naar Rabo betaal rekening en andersom 10 minuten.
Van CVB betaal rekening naar Rabo spaar- óf Rabo betaalrekening en andersom ongeveer 45 minuten.
Misschien is een andere bank een optie
10 minuten???????? Direct!!!!!!! Bij de Rabo.
Wélke service van de POSTBANK?????????Maar hun service is ook duurder dan die van de Postbank
-
particulier
Berna, lees eerst het bericht eens en geef dan je reactie.
Daarmee bedoelt iemand te zeggen dat hij /zij juist vindt dat ze géén service leveren! Snap je dombo! En daar mag jij van vinden wat je wilt, dát vind ik ervan.
-
particulier
Ik had het niet over de service van de POSTBANK, maar die van de andere banken. Je hebt mijn posting dus nog steeds niet goed gelezen.
Néé, beste particulier, ík heb het over de postbank! Waar u het over hebt interreseert mij eerlijk gezegd niet zo.
-
particulier
Dat de Postbank weinig service levert, dáár kan ik wel inkomen.