| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BKR door Rabobank
BKR door Rabobank
Ik heb een doorlopend krediet gehad en deze een tijd niet gebruikt omdat ik bij een andere bank zat. De Rabobank heeft mij hierop brieven gestuurd, welke ik niet heb ontvangen. Nu sta ik met een A2 codering bij het BKR geregistreerd. Zij hebben mij geen brief gestuurd dat ik bij het BKR zou worden genoteerd. Dienen zij dit aangetekend te sturen? Anders kan elke bank natuurlijk zeggen dat ze het hebben verstuurd, maar hebben zij geen bewijs.
Re: BKR door Rabobank
Is de A2 notering terecht?
Er kwam geen loon, dus inkomsten binnen op die rekening. Ik heb de rekening laten lopen en er een tijd geen gebruik van gemaakt. Ook al is deze wel of niet terecht, zij dienen lijkt mij een aangetekende brief te sturen als bewijs toch?
-
VioletPrue
1. Weet u zeker dat die brief niet verstuurd is? Misschien net als de andere brieven wel verstuurd, maar niet ontvangen.dustie schreef:Ik heb een doorlopend krediet gehad en deze een tijd niet gebruikt omdat ik bij een andere bank zat. De Rabobank heeft mij hierop brieven gestuurd, welke ik niet heb ontvangen. Nu sta ik met een A2 codering bij het BKR geregistreerd. Zij hebben mij geen brief gestuurd dat ik bij het BKR zou worden genoteerd. Dienen zij dit aangetekend te sturen? Anders kan elke bank natuurlijk zeggen dat ze het hebben verstuurd, maar hebben zij geen bewijs.
2. Hoe komt het dat post niet aankomt? Verhuisd zonder adres te wijzigen? Post.nl weer eens de bocht uit?
3. Nee, dat hoeft de bank niet aangetekend te versturen.
1. Ik heb deze niet ontvangen, weet ik zeker.
2. Geen adreswijziging, alles liep zoals altijd.
3. Hoe kan een bank dat bewijzen dat ze mij op de hoogte stellen, ik kan dan toch altijd zeggen dat ik hem niet ontvangen heb?
2. Geen adreswijziging, alles liep zoals altijd.
3. Hoe kan een bank dat bewijzen dat ze mij op de hoogte stellen, ik kan dan toch altijd zeggen dat ik hem niet ontvangen heb?
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Codering A2 ontstaat door een achterstand. Zie http://bkrhypotheek.info/bkr-codering/dustie schreef:Er kwam geen loon, dus inkomsten binnen op die rekening. Ik heb de rekening laten lopen en er een tijd geen gebruik van gemaakt. Ook al is deze wel of niet terecht, zij dienen lijkt mij een aangetekende brief te sturen als bewijs toch?
A2 codering.
De A2-codering = een achterstandscodering waarbij de vordering opeisbaar is gesteld. Betekenis: de schuldeiser kan alle schuld in een keer opeisen. Via de rechter kan eventueel afgedwongen worden dat er beslag wordt gelegd op uw huis, inkomen, auto en zelf uw inboedel.
Aangetekend versturen is niet verplicht, is andersom ook als jij brieven stuurt naar eender of geender.....aangetekend is niet verplicht.
Maar wel of geen brief ontvangen, je hebt de codering aan je broek.
En nog even voor de duidelijkheid: de codering en brief staan los van elkaar. In principe zou je ook zonder brief zelf kunnen weten dat er een betalingsachterstand is. Een brief is dus eerder een geheugensteuntje.Teunbosseman schreef: Maar wel of geen brief ontvangen, je hebt de codering aan je broek.
Hier ben ik het mee eens. Een instantie op deze manier beschuldigen heeft echt geen zin. Een BKR A notering gebeurd ook echt niet zomaar. Je geeft zelf aan dat je geen inkomsten had. Daarnaast moet je weten (en dat weet je ook) dat geen aflossing / voeding op een betaalrekening met krediet consequenties heeft.GJvdZ schreef:En nog even voor de duidelijkheid: de codering en brief staan los van elkaar. In principe zou je ook zonder brief zelf kunnen weten dat er een betalingsachterstand is. Een brief is dus eerder een geheugensteuntje.Teunbosseman schreef: Maar wel of geen brief ontvangen, je hebt de codering aan je broek.
Een achterstandscodering blijft 5 jaar zichtbaar in het BKR na datum van laatste aflossing. Tot die tijd is het afsluiten van een krediet zeer lastig.
-
stofzuigertje
Als je geen schuld had maar nog de mogelijkheid van opname, dan is er geen krediet dus ook geen kosten.....
En hoe komen ze dan op de notering?
Een slapende nog lopende mogelijkheid om te lenen?
En meestal sturen ze meerdere brieven als je nog moet betalen dus 1 brief die niet aankomt kan.
Vraag of ze bewijs hebben van hoeveel brieven ze gestuurd hebben, of woon je in een gebied met slechte
Post NL bezorgers?
De notering bij geen opname kan dus echt niet.
Slapende rekening opzeggen is beter, of zijn ze kosten voor gratis slapende rekening gaan rekenen en zijn dien niet betaald?
En meestal sturen ze meerdere brieven als je nog moet betalen dus 1 brief die niet aankomt kan.
Vraag of ze bewijs hebben van hoeveel brieven ze gestuurd hebben, of woon je in een gebied met slechte
Post NL bezorgers?
Slapende rekening opzeggen is beter, of zijn ze kosten voor gratis slapende rekening gaan rekenen en zijn dien niet betaald?
TS schrijft dat er een doorlopend krediet was, maar dat deze een tijd niet is gebruikt. Ik denk eerlijk gezegd dat krediet niet gewoon stil heeft gestaan. Waarschijnlijk was er sprake van een debetstand en dus een aflossingsverplichting. Als de maandtermijnen niet worden voldaan krijg je logischerwijs na een aantal herinneringen een BKR notering.stofzuigertje schreef:Als je geen schuld had maar nog de mogelijkheid van opname, dan is er geen krediet dus ook geen kosten.....
Post NL bezorgers?